פרטנר תמכור פרסום ב-TV דרך גוגל: תתמחר ב-CPM עם פרמיה
פרטנר TV עושה הכל כדי להיות נושאת הבשורה של שוק ה-Adressable TV, פרסום מבוסס כתובת IP בטלוויזיה, שעושה את צעדיו הראשונים בישראל, אחרי שכבש את ארה"ב, והרבה בזכותה. הבוקר בישרה החברה כי תאפשר למפרסמים לרכוש ולהגיש פרסומות טלוויזיה למנויי פרטנר TV באמצעות מערכת הגשת הפרסומות של גוגל - Ad Manager.
למרות ההכרזה הדרמטית ששולחת מסר ישיר למפרסמים, לגופי הברודקאסט (קשת, רשת, כאן) ולשאר המתחרים בשוק, הן בטלוויזיה והן בגזרת הדיגיטל, בפועל לא הרבה צפוי להשתנות מכיוון שבחברה מתכוונים להשיק את המערכת ב"צעדי תינוק" מדודים ובשלב זה היא לא תפתח לכל מפרסם בישראל אלא לבודדים בלבד עימם פרטנר כבר מנהלת פיילוטים קיימים כגון סנו ותנובה.
עם זאת, במבט קדימה, אכן מדובר בשיטת עבודה שמצד אחד הופכת את הפרסום למדויק יותר, קל יותר, עדכני יותר וגם כזה שעשוי לאפשר למפרסמים בינוניים וקטנים לפרסם בטלוויזיה. אלו לדוגמה יוכלו לפרסם לתושבים באזור/רחוב/עיר/שכונה שבה הם פועלים ומחזיקים עסק וכך למשוך אליהם קונים מהסביבה הקרובה עם פוטנציאל רכישה גבוה.
גוגל Ad Manager היא מערכת להגשת פרסום באינטרנט שכל מפרסם ומשרד פרסום בעולם מכירים. היא מותאמת לפרסום באינטרנט למכשירי טאבלט, מובייל ודסקטופ וכעת, עם הוספת שכבה נוספת מותאמת גם לטלוויזיה על גבי IP. שיתוף הפעולה של פרטנר נעשה עם גוגל העולמית והסניף המקומי של גוגל ולדברי החברה פרטנר היא אחת מהחברות הראשונות בעולם שמשיקות את פורמט הפרסום בטלוויזיה על גבי מערכות גוגל.
בפרטנר נדרשו לערוך אינטגרציה למערכות גוגל שלמעשה מאפשרת למערכת של פרטנר TV "לדבר" באותה שפה עם הדשבורד של גוגל. העובדה שכל ממירי פרטנר מבוססי אנדרואיד (מערכת ההפעלה שבשימוש גוגל) הקלה על המהלך וגם מהווה יתרון יחסי אל מול סלקום TV שמחזיקה בממירים בעלי מערכות הפעלה אחרות.
ב-VOD וגם בלינארי - תמחור בשיטת CPM
הפרסומות שיוגשו בפרטנר TV יוכלו להופיע הן על תכני VOD והן על תכנים שמשודרים בפורמט לינארי. הן יתומחרו בשיטת CPM - לפי אלף צפיות ובהתאם לסטנדרט המקובל בשוק, ובפרסום לצופים בשיטה לינארית ישוקלל גם מדד של "עיניים צופות". במקביל החברה גם תעניק "הנחות כמות" כך שלהגשת אלף פרסומות או 10 אלף פרסומות יהיה מחיר שונה. למרות שאין מחיר נקוב, פרסום בשיטת ה-Adressable TV צפוי לכלול פרמיה תמורת רמת הדיוק הגבוהה בהגעה ללקוח מטורגט, שכביכול מייעלת את ההוצאה הכספית.
בחברה מציינים שכמות ההגשות בתכנים הזמינים כעת למפרסמים, נאמדת במיליונים בחודש, מספר שבחברה מציינים כ"מספק" עבורה, בעוד שהיא מגבילה את השימוש במוצר ונכון לעכשיו "לומדים את המערכת, כדי שתהיה נוחה לכולם, למפרסמים ולצופים". על פי הדיווח האחרון של החברה יש לה כיום 140 אלף משקי בית מחוברים עם ממירים אך הדגש הוא לא על מספר זה אלא על הערוצים והתכנים שנכון לעכשיו החברה יכולה להגיש בהם פרסומות, או נכון יותר לומר, הערוצים שבהם היא אינה יכולה לפרסם כעת - תכני הברודקאסט הנצפים ביותר על ידי הישראלים.
יהיה מדויק לומר שאם וכאשר פרטנרTV תצליח לחתום על הסכמי שותפות ברווחים עם קשת ורשת או אז באמת תצוין נקודת המפנה בשוק הישראלי, שתוכל גם להביא לידי ביטוי את אחד היתרונות המובילים של פורמט ה-Adressable TV. בזמן שרבים מהצופים מקליטים תכניות פופולריות כגון "ארץ נהדרת" וצופים בהן במועד מאוחר יותר כשהם מדלגים על כל מקבצי הפרסומות, הפורמט החדש יכול להבטיח הגשת פרסומות גם על תוכן מוקלט וכך לחכות מעבר לפינה לצופים שמבקשים לעקוף את מתקפת הפרסומות - הצעה שמפרסמים רבים רואים כאטרקטיבית - באמצעותה ניתן להגיע גם לקהל החמקמק ביותר.
מצד שני, שיתוף פעולה כזה מצד קשת ורשת יהיה מעין כניעה נוספת למי שכבר הוריד אותם על הברכיים, תאגידי האינטרנט הענקיים שבראשם גוגל (ופייסבוק) שמשנה לשנה משתלטים על עוד נתח מהפרסום שזולג לכיוון הדיגיטל.
שירותי הפרסום שפרטנר מציעה אינם מפוקחים על ידי גוף רגולטורי כזה או אחר, מה שמאפשר לה להניע מנועים קדימה ללא חשש. עם או בלי קשר למגבלות או דרישות של הרגולטור, אחד היתרונות שיש לפרטנר בידיה הוא איסוף דאטה על הצופים - שם המשחק בשנים האחרונות. בחברה אומרים שכל צעד בשימוש ואיסוף דאטה נעשה על ידה בליווי המחלקה המשפטית שלה ומקפידים על כך קלה כחמורה, על פי חוקי הגנת הפרטיות בישראל. כך למשל איסוף הדאטה אינו נעשה על פי מנוי ספציפי אלא באופן אגרגטורי.
- 1.פומיקי 28/05/2019 11:45הגב לתגובה זוכל הIP של ישראל זה תל אביב...
- איפה אתה גר 29/05/2019 08:47הגב לתגובה זואובייסלי יש להם את המיקום שלך