
מוזיקה פלוס: ספוטיפיי מתכננת לרכוש שירות פודקאסטים מצליח
מאז שהפכה לפלטפורמת הסטרימינג המוזיקלי המובילה בעולם, ספוטיפיי מנסה למקסם את הצלחתה ולהוסיף כמה שיותר שירותים, שיהוו קטליזטור להצטרפותם של מנויים נוספים. כעת על הכוונת: מנויים חדשים שהם לאו-דווקא צרכני מוזיקה. החשודים המיידיים הם הפודקאסטים, שהפכו במהלך שני העשורים האחרונים למוצרים דיגיטליים משגשגים, המהווים חלק אינטגרלי מחייהם של יותר ויותר אנשים.
ספוטיפיי, למעשה, החלה להתעניין בהפקה ובהפצה של תכנים עוד בשלהי 2017, כשרכשה את Soundtrap - כלי שיתופי ליצירת מוזיקה - ובהמשך גם את Soundtrap For Storytellers, המתמקד ביצירת פודקאסטים.
נוסף על כך, בפברואר אשתקד רכשה ספוטיפיי את חברת ההפקות Gimlet Media, שמתמחה בתוכן דיגיטלי ובמיוחד בפודקאסטים, כמו גם את שירות הפקת הפודקאסטים Anchor.
באוקטובר 2018 פתחה ספוטיפיי את סקציית הפודקאסטים המרשימה שלה לכלל המנויים, וכעת היא מטילה פצצת שמע נוספת: על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", החברה מתכוונת לרכוש את רשת הפודקאסטים The Ringer שבבעלותו של ביל סימונס, רשת החולשת על אגפי הספורט ותרבות הפופ בארה"ב.
עבור המנויים והמנויים הפוטנציאליים של ספוטיפיי, מדובר בעסקה מצוינת: תוכן איכותי נוסף - ללא תשלום נוסף. גם עבור ספוטיפיי זו ככל הנראה תהיה עסקה לא רעה בכלל, נוכח העובדה שבשנת 2018 למשל, הפודקאסטים של דה רינגר הניבו 15 מיליון דולר. סביר להניח שרכישת החברה תעלה לספוטיפיי לא מעט, אבל בהתחשב בפופולאריות שלה, דה רינגר צפויה להחזיר את ההשקעה תוך זמן קצר.
- 1.משתמש 22/01/2020 18:52הגב לתגובה זושומע רק שם