שנת הקריפטו וה-NFT בטוויטר: לא תאמינו כמה דיברו עליהם
מספר הציוצים על ה-NFT זינק ב-10,000% (!!!) ב-2021, והשיח על הקריפטו עלה במאות אחוזים - כך עולה מדוח של טוויטר. בשורה התחתונה יש גם המלצה לחברות לא לפספס את הטרנדים הפיננסיים האלה
שוק הקריפטו כבר מזמן הפך לאחר הנושאים הכי חמים בקרב המשקיעים, ושיגעון ה-NFT כבש בשנה האחרונה כל חלקה טובה. הדבר בא גם לידי ביטוי בדוח Birdseye Report שמפרסמת הרשת החברתית {TWITTER INC} , וכולל נתונים מפתיעים וניתוחי מומחים בתעשיות שונות, כולל דוח פיננסי של חברת Hootsuite. הדוח נכתב בשיתוף עם שותפי טוויטר, מבוסס על שיחות ודיונים גלובליים ומדגיש את המגמות המובילות בקרב צרכנים, כך שעסקים ומותגים יוכלו להיערך ולזהות הזדמנויות לשנה הקרובה.
בעוד שאת טוויטר כולנו מכירים, את חברת Hootsuite קצת פחות. מדובר בפלטפורמת ניהול מדיה חברתית שהוקמה בקנדה ב-2008. הפלטפורמה תומכת באינטגרציות של רשתות חברתיות שונות, בהן טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ויוטיוב. לחברה מעל 1,000 עובדים ויותר מ-16 מיליון משתמשים בכ-175 מדינות. הדו"ח הפיננסי שלה כולל נתונים ותובנות לגבי מילות המפתח והנושאים שהובילו את שיחת הפיננסיות בטוויטר בשנה האחרונה.
90 מיליון אזכורים על "קריפטו"
הדוח מצביע על כך שהקריפטו הולך ותופס נפח גדול יותר ויותר בשיח הפיננסי. אזכורים של המושג "קריפטו" (Crypto) בטוויטר זינקו בשנת 2021 ב-549%, כאשר המטבעות הדיגיטליים ביטקוין, Ethereum ו-Dogecoin הובילו את השיחות.
המושג קריפטו (Crypto) הוזכר ב-2020 כ-14 מיליון פעמים. שנה לאחר מכן הוא כבר זינק ליותר מ-90 מיליון. אגב, מבחינת סגמנטים, לא חל כמעט שינוי: 70% (2020) ו-68% (2021) מהאזכורים היו ניטרליים בשנתיים האלה, 23% (2020) ו-25% (2021) חיוביים, ו-7% שליליים באותן שנתיים.
.
הזינוק בשיח על המטבעות הדיגיטליים (הסבר: YOY - שנה אחר שנה, YTD - מהיום הראשון ועד האחרון של אותה שנה קלנדרית)
.
מהדוח עולה עוד כי 13% מהמבוגרים בארה"ב (כ-19.3 מיליון) אמרו שהם מתכננים לרכוש מטבעות קריפטוגרפיים ב-12 החודשים הבאים, כך על פי בורסת הקריפטו ג'מיני (Gemini Trust Company).
יצירת אמנות ב-70 מיליון דולר
.
אבל אם הקריפטו מזנק, ה-NFT בכלל עף והפך לשיגעון ברשת. אזכורי "NFT" בטוויטר זינקו בלא פחות מ-9,510% בשנת 2021. רוב האזכורים הללו הגיעו מגברים, אבל מגמה זו משתנה, והאזכורים בשנת 2021 כוללים יותר ויותר כאלה שנעשו על ידי נשים.
ה-NFT, התופעה האחרונה בתחום הקריפטו, הוא למעשה מעין רישיון או תעודה דיגיטלית שמאפשר לסחור וירטואלית ביצירות אמנות דיגיטליות למשל או בסרטונים הניתנים לאימות. המסחר בהן נעשה באמצעות בלוקצ'קין.
.
.
אמנם ה-NFT קיים כבר שבע שנים, אבל רק בשנה האחרונה הוא זכה להכרה עולמית כאשר במרץ 2021 יצירת אמנות NFT של האמן הדיגיטלי מייק וינקלמן (הזוכה לכינוי "ביפל") נמכר תמורת כמעט 70 מיליון דולר. בשנה החולפת גם סלבריטאים החלו לדבר על התופעה הזו, מה שהעניק לה עוד באזז, ואילו מותגים כמו מקדונלדס, טאקו בל וטוויטר, יצרו יצירותNFT משלהם כחלק מהקמפיינים השיווקיים שלהם.
כך נוצרו "משקיעים קמעונאיים"
גם האזכור "משקיעים קמעונאיים" (Retail investor) רשם זינוק בטוויטר של 215% ב-2021. מה זה אומר? שבמהלך מגיפת הקורונה קמה קבוצה חדשה לגמרי של אנשים שהחלה להשקיע. מהדוח של Hootsuite עבור טוויטר עולה כי משבר הקורונה הביא משקיעים חדשים לבורסות. עוד עולה כי מכל שוק המניות הנוכחי בארה"ב, כ-15% החלו להשקיע בשוק ב-2020.
.
חברת השירותים הפיננסיים הרב-לאומית צ'ארלס שוואב (Charles Schwab Corporation) טבעה את המונח "דור משקיעים" כדי לתאר ולהגדיר את המשקיעים החדשים של עידן זה.
ניתן לייחס צמיחה זו לעלויות מסחר נמוכות יותר, אפליקציות ושירותים חדשים שהופכים את האפשרות להשקיע לקלה ונגישה יותר, וכמובן גם לתנודתיות בשוק, שיוצרים הזדמנויות השקעה מעניינות. גם המדיה החברתית משחקת תפקיד מרכזי במשיכת המשקיעים החדשים.
מהדוח עולה שהרשתות בהחלט הפכו לפלטפורמה לדיון על כספיהם האישיים של המשקיעים, ולקבלת ייעוץ בכל הנוגע לדרכי ההשקעה הפוטנציאלים. מה זה אומר? שחברות פיננסיות צריכות להיות איפה שהקהל שלהם מחפש תשובות. שם גם צומחים הטרנדים הפיננסיים. איפה? ברשתות החברתיות כמובן.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה