הסופרבול: הופעת מחצית מעולה, דרמה בסיום ו-100 מיליון צופים
כל הפרמטרים בשואו האמריקאי המטורף שנקרא סופרבול, רשמו שיאים: הדרמה (הלוס אנג'לס ראמס ניצחו בתום דרמה גדולה 23:20 את סינסינטי בנגלס), מופע המחצית (סנופ דוג, אמינם, ד"ר דרה, 50 סנט וקנדריק לאמאר על במה אחת בהופעה שזכתה לביקורות מעולות), והפרסומות (חלקן מעולות ויהפכו לאייקוניות).
לצלעות האלה יש להוסיף גם את הצלע הרביעית: הרייטינג. על פי נתוני צפייה שסיפקה חברת המחקר האמריקאית נילסן, עולה כי מספר הצופים בגמר ליגת ה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקאית) חצה את רף 100 מיליון הצופים: 99.18 מיליון ברתש NBC, ועוד -1.03 מיליון בשידור של טלמונדו דובר הספרדית. בסך הכל 100.21 מיליון אמריקאים צפו במשחק הדרמטי.
מדובר על שיפור ביחס לנתון בשנה שעברה, האירוע הראשון שנערך בתקופת הקורונה – והניב רק 91.6 מיליון, שפל של 15 שנה.
מאז הסופרבול ב-2015 שמשך אליו שיא צפייה בטלוויזיה האמריקאית אי-פעם עם 114.4 מיליון צופים, חלה ירידה במספר הצופים. לפני שלוש שנים הנתון כבר עמד על 98.2 מיליון, לפני שנתיים חצה בקושי את רף 100 המיליון (100.45 מיליון), אולם בשנה זו גם החלה להימדד צפייה מחוץ לבית - כלומר במסעדות ובבארים, והמספר זינק באותה עת ל-113 מיליון איש. ובשנה שעברה כאמור המספר עמד על פחות מ-92 מיליון צופים, כולל צפייה מחוץ לבית.
מי שהרוויחה מהנתונים של הסופרבול, הייתה אולימפיאדת החורף בבייג'ינג, ששודרה לאחר מכן. נתוני הצפייה ב-NBC, בעת הזיכיון לשידור המשחקים האולימפיים בארה"ב, עמדו על יותר מ-21 מיליון איש, מהשעה 22:24 ועד חצות שעון מזרח ארה"ב. מדובר על נתון כפול מהשיא שנרשם עד כה למשחקים - 11 מיליון צופים.
עבור המפרסמים מדובר על נתוני צפייה טובים בהחלט. כזכור, ספוט פרסומת 30 שניות עלה בשידור ארצי 6.5 מיליון דולר, זינוק מ-5.6 מיליון בסופרבול הקודם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה