קורונה, BDS ורלוונטיות של תחרות יופי: ראיון עם יחצני מיס יוניברס
לפני כשלושה שבועות התקיים בישראל אירוע תקשורתי בינלאומי – מיס יוניברס. אל הנציגה הישראלית נועה כוכבא הצטרפו עוד 80 מלכות יופי שהגיעו ארצה, סיירו בה, העלו פוסטים וסטורי מארץ הקודש, והגיעו בסופו של דבר לאילת, העיר המארחת, לטובת תחרות שהחלה ב2:00 לפנות בוקר עבור הקהל ביבשת אמריקה.
בקיץ זכתה אילת באירוח התחרות שמנוהלת על ידי הארגון האמריקאי Miss Universe Organization בראשה עומדת פולה שוגרט, לאחר שהעיר הדרומית התחרתה על האירוח בגיבוי משרד התיירות. יוזמי המהלך היו המפיקים של האירוע בישראל, טלי אשכולי ואסף בלכר, שגייסו את אילת ומשרד התיירות.
עם ההודעה על הזכייה, גייסו המפיקים הישראלים את איש יחסי הציבור רון גרנות, שהיה בצוות יחסי הציבור של האירוויזיון שנתיים לפני כן, באמצע 2019, והכיר את אשכולי מאותו אירוע. גרנות מונה לראש מערך דוברות ותקשורת אירוע מיס יוניברס ישראל, גייס את איה אחימאיר, לשעבר מנכ"לית משרד דבי תקשורת, לטובת ניהול אסטרטגיה תקשורתית וניהול משברים, וג'יסון פרלמן ממשרד No. 10 Strategies עבור התקשורת הזרה.
600 מיליון צופים, 100 עיתונאים זרים
מיס יוניברס שמתקיים בעיקרון בספטמבר או אוקטובר, נדחה השנה לדצמבר בשל משבר הקורונה העולמי. תחרות מיס עולם שאמורה הייתה להתקיים בתקופה הקרובה בפורטו ריקו, כבר נדחתה.
הנה כמה מספרים על האירוע: התחרות שודרה לכ-170 מדינות וכ-600 מיליון צופים בכל רחבי העולם. בתחרות השתתפו נציגות של 81 מדינות. האירוע הבינלאומי נערך במעין אוהל ענק שהום בנמל אילת בהשקעה של כמיליון שקלים והכיל כ-5,000 מקומות ישיבה.
כ-200 אנשי מקצוע עברו על הפקת האירוע, כולל הצילום שלו על ידי קבוצת התקשורת טלמונדו. כ-100 עיתונאים זרים הגיעו לישראל לסקר את האירוע. עלות הפקת מיס יוניברס בישראל עלתה כ-30 מיליון שקל, מתוכם 6.5 מיליון הוקצה משרד התיירות, חמישה מיליון מעיריית אילת, והיתר ממכירת חסויות וכרטיסים.
מיס יוניברס הוא למעשה האירוע הבינלאומי התקשורתי השלישי שמתקיים בישראל בשלוש השנים האחרונות. בחודש מאי 2018 התקיים מרוץ האופניים הג'ירו דה איטליה בישראל במשך שלושה ימים. כעבור שנה התקיים האירוויזיון בתל אביב, וכעת מיס יוניברס. בין האירוויזיון למיס יוניברס, נחתה על כולנו הקורונה, ששיבשה סדרי עולם.
בראיון עם גרנות, שהוביל את מערך הדוברות ויחסי הציבור של מיס יוניברס, ועם פרלמן (שהיה בשיחת זום), ניסינו להבין כיצד מנהלים אירוע בינלאומי גדול שנערך בישראל, כשברקע מתפשט וריאנט האומיקרון, כשה-BDS מזנב תמיד בישראל וכאשר הדיון על תחרות יופי רק הולך ומתגבר בשנים האחרונות.
איה אחימאיר, רון גרנות וג'יסון פרלמן (צילומים: יח"צ)
-מבין כל האירועים שהתקיימו בישראל בשנים האחרונות, התחושה שלי הייתה שמיס יוניברס היה פחות תקשורתי
גרנות: "לצורך ההשוואה, בטווח של השבועיים שלפני האירוע מול השבועיים שלפני האירוויזיון, היו לנו 10 כתבות חיוביות במהדורות המרכזיות 12 ו-13, לא כולל אולפן שישי. ואני מזכיר לך שהאירוויזיון היה מגובה בתאגיד כאן, פה לא היה לנו גיבוי, זה שודר רק ב-yes".
