יוניליוור נגד הונאות דיגיטל: תעבוד רק עם "פאבלישרים אמינים"
כשהמפרסמת השנייה בגודלה בעולם מפנה זרקור לכיוון מסוים, עולם הפרסום מביט. זה בדיוק מה שקורה בשנה האחרונה עם יונליוור - תאגיד מוצרי הצריכה הבינלאומי - ששם לו למטרה "לנקות" את הפרסום הדיגיטלי מהונאות כמעט ממוסדות כגון תרמיות קליקים שמאחוריהם עומדים בוטים, משפיענים באינסטגרם שרוב עוקביהם הם פרופילים מזויפים ועוד, או לפחות לעשות כך לביתו.
כעת, התאגיד מציג את מה שמוגדר עבורו כ"שלב הבא בניקיון הפרסום הדיגיטלי" עם יצירת והשקת מערכת "הפאבלישרים האמינים". מערכת שהיא רשת גלובלית, אזורית ומקומית של אתרי אינטרנט ופלטפורמות נבחרות שיעבדו בצמוד עם החברה כדי שזו תוכל ליישם את הדרך בה היא מעוניינת לפרסם בדיגיטל, תחת שקיפות גדולה ככל האפשר של התהליך. בחברה מציינים כי עבודה במתכונת זו "תאפשר לחברה לשלוט יותר במיקומי הפרסומות שלה כדי להבטיח שאלו נצפות על ידי אנשים ולא על ידי בוטים, וכך, בשורה התחתונה, להבטיח חוויה חיובית יותר עבור גולשים וצרכנים באונליין".
רשת הפאבלישרים האמינים תקבע על ידי יוניליוור לפי קריטריונים שיתווספו לאלו שלפיהם היא פועלת ומסננת כיום: Viewability, Verification ו-Value, המוגדרים כ-3Vs: מאומת, נחשף ובעל ערך. הקריטריונים החדשים יבדקו תרמיות פרסום, סביבת פרסום מוגנת ו"נקייה" עבור מותגים, חווית הפרסום עצמה, טראפיק, פורמטים והצלחה בגזרת הדאטה. "בסוף", אומרים ביוניליוור "רוב הפרסום הדיגיטלי של יוניליוור יעבור דרך הפרוטוקול הזה, תוך כדי עבודה צמודה עם סוכנויות המדיה".
על פי נתוני החברה, היקף התרמית בפרסום הדיגיטלי נאמד ברווח של 20 מיליון דולר מדי חודש, גלובלי, למעורבים בכך. ממחקרים מעמיקים יותר עולה כי בוטים עשויים לעמוד מאחורי 90% מהקליקים לקמפיין פרסום אונליין. "החוסר בשקיפות", אומרים בתאגיד הענק, "הוא סוגיה שדורשת התייחסות הן מצד המותגים והן מצד הצרכנים מכיוון שהיא חותרת תחתם ומעוותת את האימפקט של הפעילות. רשת הפאבלישרים האמינים הוקמה כדי לטפל בכך".
קית' וויד, מנהל השיווק הראשי של יוניליוור שעתיד לפרוש מתפקידו לאחר 35 שנה, היה למעשה הראשון שדיבר בפומבי על בעיית האמינות של הפרסום הדיגיטלי והוציא את השד מהבקבוק. לדברי וויד: "עכשיו הוא הזמן המתאים ביותר ליוניליוור לבנות עוד על המאמץ וההתקדמות שהושגה בשנה החולפת בניקיון האקו-סיסטם הדיגיטלי. היינו ברורים במשך שנים לגבי מה שאנחנו רוצים לראות באונליין - אמון גבוה יותר של הצרכנים באמצעות שקיפות גבוהה יותר של הפאבלישרים, שימוש יעיל יותר בזמן וכסף, וחווית גלישה טובה יותר לכולם".
"האמינות של הפרסום בדיגיטל" הוסיף וויד, "היא עודנה בעיה רוחבית בכל התעשייה וכמפרסם השני בגודלו בעולם, מוטלת עלינו האחריות להשתמש בגודלנו והיקף פעילותנו כדי לטפל בסוגיה זו. רשת הפאבלישרים האמינים של יוניליוור תוסיף מימד של הקפדה ונוקשות לדרך שבה יוניליוור מפרסמת בדיגיטל. אנחנו רוצים לדעת שאנשים אמיתיים ולא רובוטים נהנים מהפרסומות שלנו - בוטים לא אוכלים בן אנד ג'ריז. אנחנו נחזק את השחקנים הטובים שעוזרים לנו בכך, בעוד שאנו נעלים את הרעים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הבעיה היא משולבתאנונימי 01/04/2019 21:07הגב לתגובה זו0 0זה לא רק הפאבלישרים..אלה משרדי המדיה שמפברקים דוחות אני רק אמרתי..סגור
-
1.הסברמיכאל 01/04/2019 13:50הגב לתגובה זו1 0ביי ביי מאקו ביי ביי טמקא ביי ביי סלונה ביי ביי xnetסגור