עסקת ענק ל-yes: תחדיר את שירות הסטרימינג דיסני פלוס לישראל
חברת yes תהיה השותף המועדף על דיסני בהחדרת מותג הסטרימינג דיסני פלוס לישראל. החברה הישראלית חתמה על הסכם עם דיסני במסגרתו היא תשלם עבור הסכם השותפות כ-150 מיליון שקל לשלוש שנים, ותחדיר את דיסני על גבי שירות הסטרימינג yes פלוס בקיץ הקרוב.
עבור yes מדובר בהישג גדול בזכות שיתוף הפעולה עם שירות הסטרימינג מהגדולים בעולם, שצבר בשנתיים וחצי מאז שהוקם, כ-118 מיליון מנויים. ל-yes יש כ-560 אלף מנויים, מהם כ-213 אלף מנויי סטרימינג של yes פלוס, לפי דיווחי בזק לבורסה, ומהלך כזה עשוי למשוך לא מעט לקוחות. yes היא למעשה חברת הטלוויזיה הרב-ערוצים השנייה בגודלה אחרי HOT, ומספר מנויי שירות הסטרימינג שלה מתקרב לאלה של סלקום ופרטנר (250 אלף ו-226 אלף בהתאמה, א"כ).
התחייבות למספר מנויים בצורה מדורגת
yes התחייבה לדיסני לגיוס לקוחות בצורה מדורגת: בתום השנה הראשונה 100 אלף, בסיום השנייה 150 אלף ובסוף השלישית המטרה היא לחצות את רף 200 אלף המנויים. ב-HOT עוד לא הרימו ידיים לגבי האפשרות לחתום גם הם עם דיסני, ואולם נראה שלפחות בשלב הראשון תישמר הבלעדיות של yes.
לפני כשבועיים הודיעה דיסני פלוס על כניסתה לישראל בקיץ הקרוב, לצד השקה של השירות שלה בעוד 41 טריטוריות נוספות, בהן הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים, איחוד האמריויות, לבנון וטורקיה. הספריית התוכן של דיסני פלוס כוללת את ספריית התוכן הענקית שלה, כמו גם תכנים של מרוול, נשיונל ג'יאוגרפיק וסדרת סרטי מלחמת הכוכבים.
כפי שכבר פורסם, מחיר חבילת דיסני פלוס צפוי לעמוד על כ-40 שקלים, ואולם דרך החשבונית של yes פלוס, הלקוח צפוי לקבל הנחה בדמי המנוי שיעמדו על כ-30 שקלים. נראה כי החבילה לא תכלול תשלום מיוחד עבור שידור HD או מספר מכשירים על אותו מנוי, בניגוד לזה בנטפליקס, אלא יהיה מחיר פיקס עבור עד שבעה מכשירים כאשר בארבעה מהם ניתן לצפות באיכות 4K.
למתחרה הגדולה של דיסני פלוס, נטפליקס, יש בחמש השנים האחרונות שיתוף פעולה עם פרטנר TV במסגרתו דמי המנוי של פרטנר ונטפליקס נסלק יחדיו באותה חשבונית אחת. כמו כן, בשלט של פרטנר ישנו כפתור שמוליך לשירות הסטרימינג של נטפליקס. מאידך, אין הדבר מונע ממי שאינו לקוח של פרטנר, להתחבר עצמאית לשירות של נטפליקס.
שאלת השאלות: איך תצליח yes להרוויח?
סכום של 50 מיליון שקלים בשנה לדיסני, נראה מאד גבוה במונחים ישראלים. מדוע? מנויי yes פלוס צפויים לשלם כ-30 שקלים דמי מנוי בחודש, שהם 360 שקלים בשנה. במצב כזה, כדי להיות מאוזן, צריכים ב-yes לגייס כ-140 אלף מנויים.
ל-yes פלוס יש כרגע 213 אלף לקוחות. גם אם המספר יגדל בעשרות אלפים שכן ירצו להתחבר לשירות, לא בטוח כמה מנויים מבין אלה הוותיקים ירצו לעשות כן. אם בשלב הראשון יצטרפו כ-50% מהלקוחות הקיימים, הרי ש-yes תפסיד מיליונים. רף של 200 אלף מנויים בשנה השלישית, הוא בכלל מספר פנטסטי שנראה שיהיה קשה, אולי אפילו בלתי אפשרי, להשיג.
ונקודה נוספת: כדי להינות משירות דיסני פלוס, הישראלים לא יהיו חייבים לעשות זאת באמצעות yes, כך שלפחות בכל הנוגע לכך, אין ל-yes פלוס בלעדיות על ישראל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.עיסקה כושלת (ל"ת)עמוס 07/02/2022 21:45הגב לתגובה זו0 0סגור