
פייסבוק מסמנת מטרה: השיקה אפליקציה שתתחרה בפינטרסט
ענקית הטכנולוגיה השיקה אפליקציה חדשה בשם "הובי", שדומה לפינטרסט באופן מפתיע, במטרה לבחון את ההתעניינות של היוזרים. בשלב ראשון האפליקציה החדשה הושקה רק בארבע מדינות – ארה"ב אוקראינה, ספרד וקולומביה – שבהן משתמשי IOS יכולים להוריד אותה.
"הובי", בדומה לפינטרסט, היא אפליקציה שמאפשרת יצירה וארגון של אוספים על פי תחומי עניין, ונותנת לשתף את התכנים שנאגרים בה גם לרשתות חברתיות אחרות. פינטרסט הוקמה ב-2010 והונפקה ב-2019 לפי שווי של 12 מיליארד דולר. יש ברשת למעלה מ-300 מיליון משתמשים פעילים בכל חודש, רובן נשים. כמעט שלישי ממשתמשיה נמצאים בארה"ב.
פינטרסט, שמשתמשיה מייצרים כ-4 מיליארד לוחות השראה בשנה תצטרך ככל הנראה להילחם על הרלוונטיות שלה, מאחר ופייסבוק יודעת כיצד להוציא שחקניות מהמגרש. סיפור ה"סטורי" הוא כאמור דוגמא לכך. פייסבוק לקחה את הפיצ'ר הזה מסנאפצ'אט, העתיקה אותו לאינסטגרם והוא הפך להיות מנוע הגדילה הכי משמעותי של האפליקציה, מה שבא ברמה מסוימת על חשבון סנאפצ'אט.