חדשות טובות לפני הסופרבול: הרייטינג של ה-NFL מזנק
נתוני הצפייה של ליגת הפוטבול הסדירה זינקו ב-10% ביחס לעונה שעברה שנפגעה מהקורונה וסבלה גם מסכסוך על הנשיא היוצא טראמפ. עכשיו בליגה מצפים לפלייאוף מרתק לקראת הפינאלה - משדר הספורט הפופולארי בארה"ב
עונת הפוטבול האמריקאי נכנסת בימים אלו לשלב הפלייאוף, אבל כבר עכשיו רשתות השידור האמריקאיות יכולות להיות מרוצות. הרייטינג של ליגת ה-NFL הן בטלוויזיה והן בדיגיטל, רשם זינוק של 10% ביחס לעונה שעברה - כך על פי פרסום בוול סטריט ג'ורנל. על פי נתוני נילסן - החברה שבודקת את נתוני הצפייה בארה"ב, מדובר על הרייטינג הטוב ביותר של העונה הרגילה מאז 2015, ובשיפור ניכר ביחס לנתונים שהיו בשנה הראשונה של מגפת הקורונה, אחרי קיץ 2020.
באותה שנה, הנתונים נפגעו משמעותית, דבר שאילץ את רשתות השידור המשדרות את משחקי הליגה, לבנות עסקאות פרסום חדשות עם המפרסמים, בשל ירידה באחוזי הצפייה. מה הסיבה לירידה? דחיית משחקים בעקבות הקורונה, התנגדות של חלק מהאוהדים למאבק של ה-BLM (Black Lives Matter) שזכתה לתמיכתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, שירותי סטרימינג ללא פרסומות, ותחרות על אותן משבצות שידור עם משחקים מענפי ספורט אחרים, שנדחו בשל המגפה ושובצו במקביל למשחקי ה-NFL.
ומה הוביל לשינוי השנה? מגבלות הכניסה לאצטדיונים הופחתו, כמו גם הנחיות הריחוק החברתי ועטיית המסכות שהפכו לפחות נוקשות, מה שהוביל לעלייה במספר הצופים באצטדיונים, וכפועל יוצא, הגברת ההייפ סביב המשחקים ועליית הרייטינג.
ליגת ה-NFL מוכרת את משחקיה לרשתות השידור לפני ימי שידור. המשחק האטרקטיבי ביותר בליגה באותו שבוע, משוחק ביום ראשון בערב תחת המיתוג Sunday night football (SNF) ברשת NBC. פוקס משדרת את המשחק ביום ראשון אחר הצהריים, ובשני בערב המשחק משודר ב-ESPN. בחמישי בלילה המשחק משודר בפוקס ספורט וב-NFL (ערוץ הליגה). בכל הגזרות נרשמה עלייה בנתוני הצפייה.
אחרי השפל של הסופרבול בשנה שעברה עם 96.4 מיליון צופים לרשת CBS (בסופרבול ב-2015 נרשם למשל שיא צופים של 114.5 מיליון, א"כ), מקווים ברשת NBC שתשדר השנה את האירוע, כי הנתונים עד כה יקפיצו גם את מספר הצופים בסופרבול שיתקיים ב-13 בפברואר. בכל הנוגע לפרסום, שיא אחד כבר נרשם - 6.5 מיליון דולר עבור ספורט 30 שניות, זינוק של 20% ביחס לשנה שעברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה