נטפליקס: גידול ברווחים, צניחה בתחזית המנויים בארה"ב
התחרות בשירותי הטלוויזיה בסטרימינג הולכת וגוברת, אבל נכון לעכשיו, לפני כניסתן של השחקניות הבכירות HBO Max (מבית וורנר מדיה) ו-Peacock (מבית NBC Universal), המלכה האם Netflix עדיין יכולה ליהנות מפירות הראשוניות שלה.
על פי דו"ח שפרסמה החברה אתמול (יום ג') החברה, הרווח הנקי שלה ברבעון הרביעי של 2019 זינק בלא פחות מפי ארבעה בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד ועמד על 587 מיליון דולר. הכנסות החברה צמחו גם הן, בסדר גודל של 30%, ועמדו על 5.47 מיליארד דולר, כשהצפי לגבי הרבעון הראשון של 2020 הוא לעלייה נוספת בהכנסות, שתגענה, על פי הנתונים שנאספו עד כה, ל-5.73 מיליארד דולר - מה שיהווה צמיחה שנתית של 29%.
עד כאן הכל נראה ורוד עבור נטפליקס, אבל הדו"ח החדש מכיל גם נתון די מדאיג מבחינתה: הדו"ח גילה כי בארה"ב, מספר המנויים שהצטרפו לנטפליקס ברבעון האחרון של 2019 היה נמוך מהתחזיות, שניבאו סדר גודל של 589 אלף מנויים חדשים - ועמד רק על 550 אלף מנויים חדשים.
זאת, בעוד שכמות המנויים שהצטרפו במהלך 2019 לשירות ברחבי העולם עקפה את התחזיות (שהעריכו 7.2 מיליון משתמשים חדשים) ועמדה באופן מרשים על 8.3 מיליון משתמשים חדשים. אולם, מאחר שמגמות הצריכה בארצות הברית מכתיבות על פי רוב את מגמות הצריכה בשאר העולם המערבי, לנטפליקס בהחלט יש סיבה לדאגה כרגע - דאגה שמן הסתם תחמיר עם כניסתן של המתחרות הגדולות.
בחברה טוענים כעת שהנתון המאכזב בארה"ב הוא ככל הנראה תוצאה של החרפת מלחמות הסטרימינג ושל העלאת המחירים לשירות. במכתב שמכוון למשקיעים, ציינה נטפליקס כי "בחברה עובדים קשה מאוד כדי לשפר את השירות כדי להילחם בגורמים הללו ולהביא לגידול גבוה יותר במספר המנויים עם הזמן".
בעלי המניות בחברה, מצדם, עדיין לא מרגישים את ההאטה היחסית בגידול מספר המנויים בארה"ב ולמעשה נהנים כעת מרווח כפול מזה שצפו להם האנליסטים - רווח של 1.3 למניה, לעומת צפי לרווח של 53 סנט למניה. ובכל זאת, כדי להרגיע את המשקיעים, פרסמה נטפליקס השוואה שערכה בין מספר החיפושים בגוגל של תכנים שלה ושל המתחרות, שמוכיחה כי הגולשים מראים בה עניין רב יותר.
במילים אחרות, הבלגן האמיתי בענף עדיין לא התחיל, אבל רמז כלשהו לעתיד הקרוב אפשר אולי לראות בנתוני המנויים של נטפליקס בארה"ב, מקום שבו Value For Money משחק תפקיד משמעותי ביותר. אין ספק, אם כן, שבמוקדם או במאוחר תיאלץ נטפליקס להכניס יד לכיס ולהשקיע עוד קצת בכל מה שנוגע לאותו Value - כלומר, להציע תכנים איכותיים, מגוונים ורבים יותר. אם היא רוצה להישאר השחקנית הראשית בענף גם במהלך 2020, אין לה ממש ברירה אחרת.