לדבריו, "האסטרטגיה התקשורתית הייתה להתחיל בצורה מודעת כמה שיותר למזער נזקים, התחלנו לעלות ווליום ככל שהתקרב האירוע".
-מה זה אומר למזער נזקים?
"בגלל הקורונה, גם הצוות הבינלאומי וגם הניהול המשברים, גויס... אנחנו יצאנו לדרך בחודש יולי, יצאנו עם הפרסומים הראשונים על מיס יוניברס בישראל. כל הצוות הבינלאומי של ג'יסון, כל הסיפור של ניהול המשברים, גויס חודשים לפני האירוע. מיס עולם אחרינו שאמור להיות אחרינו, נדחה. ביננו, האירוע זה נס שהתקיים".
-איך בוחרים צוות תקשורת?
גרנות: "על סמך של ניהול תקשורת של אירועים בינלאומיים. אני גויסתי כי עבדתי עם טלי באירוויזיון. ואיה הגיעה כי היא עשתה לנו את היח"צ באירוויזיון (אז במסגרת משרד דבי תקשורת אותו היא מינכ"לה, א"כ). וג'ייסון עם הצוות שלו מהאירועים שהוא ניהל (בין היתר את מרכז התקשורת של אירוע 75 שנה לשחרור אושוויץ, ואת הטקס הרשמי בבאבי יאר, א"כ).
"זה אירוע שצריך לתת מענה בעת ובעונה אחת למאות עיתונאים. אתה עובד מול שעון ארה"ב, ואתה צריך לתת מענה בניהול משברים גם לתקשורת הזרה, שג'ייסון עבד מולה. לגבי איה אחימאיר שעשתה לנו את האסטרטגיה התקשורתית וניהול משברים, עבדתי איתה באירוויזיון וידעתי שאני צריך אותה. העלינו הילוך כשידענו שיש תאריך סופי כשהבנות נוחתות פה בישראל, ואז התחלנו לייצר את העוגנים של הקמפיין".
-מה הצעד הראשון בקמפיין תקשורתי כזה?
פרלמן: "זה מתחיל עם מיס יוניברס היוצאת אנדראה מסה. לתקשורת הזרה זה היה מאד חשוב ונתן לנו את האפשרות להיות חדים בתוצאה התקשורתית מול התקשורת הזרה".
גרנות: "זה נתן פרספקטיבה כמה התקשורת מתעניינת באירוע".
פרלמן: "זה היה טיזר מאד חשוב. עם אנדראה יכלנו לתת חשיפה, לגלות את הפנים היפיפיות של מדינת ישראל לקהלים חדשים".
גרנות: "אחת המטרות העיקריות שלנו זה לדאוג לישראל בעולם. לדעת איך אנחנו מספרים את הסיפור של אילת כעיר המארחת. בניגוד לאירוויזיון שמתמקד רק על העיר המארחת, פה יחסי הציבור מתפרסים על כל המדינה. כאנדראה הגיעה, זו הייתה יריית הפתיחה לקמפיין. היא הגיעה באמצע נובמבר לפני הבנות, עשינו לה פריסת יח"צ מטורפת, היא הייתה בכל מקום".
אנדראה מסה (ימין) עם הזוכה במיס יוניברס החדשה הרנאז סאנדאו (צילום: גיא יחיאלי)
פרלמן: "הביקור שלה הביא מאות אייטמים בעולם. סיקור כל הסוכנויות הגדולות, בספרדית, אנגלית וגרמנית".
גרנות: "לא תיארתי לעצמי שהאימפקט שלה בעולם כזה חזק. היא הייתה הטיזר של הקמפיין".
פרלמן: "(העיתונאים, א"כ) הגיעו לשאול את השאלות הקשות, מה עם הסכסוך, מה עם זה ומה עם זה. התשובה הייתה מאד ברורה, גם אצלה וגם בהמשך, שזו תחרות של בניית קשר בין נשים ובניית גשרים, גם בארץ".
-אז אתם מראש מתדרכים אותה מה להגיד, דף מסרים
גרנות: "כן, היה לנו דף מסרים שגם אישרנו אותו עם יחסי הציבור של הארגון האמריקאי. אנדראה הייתה כאן שבוע, וחזרה. הרכבת האווירית של המתמודדות התחילה בסוף נובמבר תחילת דצמבר, והיא חזרה לפה ממקסיקו בתחילת דצמבר לאירוע".
"עוד לפני שהגיעו המתמודדות, התחלנו את הבילד-אפ, העלנו לשיח הציבורי את המותג מיס יוניברס. נשענו על הבאזז והפופולריות של אנדראה שיצרנו בקמפיין שלה. עד אז המותג מיס יוניברס לא היה נוכח בשיח הציבורי בישראל. זה ממש לא כמו האירוויזיון. תזכור שעם האירוויזיון היה לנו נורא קל, כי באנו עם הבאזז של נטע ברזילי (שזכתה שנה לפני כן באירוויזיון, א"כ) וכל העולם היה פרוס בפנינו. פה החדרנו את המותג מיס יוניברס שגם ככה סבל מקורי עכביש. ממש שדרגנו אותו והפכנו אותו לנוכח בשיח הציבורי בישראל ובעולם".
"עוד לפני שג'יסון ואיה נכנסו, זכיתי להתעלמות מוחלטת, זה לא זכה לחיבוק מבחינת יח"צ. חדשות 12 ו-13 במהדורה המרכזית לא נתנו לי אייטמים, זה נתפס בעיניהם בהתחלה בחודש יולי כאירוע פאסה ולא רלוונטי. אבל עם הזמן, זכינו בזכות עבודת יח"צ מאסיבית של כל הצדדים. ידענו שהעניין של המותג והביקורת על מיס יוניברס ונחיצותו, שירת אותנו כי התמודדנו עם זה בצורה גלויה. לא ניסינו לטייח עם זה".
שוק בשר?
סוגיית הרלוונטיות של התחרות זכתה לעדנה עם סירובה של נטע ברזילי לקחת חלק בחלק האומנותי של מיס יוניברס. "אני עדיין לא מצליחה לראות את עצמי עומדת על במה שבה שופטים נשים על פי מראה חיצוני, מידות גוף גובה ומשקל. למרות שנעשו בו עדכונים ברוח התקופה", אמרה בזמנו, "אני עדיין חושבת שתחרות יופי הוא קונספט קשה, מיושן ומקטין. הגיע הזמן להתקדם".
-איך מתמודדות עם הביקורת על שוק הבשר הזה?
גרנות: "קודם כל, אתה מחזק את המותג מיס יוניברס ואת העוגנים שלו והמטרות שלו. אם אתה מנטרל את השיח של ההחפצה ומזקק את המותג, המותג הזה בונה ונותן הזדמנות בינלאומית לנשים שמעולם לא היו מגיעות..."
-יפות (נשים, א"כ)
גרנות: "אין בזה בושה שהן יפות, אני חייב להגיד לך משהו..."
-אז זה כן שוק בשר
גרנות: "זה לא שוק בשר. כי מיס יוניברס הוא חלון הזדמנויות לנשים לפרוץ את תקרת הזכוכית הבינלאומית, ואל תשכח שכל מי שמנהל את מיס יוניברס אלה נשים, זו שדרה ניהולית של נשים שמנהלות את התחרות, עם זו פולה הנשיאה, מג מנהלת ה-PR, גם המפיקה בישראל היא טלי אשכולי. כל הנשים הכי מצליחות היום בעולם הן יוצאות מיס יוניברס, תראה את גל גדות. הן לא מתכחשות לזה שהן התחילו בתחרות הזו, להיפך - אף אחד לא מחייב אותן להיות בזה, זו בחירה שלהן. מיס יוניברס חשף את גל גדות לעולם. אז זה חלון הזדמנויות. לקחנו אנדראה ל'פורום מיכל סלה' (סלה שנרצחה על ידי בן זוגה, א"כ), היא הייתה עם דמעות בעיניים וגם לילי, אחות של מיכל סלה. אנדראה אמרה - אני הולכת לספר את הסיפור שלכם בכל העולם. אתה יודע איזה כוח יש לה? יש לה קרוב לשלושה מיליון עוקבים באינסטגרם. זה שהיא הייתה בישראל, איזה אינפקט זה עשה בעולם לישראל?"
-ומה היא ספגה במקביל?
פרלמן: "BDS? ביחס לאנדריאה לא הייתי מודע להתקפות ברשתות החברתיות. בסושיאל מדיה היא קיבלה ביקורת על דברים אחרים".
-ובכלל?
גרנות: "הנכד של נלסון מנדלה צייץ חודש לפני האירוע, שמיס אפריקה לא תבוא לפה".
פרלמן: "כל דבר שקורה בעולם שמתייחס למדינת ישראל כמדינה חופשית, מקבל ביקורת מפעילים בעולם שקוראים לעצמם BDS. המטרה שלהם זה לתקוף את המדינה היהודית, ולפעמים לא רק את המדינה, אלא לתקוף את היהודים בכלל. אז צפוי שאירוע בסדר גודל ובפרופיל כזה, יהיה גם כן מטרה. ראינו בדרום אפריקה לחץ על הממשלה שמאד קרובה ל-BDS, אז שם הם כאילו הסירו את התמיכה של המדינה מהמתמודדת הדרום אפריקאית בגלל האירוע בארץ. דבר שני הוא שהמון מתמודדות, בעיקר אירופאיות וצפון אמריקאיות, קיבלו המון ביקורת והתקפות ברשתות החברתיות שלהן. הם לא תקפו אותן (את המתמודדות, א"כ) על ויכוח פוליטי מצד הפלסטינים מול ישראל, אלא תקפו אותן אישית, וככה תנועת ה-BDS גילתה את הפנים האמיתיות שלה, פשוט כתנועה של שנאה, לא כתנועה שרוצה לקדם שלום באזור. המתמודדות סיפרו לנו על כך. הן ראו את זה והגיבו בהתאם".
להתמודד עם ה-BDS
-מה הייתה האסטרטגיה שלכם כדי להתנהל מול מקרים כאלה - מול משרד התיירות, משרד החוץ?
פרלמן: "אמרנו למתמודדות שהן יכולות לפנות אלינו עם שאלות. יש לנו מדינה וחיים שאנחנו חיים כאן, ואנחנו לא צריכים להתרגש".
-אז אומרים למתמודדות שאם קורה משהו, דברו איתנו?
פרלמן: "הארגון עשה את זה, אנחנו לא הלכו אחת אחת. כשהיו אירועים, טיפלנו בזה. כמה מהן דמויות מוכרות במדינות שלהן, לקבל ביקורת כזו און-ליין זה לא חדש להן, הן מכירות את זה אפילו יותר ממה שאנחנו סופגים כמדינת ישראל, והן ידעו לעמוד בזה".
-תמיד יש את מנהיגי ה-BDS הידועים, רוג'ר ווטרס וכאלה, שאוהבים לרכב על זה. זיהיתם הפעם כאלה בכירים?
פרלמן: "לא ראיתי את זה הפעם".
-אז זה קצת מקל על החיים שלא היה מישהו עם עשרות מיליוני עוקבים שהחליט לתקוף את ישראל
גרנות: "באירוויזיון היה לנו יותר מהסוג הזה... מה שהצלחנו זה לספר את הסיפור של ישראל בפן החיובי, חצי שנה אחרי מבצע שומר החומות ששם בלה חדיד וכל החברים שלה יצאו על ישראל והפגיזו אותנו. אז פה התמודדנו עם אתגר מאד משמעותי שזה לספר את הסיפור של ישראל כיעד שמארח אירוע בינלאומי".
-תסביר לי מה זה לספר סיפור, אתה עומד עם דף ונותן נקודות? איך אתה מספר?
פרלמן: "אם אנחנו מצליחים להביא לכאן מתמודדות ולהראות להן את החיים כאן – נכון, הן לא עמדו בתור בביטוח הלאומי - אבל הן הגיעו ופגשו את האנשים כמה שאפשר בתקופת קורונה, ביקרו בעיר העתיקה, חוו את אילת ואת ים המלח, ראו את המדינה שלנו, ואז מעלות את זה באינסטגרם ומגיעות לקהלים שאנחנו חולמים להגיע אליהם".
גרנות: "בוודאות - מיס יוניברס חיזק מאד את המעמד של ישראל בעולם. מספיק שהיינו בירושלים עם 80 המתמודדות, כל אחת עם מיליון עוקבים בממוצע. תחשוב על הבאזז של מיליון עוקבים לכל מתמודדת, 80 מיליון עוקבים. היה האשטאג, הן תייגו את כולם, הנכסים הדיגיטלים של מיס יוניברס עמדו לראשות האירוע, שזה 4.5 מיליון איש, ואנדראה זה עוד 2.5 מיליון. כל המתמודדות מגיעות כפיגורה, לא נו-באדי (אף אחת, א"כ)".
"הן נורא התפעלו מישראל, מאד התלהבו, והשיח היה מאד חיובי בסושיאל מדיה. זה חיזק את ישראל ואת ירושלים ואילת. ההצלחה שלנו היא היציאה מהאדישות לאירוע שהייתה בחודש יולי, לזה לכך שכל מהדורה נפתחה עם מיס יוניברס. השינוי שקיבלנו זה מדד להצלחה ולניצחון. ברגע שעורכים ראשיים שמו אותנו בליין-אפ של המהדורות בכל העולם, כולל ה-CNN, זה מבחינתי זו הצלחה".
-עד כמה ליחצן ישראלי קשה לקדם אירוע שבסוף מתקיים ב-2:00 בלילה?
גרנות: "זה דווקא אתגר. אני אתחיל מהסוף וזה שכל התקשורת הייתה איתנו באוהל באילת. 2 בלילה וזה בשידור חי בכל הרשתות. מיס ישראל שנפלה בחזרה הגנרלית קרוב לשעה 23:00, זכה לפוש בכל האתרים. איזה אימפקט היה לזה. ב-2 בלילה. האירוע עבר בשידור חי ב-yes. ערן סוויסה (כתב הרכילות של ישראל היום, א"כ), אמר לי שמעולם לא היה לו כזה טרפיק באינסטגרם ב-2:00 בלילה כמו שהוא היה שם".
פרלמן: "מבחינת תקשורת זרה, קיבלנו יותר סיקור על הבילדאפ מאשר על האירוע עצמו. כי האירוע עצמו אירוע זה אירוע היי-לייט אחד".
גרנות: "האתגר שלי היה איך להביא את האנשים לאילת לסקר את האירוע ב-2:00 בלילה. אף גוף תקשורת שמכבד את עצמו לא התעלם מהאירוע, כלומר כולם היו שם, כל העיתונאים כי הם הבינו את המשמעות של הדבר הזה. צבענו את המדיה בתור אירוע בינלאומי שישראל ואילת מארחות, ואז אי-אפשר להתעלם מזה כי זה משמעותי לישראל".
החשש מהקורונה
-בואו נדבר על הקורונה. היה באיזשהו שלב חשש שמה לא יהיה אירוע? הייתה מתמודדת אחת שהייתה חולה...
גרנות: הייתה את מיס צרפת שנמצאה כמאומתת כשנחתה פה ועשתה בדיקה כמו כל המתמודדות. יש לי איזשהי אנקדוטה על הדבר הזה, אבל אני רק יכול להגיד שבספר - בתרחישי הקיצון של האירוע - ביום שקיבלתי יחסי הציבור של האירוע, הייתה גם התייחסות לאירוע בסגר, כלומר האירוע היה מתקיים כשידור טלוויזיוני בלי קהל. זה אירוע שמשודר ל-600 מיליון איש, לא צריך קהל. כמו האירוויזיון בשנה שעברה בהולנד, שהתקיים ללא קהל. אבל האתגר היה מבחינת ההפקה איך אנחנו מהנדסים את כל הבנות לישראל כשישראל היא מדינה אדומה".
ההופעה של נועה קיריל באירוע (צילום: גיא יחיאלי)
-הגעתם למצב שהייתם פחות קולים? אם האירוע היה מתקיים בעוד שבועיים, הייתם כנראה פחות קולים?
גרנות: "כנראה שכן. גם אם זה היה מתקיים השבוע. בוא נגיד שעד שזה לא קרה, היינו מאד בלחץ מבחינת הקורונה. כשהם פנו אליי בחודש יולי, שאלתי את המפיקים אם אתם עושים את האירוע בחורף, ועוד פעם נחזור לסוגיית הסגר, מה נעשה? לקחנו את זה בחשבון, בתרחישי הקיצון של מיס יוניברס, לקחו בחשבון גם קורונה. קיווינו שלא נצטרך להתמודד עם זה בצורה כזו כמו שקרה עכשיו למיס עולם. אנחנו ניצלנו בנס. אנחנו למשל נבדקנו כל יומיים, עבדנו בקפסולות. היו מאד זהירים, כולם עם כפפות. וגם הצוות הבינלאומי שהגיע לישראל".
-איך התמודדתם עם השאלות על מידת הרלוונטיות של תחרות מסוג זה, של תחרות יופי?
גרנות: "כשאמרו לי שעומדים לקיים את תחרות מיס יוניברס בארץ, אמרתי איך אפשר לתרגם את זה... אחרי האירוויזיון זה יראה כמו שנות ה-80. כי מיס יוניברס, בתפיסה שלי, זה אירוע של פעם, כשהיינו ילדים. משהו עם קורי עכביש, נורא לא סקסי. ועזוב את מידת הרלוונטיות וההחפצה ו-METOO, שזה נושא שצריך להתמודד איתו. אז אלף, לא הסתרנו ולא טייחנו ולא הצנענו. ידענו לתת לזה את המקום בשיח התקשורתי. ברגע שאתה לא מתנגד ואתה שם את זה על השולחן ולא מנסה להפוך את האירוע למשהו שהוא לא, אתה מתמודד עם השאלות והתשובות בצורה מאד פשוטה".
פרלמן: "לעולם מלכות היופי יש אי-הבנות כמעט כמו שיש לנו כמדינת ישראל. כשפוגשים את האנשים, מבינים שזה לא ככה. למדתי המון ופגשתי מתמודדות מעוררות השראה, אחיות בטיפול נמרץ ובמחלקות ילדים, או כאלה שבנו עסקים מצליחים. נשים צעירות שיכולות לקדם את הקול שלהן. יש שינויים בעתיד, ויש אפשרות להתאים את זה למציאות החדשה".
-בסופו של דבר, אישה שמתמודדת בתחרות כזו לא עושה את זה על הטיקט של אחות בטיפול נמרץ, אלא על היופי שלה. אם יש עוד נדבך של אחות, זה נחמד אבל לא בטוח כמה ניקוד זה ייתן לה
גרנות: כשאתה מדבר עם אנדרה מסה, ברור שהיא מהממת אבל בסופו של דבר זו אישיות. כשאתה יושב עם הבן אדם כיצד היא מינפה את הזכיה שלה לקדם את האג'נדות שלה...
-טוב, אתה אומר שבזכות הזכייה שלה היא מקדמת עמדות, אבל האם בכלל צריך את התחרות הזאת? מה השיפור שיהיה?
גרנות: "אם מדברים על שיפור, אם שואלים אותי איך אתה משפר את מיס יוניברס, את המותג, זה רק בתוכן של האירוע. לראות נשים צועדות על המסלול בבגד ים במשך 10 דקות, זה לא רלוונטי. השיפור צריך להיעשות בתוכן של האירוע, בליין-אפ שלו, במה שהוא מייצר, וגם במותג. יש להם סעיף בתקנון שאומר שאסור למשתתפות להיות נשים גרושות".
-טרנסיות?
גרנות: "אני חושב שהייתה טרנסית אחת" (ב-2018 ייצגה אנחלה פונס הטרנסג'נדרית את ספרד במיס יוניברס, א"כ).
-הייתה הרבה ביקורת?
גרנות: "הייתה יכולה להיות הרבה יותר. עצם זה שנתנו את הלגיטימציה לשיח התקשורתי להתנהל סביב הביקורת, אבל התמקדנו סביב האירוע שזה החיזוק של ישראל בעולם, וזה שישראל מארחת אירוע בינלאומי, בווליום...
-אז מה שאתה אומר, זה חבר'ה, יש פה אירוע יותר חשוב שמקדם את ישראל
גרנות: "זה לגיטימי לדבר על מידת הרלוונטיות של מיס יוניברס ב-2021, אבל בואו אל תתעלמו מהאירוע הבינלאומי שישראל אירחה פה".
-ואיפה הביקורת עלתה בעיקר?
פרלמן: "אני לא חושב שהיה ראיון אחד שהנושא לא עלה בשאלות, שלא נשאלו ושלא ענו. ואני לא צריך להיכנס כיחצן ולהגיד לא...".
-וכל מתמודדת אומרת את דעתה
גרנות: אתן לך דוגמה. אפרת לכטר באולפן שישי. מתקשרים אליי ואומרים לי שעושים כתבה באולפן שישי האם בשנת 2021 ישראל צריכה לממן אירוע שהוא שם את הנשים כאובייקט. אמרתי לה - תשמעי, אני רוצה להגיד לך משהו, בשבוע הבא את עולה לטיסה לאילת ובאה לסקר את מיס יוניברס. עצם זה שהכנסתי אותה לקודש הקודשים של האירוע, הייתה עדה לחזרות ונחשפה בצורה נגישה לנשיאת הארגון, לאנדראה, לא הסתרתי שום דבר, אבל בואי תראי את הצד היפה של האירוע, איך הבנות האלה מספרות את הסיפור של ישראל בעולם, איך הבנות האלה פורצות תקרת זכוכית, ותשמעי את הסיפורים האישיים שלהם. היא יצאה מספיק הוגנת גם כשהעלתה את סיפור המודעות. גם בקדימון של נריה קראוס (חדשות 13) לכתבה שהיא לא הסתירה את הדעות שלה, אבל בכתבה עצמה הפגשנו את עם מיס עיראק מ-2017 שהוגלתה מהעיר שלה בגלל שהתחברה עם הנציגה הישראלית באותה שנה, עם אותה ישראלית. אז זה סיפור מדהים של דו-קיום, הכתבה סיפרה איך מיס יוניברס מייצרת אפשרות לדו-קיום, ובהובלה לכתבה היא נתנה את הדעה שלה לגבי מיס יוניברס, וזה בסדר גמור".
-אז איזה עוד אירוע גדול יגיע לישראל?
גרנות: "האולימפיאדה, אבל אני יכול לחלום...".
פרלמן: "מדברים על המונדיאל".
גרנות: "אחרי שעשינו את האירוויזיון ואת מיס יוניברס, אני יכול להגיד לך שמבחינת קמפיין הסברה, זה עשה שירות טוב מאד לישראל בעולם. ג'יסון סגר אייטמים ב-CNN על אילת, זה מטורף. יצרנו נחשקות תקשורתית לאירוע".
משרד התיירות: שווי החשיפה עולה על שווי ההשקעה
במשרד התיירות אומרים כי "המטרה העיקרית של ההשקעה באירוע הייתה חשיפה חיובית לישראל כיעד אטרקטיבי לתיירות ולאירועים בינלאומיים גדולים, לכ-600 מיליון צופים בתחרות ברחבי העולם. כמו כן המשרד יצר חומרי שיווק שהופצו באופן אורגני על ידי המועמדות, שהעלו ברשתות החברתיות תמונות וסרטונים של עצמן באתרי תיירות בישראל. כמו כן הסרטונים והתמונות הופצו בדפים החברתיים של ארגון מיס יוניברס, שיש לו מיליוני עוקבים".
עוד נמסר כי "האירוע שודר בחי בעשרות מדינות באמצעות ערוצי פוקס וטלמונדו. במסגרת שיתוף פעולה זה של המשרד עם ארגון מיס יוניברס, הוקרנו תכנים על ישראל לאורך כל התוכנית וכן סרטונים שנעשו במהלך הסיורים של המועמדות ברחבי ישראל, קודם לתחרות. במקביל, התפרסמו ועדיין מתפרסמות בעולם כתבות רבות אודות קיום התחרות בישראל. היה ברור מלכתחילה ששווי החשיפה עולה בהרבה על שווי ההשקעה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.איפה מי מהגילי 02/01/2022 09:10הגב לתגובה זו0 0בסופו של דבר האירוע לא זכה ליחסי ציבור מרשימים ורוב הציבור לא יודע בכלל שהיה אירוע כזה בישראלסגור