משנים את חוקי המשחק
צילום: יחסי ציבור

הזוכות ב-Young lions שיטוסו לקאן - אנאי רוה ורעות רז מבאומן

הצמד מבאומן זכה בתחרות המקומית מתוך 49 עבודות שהוגשו ויטוסו להתחרות מול כל העולם בתחרות ה-Young lions העולמית. 
משה בנימין | (4)

היום (יום ב') נערך אירוע השיפוט בתחרות ה-Young lions מטעם איגוד הפרסום והבצפר המייצג את פסטיבל קאן, שהזוכים בו יתארחו וישתתפו בתחרות העולמית בצרפת בה מתמודדים הזוכים מכל העולם. בתום דיון ארוך על העבודות שהעפילו לשלב הגמר, הזוכות הן אנאי רוה ורעות רז ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי עם עבודה שבמרכזה ליגת העל בכדורגל.    באירוע התמודדו 49 עבודות של צעירי הקריאייטיב (מתחת לגיל 30) של ענף הפרסום מ-30 משרדי פרסום החברים באיגוד הפרסום. הבריף של התחרות ניתן ע"י האגודה למען הלהט"ב, ובחסות Oral B מבית פרוקטר אנד גמבל (P&G). בבריף התבקשו המתמודדים להביא פתרון קריאייטיבי למסר: ללהט"ב זכות שווה להורות.   התובנה לפתרון של העבודה הזוכה היא: "בכל סקר שנערך בקרב הציבור הישראלי מעל ל-70% תומכים ובעד זכויות לקהילה הגאה בנושאי משפחה. אנחנו חיפשנו את ה-30% שלא תומכים. כך הגענו למגרש הביתי של הסטרייט הישראלי: מגרש הכדורגל". רוה ורז מציינות שהמגרש הוא המקום בו הקהל אינו בהכרח אוהד וה"פרזנטורים" מייצגים את הגבריות המסורתית האולטימטיבית.

על פי הרעיון, באירועי הכדורגל הנצפים של השנה, בליגת הנשים והגברים, יעלו השחקנים כשהם מלווים בילדים, כשלצידם, יעלו נשים וגברים (בהתאמה) מהקהילה שנאבקים על זכותם להיות הורים בישראל, כך שיראו "כמו משפחות גאות". לדברי הזוכות, רוה, בוגרת בצלאל ורז, בוגרת הבצפר: "יותר חשוב מהזכייה בתחרות זה נושא המודעות לסוגיית אי שוויון הזכויות לקהילה הלהט"בית, במידה והרעיון יקרום עור וגידים זאת תהיה עבורנו הזכייה הגדולה".

בין העבודות הנוספות שדורגו במקום גבוה וכמעט זכו ניתן לציין את עבודתו של דור פלג מליאו ברנט תחת הכותרת "רחוק מעין רחוק מהלב"; "איך באים תינוקות של במבה לעולם" של עומרי צידון ונועה נבות ו"The proud voice" של תום גבאי וחווה נאמן מגליקמן שמיר סמסונוב

  "רחוק מהעין, רחוק מהלב". דור פלג

"איך באים תינוקות של במבה לעולם". עומרי צידון ונועה נבות

כל הכותרות

"The proud voice". תום גבאי וחווה נאמן

רן שלהבי, סמנכ"ל האגודה למען הלהט"ב ששימשה כ"לקוח" אמר: "לעולם הפרסום יש השפעה רבה על השיח בחברה הישראלית. כל חשיפה של הקהילה הגאה בקמפיינים, מקרבת אותנו עוד צעד לעבר מציאות שוויונית. אנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה עם איגוד הפרסום והבצפר ומאחלים לזוכות הצלחה בתחרות העולמית בקאן".

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עידו 18/03/2019 16:13
    הגב לתגובה זו
    פוליטיקה בצד, המודעה הזאת פשוט יפה. כל הכבוד, הרוויחו בזכות.
  • 2.
    הפתעה 18/03/2019 15:52
    הגב לתגובה זו
    כמו בכל שנה, שיפוט מוטה
  • כואב לך, מסכן (ל"ת)
    דני 18/03/2019 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עולב 18/03/2019 15:29
    הגב לתגובה זו
    אבא/אמא במבה היה בשנה שעברה ולקח מקום שני.