ערוץ היוטיוב של "כאן" – הנצפה ביותר ב-2019

על אף נתוני הרייטינג הנמוכים, "כאן" של תאגיד השידור הציבורי הוא הערוץ הנצפה ביותר ביוטיוב זו השנה השנייה ברציפות
 | 

בכנס שערכה אתמול (ב'), הכריזה יוטיוב ישראל כי "כאן" הוא הערוץ הנצפה ביותר ביוטיוב לשנת 2019. העמוד של תאגיד השידור הציבורי, הכולל את ערוצי המשנה כאן 11 וכאן חדשות, הניב בשנה החולפת 284,185,971 צפיות ו-27,145,286 שעות צפייה, לא כולל נתוני הצפייה של החינוכית, אשר מחזיקה בעמוד יוטיוב נפרד.  

נתוני הצפייה הגבוהים ביוטיוב מיוחסים למהדורות החדשות בערוץ כאן חדשות, אשר בשגרה, בטלוויזיה הליניארית, רושמות נתונים צנועים ביותר – סביב ה-4% (כ-100 אלף צופים). נתונים אלה משתרכים מאחורי המהדורות של החדשות 12 וחדשות 13 הרושמות 500-250 אלף צופים מכלל האוכלוסייה, עם יתרון ברור לחדשות 12. 

בכנס צוין כי קיימת עלייה של 200% בצריכת חדשות ביוטיוב, ואכן, עמוד היוטיוב של כאן חדשות מונה 212,907 מנויים רשומים, עם היקף צפיות שעמד בשנה החולפת על 141,884,025 צפיות, ובפייסבוק של כאן נרשמו נתונים גבוהים אף יותר - 235,644,440  צפיות. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

את מרבית הצפיות בשנה החולפת, 4,145,494 במספר, רשמה נטע ברזילי עם הביצוע ל-TOY מהאירוויזיון אשתקד, ואחריה קובי מרימי באירוויזיון שהתקיים השנה בתל אביב, עם 2,788,149 צפיות. בהמשך, פרק הפתיחה של הסדרה מונא הניב 663,780 צפיות. לשם השוואה, העונה הנוכחית של הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12 מושיב מול המרקע כ-500-400 אלף צופים מדי פרק. על אף הנתונים הגבוהים ביוטיוב, בפייסבוק המנויים הרשומים של התאגיד מרשימים לא פחות: לכאן 11 יש 458,590 מנויים ולכאן חדשות 327,680. 

הפער בין נתוני הרייטינג הנמוכים בטלוויזיה לעומת נתוני הצפייה הגבוהים ביוטיוב מצייר תמונה אחרת לגמרי באשר לפופולריות תכני התאגיד. גורמים בתאגיד מסבירים את נתוני הצפייה הגבוהים בירידה בשיעורי הצפייה בלוח השידורים הליניארי ובכך שבתאגיד מקפידים כי כל התכנים המוכנים לשידור יעלו מיידית לפלטפורמות הדיגיטליות - אף עוד בטרם שידורם בטלוויזיה. לדבריהם, שיטת מדידת הרייטינג הינה מיושנת, אינה מתאימה לעידן החדש ותואמת את האינטרס של ערוצי הטלוויזיה המסחריים לשימור ההגמוניה שלהם בקרב הגופים המפרסמים.

יצוין כי בתחילת 2020 תעבור הוועדה למדרוג לשיטת מדידה חדשה, אשר תתייחס גם לנתוני צפייה דיגיטליים. ואולם גם שיטה זו, ככל הנראה, לא תכלול מדידה של הצפייה בתכנים המופצים ביוטיוב או ברשתות החברתיות השונות. על כן, לפי פרסומים שונים, עשוי התאגיד לפרוש מהוועדה למדרוג.

תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    מי במקום השני? (ל"ת)
    ד.א. 11/12/2019 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    עושים עבודה מצויינת
    Anj 11/12/2019 10:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בתאגיד הבינו שהטלוויזיה הלינארית סיימה את דרכה. הם מייצרים תוכן מעולה ומנתבים את מאמצי השווק לדיגיטל. אסטרטגיה יעילה בהחלט.
    סגור
  • 9.
    כאן הראשונים לזהות את בלוף ועדת המידרוג
    א.כ 10/12/2019 19:36
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ולברוח משם כל עוד נפשם. יום אחד זה יסתיים בחקירת משטרה.
    סגור
  • 8.
    ערוץ כאן
    שרי 10/12/2019 19:35
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ערוץ כאן. הגורמה של הערוצים
    סגור
  • 7.
    ערוץ היוטיוב של כאן
    שני 10/12/2019 18:15
    הגב לתגובה זו
    10 4
    הערוץ הכי איכותי שקיים
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    נתוני צפיה ביוטיוב מאד מטעים!
    דינה 10/12/2019 18:09
    הגב לתגובה זו
    6 4
    כל כניסה נספרת, גם אם צופים שניה אחת. לכן אי אפשר לדעת כמה באמת צפו. התאגיד מציף את היוטיוב ומשקיע בכך המון אנרגיה ופרסום וזה כל הזמן קופץ מול העיניים בכל מקום, אז אנשים נכנסים לרגע כי זה נמצא מולם. אבל מכאן ועד צפייה ממש המרחק גדול.
    סגור
  • לא נכון. צפיה ביוטיוב נחשבת רק מעל דקה. (ל"ת)
    יאיר 11/12/2019 10:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • הסרטון עם הכי הרבה צפיות
    משה 11/12/2019 19:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנס אליו הוא הגיע למליון מזה שנכנסו לכמה שניות לא נראה לי שכל אחד השאיר את זה כל פעם דקה
    סגור
  • 5.
    שאפו ענק ל"כאן" (ל"ת)
    רז 10/12/2019 18:06
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 4.
    הממונה על ההגבלים כבר התחיל לחקור את קשת קנטאר המידרוג?
    הממונה 10/12/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חבר שואל
    סגור
  • 3.
    נו באמת
    אני 10/12/2019 17:59
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אלו מספרים יפים בשביל יוטיוברים. צריך כמו toy עוד 30 כל שנה ואז יש על מה להתגאות, המון המון כסף הושקע בחטיבת הדיגיטל, המון. ותוצאות הצפייה של התוצרים גם ביוטיוב הן לא בטוח שתואמות את ההשקעה הכספית. התשתית קיימת התוכן חסר מאוד מאוד.
    סגור
  • 2.
    לא חכמים
    צוחק מרחוק 10/12/2019 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא חכמים כל האתרים שהקשיבו לשטויות של ארטיוואלה והורידו תוכן מיוטיוב. התוכן האינטרנטי רק נעשה פחות רלוונטי והצפייה ביוטיוב עולה ועולה. כל המקשיבים לתורג'מן בהצלחה בחיים, אל תבכו כשתבינו שהקשבתם לחמור
    סגור
  • 1.
    כמות האנרגיה שמשקיעים כאן להרים ל"כאן" על אף הרייטינג!!
    חשוד ביותר 10/12/2019 17:03
    הגב לתגובה זו
    3 5
    מה האינטרס?!?!?!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות