
לראשונה: ב-2019 יותר ממחצית הפרסום העולמי יופנה לדיגיטל
על פי דו"ח חדש של חברת המחקר eMarketer, בשנת 2019, לראשונה מחצית מהפרסום העולמי יופנה למדיה דיגיטלית. ההוצאה העולמית לפרסום בדיגיטל תעלה ב-17.6% ב-2019 ותגיע ל-333.25 מיליארד דולר.
על פי הדו"ח, בשנת 2019 קצב הצמיחה של הפרסום העולמי יהיה נמוך יותר מזה שהיה ב-2018, אולם הערכה זו אינה מעידה בהכרח על הקטנת תקציבי פרסום, אלא על הפניית התקציבים לפיתוח תחומים כגון אי-קומרס, דאטה ואד-טק, כחלק ממגמת הטרנספורמציה של תחום הפרסום.
התזוזה העקבית לכיוון הדיגיטל, על חשבון אמצעי המדיה המסורתיים, היא מגמה שכבר הגיעה למימוש במדינות מפותחות כגון בריטניה, סין, נורווגיה וקנדה, שם הדיגיטל כבר הפך למדיה שמחזיקה בנתח הפרסום הגבוה ביותר. ב-2019, צופים ב-eMarketer, גם השוק האמריקאי והההולנדי יצטרף לרשימה זו עם נתח פרסום של 54.2% ו-52.6%, בהתאמה.
גוגל צפויה להישאר הפלטפורמה המובילה בעולם לפרסום עם נתח של 31.1% מכל הפרסום העולמי ב-2019, המהווים כ-103.7 מליארד דולר. פייסבוק, במקום השני, תרכז בידיה 20% מהפרסום בעולם עם 67.3 מיליארד דולר ואחריהן במקום השלישי עליבאבא הסינית עם 29.2 מיליארד דולר. ההערכה היא שאמאזון, למרות כוחה בארה"ב, תישאר מאחור עם 14 מיליארד דולר, ועדיין, מדובר בפלטפורמת הפרסום הרביעית בגודלה בעולם.