תקציב הפרסום של תאגיד השידור כאן יוצא למכרז
תאגיד השידור הציבורי כאן פרסם מכרז לשירותי פרסום ושיווק עבור תחנות הטלוויזיה והרדיו שלו. את השירותים מקבל כיום התאגיד מחברת טרגט ספיריט, שעובדת עם כאן מאז הקמת התאגיד, והזיכיון שלה מסתיים בסוף 2022.
"מטרת מכרז זה לבחור זוכה, אשר יספק את שירותי מכירת הפרסומות, ההודעות, החסויות ותשדירי השירות לתאגיד, בהתאם לקבוע במסמכי מכרז", נכתב במסמכי המכרז שאמור להיחתם ב-9 במאי, עם הגשת ההצעות. ההסכם עם הזוכה במכרז יהיה ל-26 חודשים, עם אופציה להארכה בעוד ארבע שנים, כך שבסך הכל מדובר על חוזה של שש שנים.
הכנסות תאגיד השידור הציבורי כאן נחלקות לשתיים: אגרת הרדיו שכל בעל רכב משלם, והכנסות מתשדירי שירות ופרסומות. בערוצי כאן 11 ובמכאן בשפה הערבית, מותר לשדר רק תשדירים וחסויות פרסום דינמיות. בחינוכית אסור לשדר חסויות, ואילו בתחנות הרדיו מותר לשדר פרסומות ותשדירי שירות.
החברה הזוכה תנהל למעשה את כל האופרציה של הפרסום בתאגיד השידור, כולל סגירת עסקאות, הפקה. החברה, או הגוף שיתאגד לטובת המכרז, מציעה במכרז אסטרטגיה כולל תמחור אפשרי לפרסום ברדיו ובטלוויזיה, ולאחר הזכייה, היא מתחילה להפעיל את אופרציית הפרסום והשיווק של כאן.
הכנסות התאגיד מפרסום ברוטו ברדיו ובטלוויזיה עמדו ב-2019 על 113 מיליון שקלים, ונטו - 77.7 מיליון. 2020 הייתה קשה גם עבור התאגיד בשל משבר הקורונה - עם הכנסות ברוטו של 81 מיליון שקלים, ונטו - 56.9 מיליון.
גם משרדי הפרסום וטרגט ספיריט נפגעו משנת הקורונה: ב-2019 עמלות משרדי הפרסום עמדו על 25 מיליון שקל, ושנה לאחר מכן - פחות מ-18 מיליון. העמלה של טרגט ספיריט ירדה מ-10.4 מיליון ב-2019 ל-6.5 מיליון ב-2020. הערכות הן כי ההכנסות של התאגיד מפרסום ותשדירי שירות יעלו ב-2021, וכנגזרת מכך - גם עמלות משרדי הפרסום וטרגט ספיריט ישודרגו.
מי שאינו רשאי להשתתף במכרז הם תאגידי עיתונות או שידור, או גופים המחזיקים באמצעי שליטה בתאגידים אלו, אמצעי תקשורת אחרים שיותר מ-50% מהכנסותיהם מגיעים ממכירת פרסום, ואנשים וחברות שמחזיקים בחברות מדיה או במשרדי פרסום. במצב כזה, מי שיוכל להתמודד היא טרגט ספיריט, או התאגדויות חדשות שאינן קשורות למשרדי פרסום ורכש מדיה, ולגופי תקשורת.
במכרז מציינים כי הוא מתפרסם "בעיצומה של מגפת הקורונה בידיעה ברורה של ההשלכות שכבר היו לה ו/או אלו שיכולות להיות לה בהמשך, ולא ניתן לדעת כמה זמן תימשך. בהינתן הדברים האלה, על המציע להביא זאת בחשבון בידיעה שיהיה עליו למלא אחר כל התנאים והדרישות בהזמנה, ולמלא אחר כל התחייבויותיו לפי ההסכם ונספחיו אם הצעתו תוכרז כהצעה הזוכה, גם אם מגפת הקורונה תימשך". ובקיצור, בתאגיד מודיעים כי הקורונה לא אמורה להוות שום מכשול להתקשרות עם הספק, שחייב מצידו ל"ספק את הסחורה" בכל מצב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה