נשארו מאחור בעידן הדיגיטל: גלגלצ וגל"צ יעברו מיתוג מחדש
6 שנים לאחר שציינו 20 שנה עם לוגו חדש, תחנת הרדיו הצבאית גלגלצ תצא להליך מיתוג מחדש, יחד עם "אחותה הגדולה" גלי צה"ל. במכרז שנערך על ידי לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) עבור משרד הביטחון שאחראי על גל"צ, זכתה בתקציב המיתוג חברת Awesome בבעלותו של מעיין פרוינד. היקפו הכספי של המהלך נאמד בכ-150 אלף שקלים.
גלגלצ היא עדיין התחנה המואזנת ביותר בישראל אך ב-6 השנים האחרונות חלו תמורות רבות בתחום הרדיו שעיצבו מחדש את העדפות ההאזנה של הקהל. פריחתו של האודיו הדיגיטלי הכניסה לזירה שחקנים חדשים, מקומיים ובינלאומיים. אם בעבר גלגלצ התחרתה בתחנות רדיו ארציות ומקומיות כעת התחרות היא מול העושר האינסופי שהאינטרנט מציע ומול פלטפורמות דיגיטליות בינלאומיות כגון אפל מיוזיק, ספוטיפיי, Deezer ודומיהן, ומול תחנות מקומיות כגון ECO99FM שמציעות למאזינים פלייליסטים מוכנים מראש לפי מצבי רוח, שעות ביממה, מיקום גיאוגרפי ועוד, אך בעיקר מציעות חווית שימוש דיגיטלית צעירה ומעודכנת.
ההחלטה על המיתוג מחדש התקבלה מן הסתם בלי קשר לדו"ח ה-TGI האחרון שפורסם לפני שבועיים, אך תוצאותיו מחזקים את ההחלטה והרציונל לצאת למיתוג מחדש, כשהם חושפים נתונים מאכזבים. לעומת גלי צה"ל שרשמה עלייה קלה בחשיפה בין ינואר-יולי 2018 לינואר-יולי 2019, גלגלצ ממשיכה לאבד מאזינים מדי סקר - וכעת, בתקופה שנמדדה בין ינואר ליוני 2019, החשיפה שלה עומדת על 30.3% מול 33.3% בסקר שבדק את התקופה שבין יולי לדצמבר 2018 ומול ינואר-יוני 2018 אז עמדה על 33.8%.
הליך המיתוג שבו יחלו 2 תחנות הרדיו לא יהיה "קוסמטי" אלא צפוי להוציא לפועל מתיחת פנים כוללת שעשויה לכלול גם את החלפת לוגו. על רקע אופי התחרות שלה ב-2019, הדגש במיתוג החדש יושם על גזרת הדיגיטל כשהתחנות ינסו להשוות את חווית המשתמש שלהן לזו שהמתחרים מציעים, הן ברמה הוויזואלית והן בכל הקשור לממשקים הדיגיטליים של המוצר - התכניות - מול הקהל וכן בעיצוב אפליקציות עדכניות.
לא בכדי נבחרה Awesome למשימה כאשר בלפ"מ מציינים כי "לחברה זו ניסיון רב במיתוג חברות קטנות וגדולות המעוניינות להתפתח בתחום הדיגיטל, וכן ניסיון בפרויקטים של מיתוג ובניית אסטרטגיה מותגית עבור גופים ממשלתיים. כמו כן, החברה מעסיקה מומחים בעיצוב אפליקציות web".
מעבר ליישור הקו מול המתחרים בספירה הדיגיטלית, נראה שבעיקר גלגלצ וגלי צה"ל מנסות למצוא או להגדיר את סיפור המותג שלהן מחדש. המוצר כשלעצמו ראוי ותעיד על כך הפופולריות הגבוהה של התחנות. מנגד, הירידה בחשיפה מראה שלא לעולם חוסן וככל שאתה גדול כך נתח השוק שלך פגיע. קברניטי התחנה ובראשם מפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ מבינים שהסדק הראשון הוא הרגע המתאים, ואולי אפילו באיחור קל, לצאת מאזור הנוחות ולתכנן את עתידה של התחנה קדימה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.מיתוג מחדש? אם אפשר פחות מזרחישני 20/08/2019 10:49הגב לתגובה זו0 0כל שיר שני מסלסל לי באוזן....סגור
-
8.תחנה דועכת שגם אוסום לא יעזרו להדיזר 15/08/2019 14:58הגב לתגובה זו0 1בתחנה הצבאית ישנים בעמידה וחושבים שבגלל ששלטו במדיה 20 שנה אז ימשיכו לצבור מאזינים. הבעיה היא שהמאזינים שלה לא מתחלפים אלא מתים. גלגלצ שומעים רק ברכב ומאז יש ספוטיפיי ואפליקציה של 100FM או כאן לא צריך יותר את גלגלצ ברכב. למה אני צריך לשמוע בליל של מזרחית, אייטיז ופופ אמריקאי כשאני יכול להרכיב לעצמי את הפלייליסט. לטס פייס איט, לגלצ / גלגלצ אין ממש זכות קיום בעידן המוזיקה החדש. קודם שישאלו את עצמם בשביל מה צריך אותנו? או כמו שמלמדים בשיעור ראשון בשיווק - איזה ערך אמיתי אתם מביאים למאזינים...סגור
