מודעה סטימצקי צומת ספרים
צילום: סריקה

כש-2 יריבות מרות יוצרות מודעה משותפת שפונה לפוליטיקאים

ביום יום סטימצקי וצומת ספרים הן יריבות אבל לרגע קט הן הכריזו על הפסקת אש ופרסמו מודעה יוצאת דופן שקוראת לנתניהו וגנץ להימנע מבחירות נוספות. הרשתות סוערות
אלכסנדר כץ | (8)
קשה היה להאמין ש-2 היריבות העסקיות המרות האלה מתחום הספרים, יכולות לשתף פעולה, אבל הבוקר (יום ג') זה קרה. בעיתונים פורסמה כפולת עמודים בחתימתן של סטימצקי וצומת ספרים, בה פנייה למערכת הפוליטית. "קריאה אחרונה לאחדות", נכתב, "נתניהו, גנץ, אל תיכנסו לספרי ההיסטוריה כמנהיגים שהובילו לסבב בחירות שלישי לראשונה בתולדות מדינת ישראל. יש כאן כמעט תשעה מיליון אזרחים שמגיע להם יותר מזה".   לא בהרבה מקרים חברות מסחריות ישראליות מתייחסות לסוגיות פוליטיות, ועוד פחות מזה – כאשר 2 יריבות משתפות פעולה במודעת פרסומת משותפת. היום זה קרה, ומהבוקר נראה שהרשתות החברתיות לא מתעלמות ממודעת הפרינט הזאת.   בימים האחרונים הציג בן סבר, מנכ"ל משרד הפרסום ענבר מרחב g ללקוח שלו - סטימצקי, רעיון למודעה משותפת עם המתחרים. כאשר קיבל אור ירוק, בוצעה פנייה לצומת ספרים, שקפצה על העגלה. הקריאייטיב נוסח על ידי צוות בענבר מרחב g, קיבל אישור ופורסם הבוקר.   "הרעיון נולד ביום ראשון בערב", אומר סבר לאייס. "בענבר מרחב g אנחנו משתדלים לתרגל את שריר ה-rtm (real time markting) באופן קבוע. זה מצריך לקוחות אמיצים וגמישים ולשמחתי התברכנו בכאלה. העברנו לסטימצקי וקבלנו מהם אישור זריז. הם פעלו והצליחו להשיג אישור מצומת עוד באותו היום. יום אחרי כבר היה עיצוב - ובערב זה כבר בעיתון".   -ואיך משכנעים את המתחרים? "אני לא הייתי שם כשצומת אישרו, אבל אני מניח שזה מקרה קלאסי של 1+1=3, או יותר".   -חברות מסחריות מנסות ואפילו נמנעות מהתערבות בנושאים פוליטיים – בגלל החשש שזה יפגע להן בכיס. מה קרה הפעם? "לא חושב שיש כאן קביעת אג'נדה פוליטית. הרוב המוחץ של העם לא רוצה בחירות. הרוב המוחץ של העם רוצה ממשלחת אחדות, ועל כן, זה יותר בבחינת לתת רוח גבית לרצון העם".   -יום בחירות הוא בטח יום טוב לביזנס, אז פה בעצם מדובר במהלך שמנוגד לטובתן האישית של אותן רשתות ספרים "יום הבוחר הוא יום מעולה לעסקים, אבל יחד עם זאת, ערך המותג סטימצקי חשוב בהרבה וזה מה שעמד לנגד עינינו. מניח שגם צומת חשבו באופן דומה".   המודעות פורסמו הבור בידיעות אחרונות ובמעריב, והערב גם בגלובס. בשלב זה לא נראה שיהיה למהלך המשך: "אני מניח שהמסר עבר", אומר סבר. ברשתות החברתיות אהבו את המהלך. הנה דוגמה לכך:    

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פינקי 19/11/2019 16:46
    הגב לתגובה זו
    הנה הוכחה לכך שכשמערבבים קריאיטיב חכם עם חשיבה על pr מקבלים תוצאות פנטסטיות. מי שמנהל/ת את השיווק בסטימצקי ידע/ה להוציא את המיטב מהמוחות שפועלים עבורם.
  • 7.
    מצוין! עוד הברקה של אלון מוליאן מטוויסטד! (ל"ת)
    אראל 19/11/2019 15:28
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    Copy 19/11/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    https://youtu.be/RVqFnkDqEsA
  • 5.
    רעיון אדיר וחשוב, אהבתי מאוד (ל"ת)
    נטע 19/11/2019 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    למה לא בישראל היום גם? (ל"ת)
    חסוי 19/11/2019 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הם גם מתאמים מבצעים ומחירים אין תחרות והצרכן מפסיד !!!! (ל"ת)
    מדינת קומבינה 19/11/2019 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קופי 19/11/2019 12:45
    הגב לתגובה זו
    להראות אחדות בתעשתיית הפרסום - שהיא הרבה יותר תחרותית ואגרסיבית מהתחרות בין המותגים המשווקים - זה היה באמת מסר וואו.
  • 1.
    gri 19/11/2019 12:40
    הגב לתגובה זו
    כל הפיד שלי מלא בקטילות של זה, לקחתם דוגמה אחת והקפתם בעיגול חובבני ונתתם כותרת של אהבו את המהלך?!