
סייבר מאנדיי, בלאק פריידי או יום הרווקים הסיני?
עם סיום תקופת חגי הצרכנות שבאה על אתרי הקניות האינטרנטיות לטובה, זמן ראוי להכריע איזה יום חג מושך יותר קונים – יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי או סייבר מאנדי?
על פי נתוני PayPal, המנצח הבלתי מעורער הוא בלאק פריידי. מחקר שנערך עבור החברה על ידי מכון רושינק, אשר דגם כ-920 קוני אונליין מכל רחבי הארץ, גילה כי יותר ממחצית הישראלים המבצעים רכישות באינטרנט מכוונים את הרכישות לבלאק פריידי. זאת, לעומת 30% ביום הרווקים הסיני ו-23% בסייבר מאנדיי. ההעדפה של הצרכנים הישראלים היא לקניות בעיקר מחו"ל; 62% אוהבים לרכוש מאתרים סינים, 46% מאתרים אמריקאים, ו-24% מאתרים בריטים.
35% מהישראלים העידו כי הם מעדיפים לקנות במרוכז בתקופות חגי הקניות אונליין, המהווים עלייה של 10% ביחס לשנה שעברה. לאור הנתונים, ההערכה היא שבחגי הקניות האחרונים, ישראלים הוציאו למעלה מחצי מיליארד שקל, המהווים עלייה של כ-18% מהשנה שעברה. הצפי כי עד סוף 2019 הישראלים יוציאו אונליין סך הכל כ-22 מיליארד שקל.
על פי הסקר, מלבד סייל, "הנחה" זו אחת המילים החביבות על ישראלים: 65% העידו שמוצר שנמצא בהנחה יעודד אותם לקנות אותו, 90% אחוז מהנשאלים אמרו שהקנייה בסייל גורמת להם להרגיש שהם צרכנים חכמים ואחראים יותר, ו-75% אמרו שסייל גורם להם להרגיש שהם ״עבדו על המערכת״. קרוב ל-50% אף הודו שהם נוהגים לקנות אונליין כפיצוי על יום לא טוב בעבודה או בבית.
אפי דהן, מנהל אזור ישראל, מזרח ומרכז אירופה ואמריקה הלטינית ב-PayPal מסביר כי ״הישראלים אוהבים מציאוֹת. כשמדובר בקניות אונליין אנחנו רואים יותר ויותר קונים חכמים שיודעים איך למקסם את חגיגות הסיילים ועונות הקניות הגלובליות שמתפרשות על פני השנה. אין ספק שזו גישה יותר אסטרטגית להסתכל על קניות, כש-90% מהנשאלים אמרו שקניית מוצר במסגרת סייל גורמת להם להרגיש שהם עשו קנייה אחראית יותר. עונת הסיילים היא גם הזדמנות מצוינת לישראלים שרוצים לקנות ולהתנסות במותגים חדשים מבלי לשרוף את השכר החודשי".
שופינג ניישן כל השנה
על פי נתוני eBay שסקרו נתוני רכישות ברשת, הקטגוריות הפופולאריות ביותר במהלך השנה הן חלקי חילוף לרכבים עם יותר מ-380 אלף רכישות, אחריהם, ובפער משמעותי, נמצאות קניות תכשיטים עם מעל ל-270 אלף רכישות. במקום השלישי מככבים בגדי נשים עם יותר מ-230 אלף רכישות. כמו כן, מוצרים למטבח מתקרבים ל-230 אלף עסקות ואביזרי מניקור ופדיקור לציפורניים עם כמעט 200 אלף רכישות.
בגזרת הלהיטים המפתיעים בלטו כרטיסי זכרון של סאןדיסק עם יותר מ- 4,000 רכישות, אוזניות בלוטות' לאייפון רשמו מעל ל-2,500 רכישות וקולרים לכלבים עם יותר מ-1,300 עסקות. קטגוריות מרכזיות שצמחו ב-2019 הן צעצועי ילדים של דמויות אהובות עם צמיחה של מעל 70%, דיסקים ותקליטים עם עלייה של יותר מ-25%, וויטמינים ומינרלים עם גדילה של 12%.
- קשת שומרת על ההובלה, רשת חוגגת שיא - אבל עם כוכבית
- חדשות 13 מאבדת רייטינג, כאן 11 עוקפת אותה; קרב צמוד גם בפריים טיים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
"הישראלים מנצלים את פלטפורמת הסחר המקוון כמנוף לרכישה של פריטים שאין להשיג בארץ כמו פריטי אספנות ווינטג', כאשר הקטגוריה הבולטת והמובילה היא תקליטי הויניל ודיסקים שעושים קאמבק כפריט אספנות", אומרת נטלי זיו, ראש מערך הדוברות והתקשורת ב eBay ישראל, מזרח אירופה, אפריקה ורוסיה.
לדברי זיו, "הנתונים שאנו מפרסמים לרגל חגי הקניות מעידים על כך שהצרכן הישראלי נהנה מכל העולמות שפלטפורמות הסחר המקוון יכולה להציע לו, הוא נבון, מתכנן את הקניות שלו ואף עושה סקר מחירים, ובהחלט רואה בסחר המקוון אמצעי להורדת יוקר המחייה מצד אחד, ואמצעי לרכישה של פריטים שאין להשיג בארץ מצד שני".