סקר TGI לעיתונים: זינוק לעיתוני קבוצת הארץ ולחינמון מעריב
שנה לאחר פטירתו של שלדון אדלסון, וישראל היום, העיתון שהקים לפני כמעט 15 שנה, ממשיך לזכות לחשיפה הגדולה בישראל, ומגדיל את הפער בינו לבין ידיעות אחרונות של נוני מוזס - כך עולה מסקר TGI לעיתונים שמתפרסם הבוקר. קבוצת הארץ-TheMarker רשמה גידול משמעותי בחשיפה למותגיה, וכך גם מעריב בגרסה היומית-חינמית שלו.
החשיפה לישראל היום עמדה בחצי השני של 2021 על 30.5%, ירידה קלה ביחס לחשיפה בחצי הראשון של אותה שנה – 31.5%. בשנה הנתון אף מרשים יותר: זינוק מ-22.3% בחודשים יולי-אוגוסט 2020. ואולם ידיעות אחרונות רשם ירידה גדולה יותר בין שני החציונים – מ-25.4% ל-22.5%.
בועז ביסמוט, עורך ישראל היום, מסר: "עיתון ישראל היום ממשיך להוביל, בפער משמעותי על מתחריו, כעיתון המשפיע והנקרא ביותר בישראל, בימות החול ובסופי שבוע. אני מודה על האמון הרב שהציבור הישראלי מביע בנו וגאה בעיתונאים המוכשרים, ובכל הצוות שלנו, שפועלים מתוך אמונה שעם ישראל ראוי לעיתונות פטריוטית ומקצועית, המביאה לידי ביטוי את מגוון הקולות בחברה הישראלית".
עיתון הארץ רשם זינוק מרשים של כ-20% בתוך חצי שנה – מ-4.3% ל-5.1%. החינמון של מעריב -מעריב הבוקר זינק ב-60% - מ-2.7% ל-4.3%, שמגיע בחלקו לפחות על חשבון העיתון בתשלום, מעריב השבוע, שנחלש מ-3.3% ל-3% בחודשים יולי-אוגוסט 2021.
בגזרת עיתוני סוף השבוע נרשמה ירידה לכל העיתונים: ישראל היום איבד אחוז ל-31.3%, ידיעות איבד כשני אחוזים ל-28.9%, הארץ ירד מ-5.9% ל-5.5%, ומעריב סופהשבוע עם צניחה של כמעט 30% בחשיפה - מ-6% ל-4.3%.
אחת הגזרות היצריות ביותר היא בעיתונות הכלכלית. כלכליסט, שממשיך להינות מהפלטפורמה של ידיעות אחרונות, מגרד את רף 12 האחוזים עם 11.9%, הנתון הגבוה ביותר שלו זה שנים. בחציון הראשון של 2020, לפני שנה וחצי, אז פרצה מגפת הקורונה, החשיפה שלו עמדה על 9.4% בלבד.
העיתון TheMarker זינק בצורה ביותר מ-35% מ-4.5% ל-6.1%, ומגזין סוף השבוע שלו – מגזין TheMarker שמר על נתון דומה לזה שקיבל חצי שנה לפני כן – 1.8% כעת מול 1.9% אז.
בשנה שעברה שינה גלובס את מועד ההפצה הפיזית של העיתון המודפס משעות הערב לשעות הבוקר, במקביל לשאר העיתונות היומית, לפיכך שיעור החשיפה של העיתון מתייחסים לימים שני ד חמישי (העיתון לא מופץ בראשון), ואילו גיליון סוף השבוע מתייחס לעיתון שמופץ ביום ששי בבוקר (ועד דצמבר 2020, הוא הופץ בשני בערב. על פי נתוני TGI, גלובס נהנה מהתחזקות בחשיפה היומית מ-3.9% ל-4.3%, אולם בסוף השבוע רשם דווקא ירידה של מעל 10% - מ-3.4% ל-2.9%.
עוד גזרה מעניינת היא השבועונים הדתיים. על פי הסקר הנוכחי, בשבע ממשיך לשלוט ב-6.4%, אך מדובר על ירידה חדה ביחס לחציון הראשון של 2021, אז החשיפה עמדה על 7.5%, שיא כל הזמנים לשבועון זה. מקור ראשון רשם אף הוא ירידה בחשיפה בששת החודשים האחרונים, עם 3.7% מול 4.6%.
יו"ר קבוצת בשבע, דודו סעדה, אמר על הנתונים כי "זוהי תוצאה של עבודה מקצועית על עשרות אנשים בראשותו של העורך הראשי עמנואל שילה יחד עם הסמנכ"ל דודי פינקלר, הפועלים לילות כימים על מנת להביא את התוכן האיכותי והמעניין ביותר לקוראינו, וממשיך להיות הבית של הציבור הדתי בישראל".
אחרי הזינוק המרשים שרשם בחצי הראשון של 2021 (8.4% מול 4.6% בחצי שנה לפני כן), השבועון לאישה איבד 10% ל-7.6%, ואולם הוא עדיין החזק ביותר בגזרת עיתונות הנשים שהולכת וקטנה. החשיפה למגזין נשים, שהפך משבועון לירחון, עמדה על 1.6%.
ושאר המגזינים: מנטה התחזק מ-3.2% ל-3.9%, אוטו נחלש מ-3.1% ל-2.8%, בנין ודיור עלה מ-2.5% ל-3%, ונשיונל ג'אוגרפיק ישראל רשם זינוק של כמעט פי שניים בחשיפה שלו – מ-1.3% ל-2.3%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה