איש השיווק של מאי: יוזם "הסטורי של אווה" - מתי כוכבי
היזם מתי כוכבי, מי שעומד מאחורי הרעיון המדובר של השנה האחרונה הסטורי של אווה ומי שגם מימן את הוצאתו לפועל, נבחר לאיש השיווק של חודש מאי 2019.
איגוד השיווק הישראלי בחר בכוכבי שמצא דרך מקורית, רלוונטית לרוח התקופה, ועם זאת מרגשת, להגיע לדור הצעיר ברשתות החברתיות, ולהנגיש לו תוכן שעוסק בשואה ובכך להנציח את זיכרונה. כוכבי יזם את המהלך כדי להגיע לצעירים ובני נוער בגילאי 13-30 ולחשוף אותם לסיפורה האישי של אווה היימן, באמצעות סרטונים שעלו בסטוריז של אינסטגרם והפכו את אווה משם אלמוני לדמות דינמית ורלוונטית שמספרת את סיפור חייה בדיוק באותו האופן שבו מיליוני אנשים ברחבי העולם מתעדים את חייהם היומיומיים.
המהלך נעשה באמצעות שחזור יומנה של היימן, נערה בת 13 שגדלה בהונגריה ותיעדה את תלאות המלחמה במשך 3 חודשים.
היומן עובד ותורגם לסרט והסיפור שלה סופר דרך חשבון האינסטגרם שלה בצורה חדשנית, מקורית, מהפכנית ובתיעוד שמעולם לא נעשה להנצחת השואה קודם. הסרט צולם באמצעות טלפון נייד אותו החזיקה השחקנית כדי לדמות את ה"סטורי" אותו נוהגים להעלות לאינסטגרם.
הקמפיין עלה במספר שלבים; תחילה, עשרה ימים לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה, פורסמו שלטי חוצות באיילון שקראו לקהל הרחב לעקוב אחרי העמוד של אווה. לאחר מכן, עלה הקמפיין בדיגיטל וברשתות החברתיות. יומיים לפני יום הזיכרון עלה לרשת הטריילר לעמוד של אווה, אשר גרף 4.5 מיליון צפיות, 3.5 מיליון אינטראקציות, 200,000 תגובות ו-360,000 שיתופים. לבסוף, במהלך יום הזכרון, עלו בעמוד האינסטגרם של אווה עשרות סרטוני וידאו, סטילס וקטעי טקסט שתיארו את חייה כפי שתיעדה אותם ביומנה.
המהלך גרף 290 מיליון צפיות בזמן קצר וכמעט ללא קידום ממומן. בסטורי האחרון התבקשו הצופים לשלוח לאווה תגובות ובתוך 7 דקות בלבד התקבלו 200,000 תגובות לסרטון. מאות משפיענים בארץ ובחו"ל שיתפו את הסטוריז והתגייסו למען הסיפור של אווה ולמען זיכרון השואה. המהלך סוקר ב-70 מדינות ברחבי העולם ובערוצי החדשות הגדולים וביניהם BBC, CNN וניו יורק טיימס. הפרויקט עורר דיון רחב וסוער אף לאחר סיומו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.ולא ליאו ברנט שעיצבו את הלוגו ולקחו טרמפ על כל הפרויקט?ההמום 20/05/2019 18:40הגב לתגובה זו2 1אני בשוקסגור
-
1.כמעט ללא קידום ממומן??אווי 20/05/2019 10:57הגב לתגובה זו1 0תקציב מימון הקידום היה כמו תקציב ההפקהסגור