-
7.לסגור. אם יש עושר כה גדול מבחינת ההיצעהדס 15/08/2019 00:39הגב לתגובה זו2 1של תחנות רדיו בארץ ובעולם ואפשרויות אחרות של האזנה למוסיקה, אין עוד כל סיבה לקיים את שתי התחנות.סגור
-
6.הם עדיין לא התעוררו מאשליות קובלנץרועי 14/08/2019 23:44הגב לתגובה זו1 1מדהים כמה שסקר TGI מערבב את התעשיה, בייחוד בעידן הדיגיטל בו הם יכולים למדוד ישירות מה מייצר נאמנות מאזינים. לפי הסקר 75 מאזינים עזבו אותם. זה נתון שמגוחך לבנות לפיו אסטרטגיה (בדיוק כמו שזה מגוחך בתאגיד). אין לאף תחנת רדיו סיכוי לנצח את האלגוריתמים של האפליקציות אם הם ינסו להתחרות בהם באמצעות נוסחאות אקסל רוזנבוימיות. הקהל שרוצה רק מוזיקה שהוא כבר מכיר ואוהב, בלי הפרעות מהשדרן ובלי שישמיעו לו משהו שהוא עלול לא לאהוב מצביע ברגליים ונודד לאפליקציות. לפני זה הוא נדד לאוסף האלבומים הפרטי. מי שישרוד הן התחנות שבהן כן שומעים את השדרנים, שבהן השדרנים יודעים לתת ערך מוסף לשידור, ששומעים בהן גם משהו לא מוכר, גם משהו שלא אהבת קודם, משהו שמוציא אותך מאיזור הנוחות שלך, משהו מעניין, משהו מאתגר, משהו ישן ששכחת שאהבת או פספסת. לא חנפנות דביקה לאוזן. מיתוג? זו הבעיה האחרונה שלהם. שיתחילו ממוסיקה ערוכה בצורה מעולה.סגור
-
5.לא הצלחת להתקבל אלינו אז פתחת?דנה 14/08/2019 22:07הגב לתגובה זו0 0לך לישוןסגור
- טען עוד
-
4.מושחתים. הכל שם פרוטקציה, תשאלו את טלי ליפקין כלום (ל"ת)בני מיוחסים 14/08/2019 21:01הגב לתגובה זו1 1סגור
-
3.אתם מחפשים מתחת לפנסעזרה לזולת 14/08/2019 16:13הגב לתגובה זו8 1אנשי גל"צ היקרים, אתם מחפשים במקום הלא נכון. הבעיה שלכם היא לא מיתוג מחדש או לוגו אלא הבנה עמוקה של קהלי היעד שלכם והפליליסט שהם אוהבים לשמוע. הקהל הצעיר ששומע את המוסיקה שלו בסלולארי ימשיך לשמוע דרך אפל מיוזיק, ספוטיפי ודומיהם. האפליקציות הללו הגיעו להתאמה כמעט מושלמת בה כל אחד בוחר את מה ומתי הוא רוצה לשמוע. לקהל זה אתם לא מהווים גורם משיכה. קהל היעד שלכם - זה שצורך את הרדיו בעיקר בנסיעה ברכב, או שמעדיף לשמוע אתכם בפעילות ספורטיבית, או אפילו במשרד הוא קהל מסוג אחר. הגילאים מבוגרים יותר וכך גם הטעם המוסיקלי, והשילוב בין מוסיקה / הגשה וחדשות. הקו המוסיקלי של גל"צ וגלגל"צ של פעם הוא היום של eco99 ו-88FM המצוינות. אתם נכנעתם לפוליטיקאים, זנחתם את הקו המוסיקלי שהנחה אותכם ואימצתם קו מוסיקלי שהוא בלתי נסבל בקרב קהל היעד הותיק שלכם. אני לא מדבר רק על המוסיקה המזרחית שאתם משדרים מבוקר ועד ערב, אלא גם על שירי ההיפ הופ ודומיהם. מה שאתם שכחתם או מסרבים להבין, שקהל היעד של הקו המוסיקלי החדש שומע את זה בתחנות אחרות ו/או בעיקר בסלולארי, ואילו קהל היעד המסורתי מצא לעצמו תחליפים. לללא הבנה והפנמה שלסגור
-
הקהל כבר מזמן באפליקציות רדיו מחו"ל בחינם באוטו.גלץ חח (ל"ת)מודרניסט 14/08/2019 21:02הגב לתגובה זו0 1סגור
-
2.תאגיד השידור השכיל להעמיד אפליקציה מצויינתפומיקי 14/08/2019 13:35הגב לתגובה זו2 1הכל נמצא שם - רדיו ו-VOD. מעולה ומומלץסגור
-
1.שינוי לוגו יביא לשינוי בהאזנה?מאזין מאוכזב 14/08/2019 13:33הגב לתגובה זו7 0תהליך מיתוג שלא כולל שינוי בתכנים לא יגרום לשיפור באחוזי האזנה. בעבר גלגלצ שידרו מוסיקה טובה עם קצת חסויות. היום הם משדרים מוזיקה סבירה (בעיקר לצעירים) עם הרבה פרסומות.סגור