קריאות לביטול הכשרות: מה תעשה שטראוס עם קמפיין דוריטוס?
קמפיין דוריטוס שעלה בימים האחרונים לאוויר, ממשיך לעורר הדים אצל הדתיים והחרדים. היום נשלחה בקשה לבד"צ העדה החרדית ובד"צ בית יוסף, שתי כשרויות חשובות עבור ציבורי שומרי הכשרות, בקריאה להסיר את תעודת הכשרות מהמותג.
הסערה החלה משום שבקמפיין לקראת יום המשפחה שיצוין בשלישי הקרוב, שולבו משפחות מקהילת הלהט"ב לצד משפחות מסוגים שונים. "יש משפחות שדווקא כן בוחרות להיות משפחות", אומר הקריין על רקע המשפחה עם האמהות, ועל רקע המשפחה עם האבות, אומר - "יש משפחות שנוסעות לצד השני של העולם בדרך למשפחה".
גורמים בציונות הדתית ובמגזר החרדי קראו להחרים את המותג דוריטוס ואף את קבוצת שטראוס +0.7% שטראוס 6,447 +0.7% בסיס:6,402 פתיחה:6,418 גבוה:6,450 נמוך:6,397 תמורה:7,334,029 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . בנוסף, שלח היום אלעד צדיקוב, חברת מועצת עיריית הרצליה ומנכ"ל ארגון אופק ישראל, מכתב ליו"ר ועד הכשרות של העדה החרדית (בד"צ העדה החרדית), הרב גבריאל פופנהיים ולמנכ"ל בד"צ בית יוסף הרב אברהם בן נעים, בבקשה להסיר את הכשרות מדוריטוס. באתר אופק ישראל נכתב שתפקיד הארגון "לתת מענה מפני השתלטות ארגוני הפרוגרס על התודעה הציבורית, וניסיונם לפרק את מעגלי הזהות היהודית לאומית".
במכתב לגופי הכשרות, נכתב כי דוריטוס יצאה "בקמפיין שיווק חדש בו היא מתריסה במופגן כנגד ערכי המשפחה היהודית", כמו גם "שהקמפיין אף נותן לגיטימציה וקורא להנעה לפעולה, לבחור בחיי משפחה אשר אינה עולה בקנה אחד עם ערכי המשפחה המסורתית על פי תורת ישראל".
ועכשיו: קמפיין דוריטוס הוביל לפנייה לבד״צ להסיר את הכשרות ממוצרי המותג. הפונה הוא אלעד צדיקוב, חבר מועצת עיריית הרצליה ומנכ״ל ארגון ״אופק ישראל״ שתפקידו ״לתת מענה מפני השתלטות ארגוני הפרוגרס על התודעה הציבורית ונסיונן לפרק את מעגלי הזהות היהודית לאומית״. pic.twitter.com/RnoyMvZV8I
— @BizMedia (@BizMediaa) January 30, 2022
צדיקוב כתב עוד כי "בפועל כשרות בד"צ שניתנת כיום, למוצרי המותג דוריטוס מעודדת את צריכת המותג על ידי קהילת שומרי הכשרות. בתקבולים הללו, בזכות כשרות הבד"צ, משתמשת החברה כדי לפגוע עמוקות בזהות היהודית של עם ישראל, לרמוס את ערכי תורת ישראל וכדי לפגוע ברגשות הציבור המסורתי, הדתי והחרדי. בימים האחרונים החלה מחאת צרכנים ברשתות כנגד צריכת המותג דוריטוס. לא ייתכן כי 'העם שבשדות' יכאב את כאבה של תורת ישראל, ומנגד כשרות הבד"צ תמשיך לעטר ולפאר מותג שפוגע ורומס את קדושת המחנה. אשר על כן, הננו מבקשים כי כשרות הבד"צ תחדל באופן ברור ונוקב לספק את כשרותה למותג שמזלזל בתורת ישראל. מרכיבי המזון הכשרותיים אינם האלמנט היחיד שצריך לעמוד תחת עין הבד"צ, כי אם שלל המאפיינים - ביניהם הובלת קו שיווקי אגרסיבי המחרים את תורת ישראל וקורא לצרכנים לנקוט בגישה לחיי המשפחה שעוקרת את ערכי הליבה היהודיים... קדושת המשפחה היהודית ומצוות תורת ישראל, אינן נופלות מערך קדושת הארץ. בידיכם הדבר".
משרד הפרסום מיי סושיאל בבעלותו של מעין יחבס. הריף לקמפיין לא כלל הנחיות ממה להימנע, וגם גורמים בשטראוס הצהירו בשיחה עם "ביז מדיה" כי הקמפיין צפוי להמשיך. עם קצת ביקורת ברשתות החברתיות על חרם אפשרי, יכולה שטראוס לחיות, ואולם לא מן הנמנע לביטול אפשרי של תעודת כשרות כזו או אחרת, עשוי לשנות אסטרטגיה ולהוביל לקיצור ימי המדף של הקמפיין, שגם כך אמור להסתיים ביום שלישי – יום המשפחה אליו הוא מכוון. ביטול כשרות למותג עשויה לפגוע בביקוש אליו בצורה משמעותית, וחברה מסחרית תעשה הכל כדי לא להגיע למצב כזה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה