חברות החוצות יחויבו לפרסם את קמפיין האנטי להט"ב של 'נעם'
שופט בית המשפט העליון וממלא מקום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, קיבל את עמדת מפלגת נעם שעתרה כנגד חברות החוצות י.מור וכנען מדיה שסירבו לפרסם את מסע הפרסום האנטי להט"בי שלה במסגרת קמפיין הבחירות שלה.
את ההחלטה קיבל השופט הנדל בשיתוף עם היועץ המשפטי לממשלה שצורף להליכים, שעמדתו היא כי "דין העתירות להתקבל ככל שהסירוב לפרסם נעוץ בתוכן הפרסומים. לפי שיטתו, המשיבות חייבות לנהוג בשוויון בין המפלגות והרשימות השונות, ובכלל זה הן אינן מוסמכות להידרש לתוכן הפרסומים, ככל שהתוכן אינו ואף בעמדת - מנוגד להוראת חוק ברורה".
קמפיין החוצות של המפלגה שעלה בנתיבי איילון על שלטי הפרסום של חברת מרקעים-חוצות זהב מציג מסרים שנתפסים כשנויים במחלוקת על ידי חלקים נרחבים בציבור הישראלי, כגון "שהנכד שלי יישאר יהודי - ישראל בוחרת להיות נורמלית"; "שהבן שלי יתחתן עם אשה"; גאווה וקניית ילדים או שהבן שלי יתחתן עם אשה", ועוד ברוח זו.
הרשימה ביקשה להעלות קמפיין דומה על דופן מלון פארק בירושלים, אולם חברת החוצות שמנהלת את הפרסום במקום י.מור, בשותפות של קובי מור ומגה מדיה (דני מולדבסקי) סירבה. במקביל סירבה גם חברת החוצות כנען מדיה לפרסם את הקמפיין של רשימת נעם וגם כנגדה עתרה המפלגה. כמו כן, כפי שפורסם לראשונה באייס, גם ענקיות האינטרנט הבינאלומיות, פייסבוק, גוגל וטוויטר סירבו להעלות את הקמפיין בטענה שהוא פוגעני ועובר על כללי הקהילה שלהן.
- ווישור מוכרת מניות באיילון ומנפיקה כתבי אופציה ב-84.7 מיליון שקל
- זוחלים באיילון: למה הפקקים רק מחמירים ומה יהיה בהמשך?
עוד נכתב בהחלטה, כי החוק אינו מחייב כל מי שעונה להגדרה של "משווק פרסום" כגון חברות החוצות, לפרסם תעמולת בחירות. ביד המשווק להחליט האם ברצונו לפרסמה אם לאו. עם זאת, אם בוחר הוא לפרסם תעמולת בחירות עליו להימנע מהפליית חלק מהמתמודדים. למשווק פרסום שיקול דעת בשני מישורים. האחד, האם להשתתף בפרסום תעמולת בחירות. השני, גם אם בחר לפרסם תעמולת בחירות הפרסום - עדיין הבחירה בידו ביחס לסוג המתקנים, שטח וכדומה. ואולם, תהיה החלטתו אשר תהיה, לאחר שהצטרף למפרסמי התעמולה ובחר במתקנים מסוימים, אלו גם אלו פתוחים לכל המפלגות והמועמדים, ואסור למשווק להפלות ביניהם.
בחברות החוצות ביררו כיצד ניתן להתמודד עם ההחלטה במישור המשפטי ומהם הכלים העומדים לרשותם כדי למנוע את העלאת הקמפיין, אך לאחר התייעצות ובדיקת הנושא נראה שהחברות העדיפו להיענות להחלטה ולא לערער עליה מכיוון שבג"צ העביר את ההחלטה בעניין לידיו של השופט הנדל.
עוד נודע לאייס כי בעידוד החלטת ועדת הבחירות המרכזית לגביה, מפלגת נעם צפויה לעתור גם נגד פייסבוק, טוויטר וגוגל שסירבו להעלות את הקמפיין ועדיין עומדים על סירובן. במפלגה מאמינים שההחלטה תשמש כצו נגדן, שקובע כי לחברה פרטית אין את הזכות לסרב לקמפיין וכן שהוא תופס לגבי כולי עלמא.
- חדשות 13 מאבדת רייטינג, כאן 11 עוקפת אותה; קרב צמוד גם בפריים טיים
- FreeTV הבטיחה מהפכה - אבל למרות השקעות הענק היא לא מזיזה את שוק הטלוויזיה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מנכ"ל חברת החוצות כנען מדיה, אוהד גיבלי, מסר בתגובה: "קיבלנו זה עתה את החלטתו של כבוד השופט ניר הנדל - מ"מ יו"ר ועדת הבחירות בעניין עתירתה של מפלגת לזוז. על אף שאנו סבורים שיש בקמפיין זה בכדי לפגוע ברגשות של ציבורים מסוימים, חברת כנען הינה חברה שומרת חוק ואנו נכבד את ההחלטה".
ממפלגת נעם נמסר: "ועדת הבחירות המרכזית, קיבלה לחלוטין את עמדת מפלגת נעם והורתה לחברות הפרסום שסירבו, לפרסם מיידית את שלטי התעמולה של נעם, תוך שהשופט מטיל על חברות הפרסום הוצאות כבדות. צר לנו על הזמן הרב שחלף ממועד הגשת העתירה, אך אנחנו מרוצים מהתוצאה הסופית. נעם היא הבית של כל אזרח שהחליט להפסיק לשתוק ושרוצה להחזיר את ישראל לנורמליות".
- 5.מי ממן בכל כך הרבה כסף את מפלגת נועם? (ל"ת)עידו 07/08/2019 22:01הגב לתגובה זו
- תבדוק קודם מי מממן את אהוד ברק (ל"ת)יאיר 11/08/2019 10:12הגב לתגובה זו
- 4.guy 07/08/2019 19:14הגב לתגובה זומכין את האבנים לסקילה רנדומלית בכיכר רבין הנאצי
- 3.הרבצתי לאשתי מרוב אושר (ל"ת)נעם 07/08/2019 17:25הגב לתגובה זו
- 2.ישתבח שמו לעד! אמן! (ל"ת)עמי 07/08/2019 13:22הגב לתגובה זו
- 1.משה 07/08/2019 09:14הגב לתגובה זואני בוחר בנעם
- יבורך הפרי (ל"ת)שלמשה 07/08/2019 10:35הגב לתגובה זו