ערוץ היוטיוב של "כאן" – הנצפה ביותר ב-2019
בכנס שערכה אתמול (ב'), הכריזה יוטיוב ישראל כי "כאן" הוא הערוץ הנצפה ביותר ביוטיוב לשנת 2019. העמוד של תאגיד השידור הציבורי, הכולל את ערוצי המשנה כאן 11 וכאן חדשות, הניב בשנה החולפת 284,185,971 צפיות ו-27,145,286 שעות צפייה, לא כולל נתוני הצפייה של החינוכית, אשר מחזיקה בעמוד יוטיוב נפרד.
נתוני הצפייה הגבוהים ביוטיוב מיוחסים למהדורות החדשות בערוץ כאן חדשות, אשר בשגרה, בטלוויזיה הליניארית, רושמות נתונים צנועים ביותר – סביב ה-4% (כ-100 אלף צופים). נתונים אלה משתרכים מאחורי המהדורות של החדשות 12 וחדשות 13 הרושמות 500-250 אלף צופים מכלל האוכלוסייה, עם יתרון ברור לחדשות 12.
בכנס צוין כי קיימת עלייה של 200% בצריכת חדשות ביוטיוב, ואכן, עמוד היוטיוב של כאן חדשות מונה 212,907 מנויים רשומים, עם היקף צפיות שעמד בשנה החולפת על 141,884,025 צפיות, ובפייסבוק של כאן נרשמו נתונים גבוהים אף יותר - 235,644,440 צפיות.
את מרבית הצפיות בשנה החולפת, 4,145,494 במספר, רשמה נטע ברזילי עם הביצוע ל-TOY מהאירוויזיון אשתקד, ואחריה קובי מרימי באירוויזיון שהתקיים השנה בתל אביב, עם 2,788,149 צפיות. בהמשך, פרק הפתיחה של הסדרה מונא הניב 663,780 צפיות. לשם השוואה, העונה הנוכחית של הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12 מושיב מול המרקע כ-500-400 אלף צופים מדי פרק. על אף הנתונים הגבוהים ביוטיוב, בפייסבוק המנויים הרשומים של התאגיד מרשימים לא פחות: לכאן 11 יש 458,590 מנויים ולכאן חדשות 327,680.
הפער בין נתוני הרייטינג הנמוכים בטלוויזיה לעומת נתוני הצפייה הגבוהים ביוטיוב מצייר תמונה אחרת לגמרי באשר לפופולריות תכני התאגיד. גורמים בתאגיד מסבירים את נתוני הצפייה הגבוהים בירידה בשיעורי הצפייה בלוח השידורים הליניארי ובכך שבתאגיד מקפידים כי כל התכנים המוכנים לשידור יעלו מיידית לפלטפורמות הדיגיטליות - אף עוד בטרם שידורם בטלוויזיה. לדבריהם, שיטת מדידת הרייטינג הינה מיושנת, אינה מתאימה לעידן החדש ותואמת את האינטרס של ערוצי הטלוויזיה המסחריים לשימור ההגמוניה שלהם בקרב הגופים המפרסמים.
יצוין כי בתחילת 2020 תעבור הוועדה למדרוג לשיטת מדידה חדשה, אשר תתייחס גם לנתוני צפייה דיגיטליים. ואולם גם שיטה זו, ככל הנראה, לא תכלול מדידה של הצפייה בתכנים המופצים ביוטיוב או ברשתות החברתיות השונות. על כן, לפי פרסומים שונים, עשוי התאגיד לפרוש מהוועדה למדרוג.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.מי במקום השני? (ל"ת)ד.א. 11/12/2019 12:00הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.עושים עבודה מצויינתAnj 11/12/2019 10:45הגב לתגובה זו5 0בתאגיד הבינו שהטלוויזיה הלינארית סיימה את דרכה. הם מייצרים תוכן מעולה ומנתבים את מאמצי השווק לדיגיטל. אסטרטגיה יעילה בהחלט.סגור
-
9.כאן הראשונים לזהות את בלוף ועדת המידרוגא.כ 10/12/2019 19:36הגב לתגובה זו11 1ולברוח משם כל עוד נפשם. יום אחד זה יסתיים בחקירת משטרה.סגור
-
8.ערוץ כאןשרי 10/12/2019 19:35הגב לתגובה זו7 2ערוץ כאן. הגורמה של הערוציםסגור
-
7.ערוץ היוטיוב של כאןשני 10/12/2019 18:15הגב לתגובה זו10 4הערוץ הכי איכותי שקייםסגור
- טען עוד
-
6.נתוני צפיה ביוטיוב מאד מטעים!דינה 10/12/2019 18:09הגב לתגובה זו6 4כל כניסה נספרת, גם אם צופים שניה אחת. לכן אי אפשר לדעת כמה באמת צפו. התאגיד מציף את היוטיוב ומשקיע בכך המון אנרגיה ופרסום וזה כל הזמן קופץ מול העיניים בכל מקום, אז אנשים נכנסים לרגע כי זה נמצא מולם. אבל מכאן ועד צפייה ממש המרחק גדול.סגור
-
לא נכון. צפיה ביוטיוב נחשבת רק מעל דקה. (ל"ת)יאיר 11/12/2019 10:45הגב לתגובה זו2 1סגור
-
הסרטון עם הכי הרבה צפיותמשה 11/12/2019 19:38הגב לתגובה זו0 0כנס אליו הוא הגיע למליון מזה שנכנסו לכמה שניות לא נראה לי שכל אחד השאיר את זה כל פעם דקהסגור
-
5.שאפו ענק ל"כאן" (ל"ת)רז 10/12/2019 18:06הגב לתגובה זו4 5סגור
-
4.הממונה על ההגבלים כבר התחיל לחקור את קשת קנטאר המידרוג?הממונה 10/12/2019 18:01הגב לתגובה זו3 1חבר שואלסגור
-
3.נו באמתאני 10/12/2019 17:59הגב לתגובה זו6 2אלו מספרים יפים בשביל יוטיוברים. צריך כמו toy עוד 30 כל שנה ואז יש על מה להתגאות, המון המון כסף הושקע בחטיבת הדיגיטל, המון. ותוצאות הצפייה של התוצרים גם ביוטיוב הן לא בטוח שתואמות את ההשקעה הכספית. התשתית קיימת התוכן חסר מאוד מאוד.סגור
-
2.לא חכמיםצוחק מרחוק 10/12/2019 17:34הגב לתגובה זו1 1לא חכמים כל האתרים שהקשיבו לשטויות של ארטיוואלה והורידו תוכן מיוטיוב. התוכן האינטרנטי רק נעשה פחות רלוונטי והצפייה ביוטיוב עולה ועולה. כל המקשיבים לתורג'מן בהצלחה בחיים, אל תבכו כשתבינו שהקשבתם לחמורסגור
-
1.כמות האנרגיה שמשקיעים כאן להרים ל"כאן" על אף הרייטינג!!חשוד ביותר 10/12/2019 17:03הגב לתגובה זו3 5מה האינטרס?!?!?!סגור