המשנה למנכ"ל ערוץ 9: כך הערוץ מתפקד גם כמו משרד פרסום

טל סיטון מספר על האסטרטגיה וכיצד בנה ערוץ 9 את עצמו מחדש כמוצר טלוויזיה שיודע לתפקד במקביל כמשרד פרסום ממוקד לקהל היעד – ישראלים דוברי רוסית. טור
 | 
telegram
(1)

עשור הלך ועשור בא וזה הזמן לסיכומי ביניים גם בערוץ  9. ובעניין הזה, אנחנו בהחלט מביטים אחורה בגאווה: בעשור החולף ערוצים צצו ונעלמו, ערוץ 10 נסגר ומוזג ואילו ערוץ 20 ו"כאן" פרשו מוועדת הפיפל מיטר.

אנחנו, לעומת זאת, נותרנו בוועדת הפיפל מיטר מאז שנת 2002, עם קשת ורשת - ובשנים האחרונות הצלחנו למצב עצמנו כשחקן משמעותי בתעשיית הפרסום הישראלית. ב-2019 נשברו כל השיאים: בדצמבר לדוגמה הגענו לממוצעים של 13% במהדורת החדשות ו- 8% לתוכנית היומית שלנו, "יום" (הרייטינג בפאנל קהל המטרה דוברי רוסית בגילאי 18 פלוס). אתר החדשות החדש של ערוץ 9 מגיע כיום ל-2 מיליון יוניקים, מיליון מהם גולשים ייחודים מהארץ - והשאר מחו"ל.

האתגר האישי שלי בערוץ 9 החל ב-2016, בקדנציה השנייה שלי בערוץ. הגעתי לערוץ ותיק ומבוסס לישראלים דוברי רוסית, עם רייטינג נאה - אבל שורת רווח המראה על הפסד - ומכאן נדרש השינוי, שלא לומר מהפכה. לאחר מחקרי שוק אודות קהל הצופים, הרגלי הצריכה שלהם וההתנהגות הצרכנית, פנינו לשוק הפרסום. בסדרת פגישות בדקנו את המעורבות של משרדי הפרסום ולקוחות הקצה מול הקהל הרוסי הישראלי. המסקנה הייתה ששוק הפרסום מאוד מעריך את הערוץ ואת קהל הצופים - אבל חסר לו רכיב תשומת הלב לצרכיו וכן ליווי בהפקת קמפיינים ייעודיים ללקוחות שמעוניינים להגיע לקהל הבוטיק של הערוץ, כולל קריאייטיב מותאם לקהל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות


טל סיטון (צילום: אוהד רומנו)

ערוץ שמתפקד גם כמשרד פרסום
הרמנו את הכפפה ויצרנו מוצר חדש ,ערוץ שיודע לתפקד במקביל כמשרד פרסום לקהל היעד, עם הפקות וידאו לטלוויזיה ולרשתות החברתיות ולאונליין, הפקות עם משפיענים או פרזנטורים ועוד. ערוץ 9 הפך להרבה יותר מערוץ טלוויזיה. הלקוחות שלנו נהנים מאז מיכולת לרכוש קמפיין, גם אם אין להם קונספט, קריאייטיב או חומרי גלם.

הודות למהפך הזה, ערוץ 9 הפך לפלטפורמה היברידית שיודעת לספק את צורכי הלקוח בכל הפלטפורמות, כאשר המודל ללקוחות הוא רכישת קמפיין 360 מעלות – וקבלת שירותי משרד פרסום בשפה הרוסית. הכל מתבצע מול מנהל לקוח אחד, שנותן את כל סל הפתרונות -  במקום אחד מול כתובת אחת בערוץ 9 .

המהלך הזה, בתוספת עבודה קשה של כל הצוותים - העיתונאים שלנו, מערכת התוכן והפרומו, המחלקה המסחרית אונליין ואופליין – כל אלה הניבו תוצאות מדהימות לשורת הרווח. גם הרייטינג של הערוץ נסק. כיום ערוץ 9 הוא ערוץ רווחי כבר זו השנה הרביעית, מה שמאפשר לנו לתת יותר לקהל המפרסמים ולצופים הנאמנים שלנו.

הכותב הוא המשנה למנכ"ל ערוץ 9

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טל סיטון
    אסי 01/01/2020 14:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איש מוכשר, תמיד ידע לעשות יש מאין בכל מקום שהיה בו. עלה והצלח ??
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות