ההפתעה מגייטס והבשורות למשווקים: כל מה שקרה בחגים בארה"ב
— Reddit (@reddit) December 21, 2019 הקניות לחגים: בשורות טובות למשווקים במקביל, על פי דו"ח שהוציאה חברת מאסטרקארד, שמסכם את בהלת הקניות לחגים בארה"ב (בתקופה שבין 1 בנובמבר ל-24 בדצמבר), חלה עלייה של 3.4% במכירות הכלליות. המכירות אונליין הציגו זינוק מרשים של 18.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
"המכירות באינטרנט הציגו השנה שיא חדש כשיותר ויותר צרכנים ערכו את הקניות שלהם אונליין", כך לדברי סטיב סדוב, יועץ בכיר במאסטרקארד. לדבריו, "עקב חג ההודיה, שצוין השנה מאוחר מהרגיל, ראינו שהקמעונאים הקדימו להציע מבצעים מוקדם מהרגיל ובשלל פלטפורמות וענו על דרישות הצרכנים".
לפי הדו"ח, בין הקטגוריות שהציגו צמיחה משמעותית בקניות אונליין היו ביגוד, תכשיטים ומכשירי חשמל ומוצרים אלקטרוניים. דווקא המכירות הפיזיות בבתי הכלבו ירדו ב-1.8%, אך הרשתות יכולות להתנחם בכך שהמכירות אונליין שלהן עלו בקרוב לשבעה אחוזים.