
130 מ' ש' השקעה, והצלחה בחו"ל: HOT מציגה את התוכן ל-2022
חברת HOT הציגה הבוקר את התוכן הישראלי המקורי שלה לשנת 2022. החברה תשקיע השנה 130 מיליון שקלים ביותר מ-50 סדרות חדשות בעולמות הדרמה, הדוקו-ריאליטי, הילדים והדוקומנטרי, מתוכן שמונה סדרות שמופקות בקופרודוקציה עם גופים מהארץ ומחו"ל.
על פי HOT, הסדרה הנצפית ביותר השנה הייתה העונה השנייה של "שבאבניקים" עם רייטינג של 48%, כלומר כמעט כל בית שני מבין מנויי HOT, צפה בסדרה. עוד ברשימת 10 הסדרות הנצפות: "אזהרת מסע", "בעלת החולמות", "מלכות 2", "מחוברים 9", "גולסטראיות 3", "מצולמים 2", קוקה בע"מ 2", "שקופים" ו"ילדות סכסכניות".
בין הסדרות החדשות ועונות ההמשך, אפשר למנות את העונה השלישית של "זגורי אימפריה" ושל "שבאבניקים"; "שנות הירח" של אביב גפן; "ירושלים" עם רותם סלע ודורון בן דוד; "העיר הטובה" של אלירן אליה ("מוטלים בספק") עם עוז זהבי; "הברווזון המכוער" של דינה סנדרסון ויובל שפרמן ("אורי ואלה") עם מגי אזרזר ופבלו רוזנברג; "מג"ב" של מני יעיש ("אבינו") עם שלום מיכאלשוילי ושלומי שבת; "חאנשי", "בוגד" של רון לשם; עמית כהן ואסף פולונסקי עם ליאור אשכנזי, עוז זהבי וניב סולטן; ו-"420".
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
הסדרה שנות ירח על חייו של אביב גפן (צילום: אוהד רומנו)
"שלומי 6"; "ערים" של שירלי מושיוף ("איש חשוב מאד"); "ממושטרות" עם גיתית פישר ואושרית סרוסי ("זאת וזאתי"); "לב של רוצח"; "ילד רע"; "8200"; "קורדרוי" של הדס בן ארויה עם דר זוזובסקי וניבר מדר; "שייטת 13"; "דבושקה"; הדוקו-ריאליטי על "משפחת שדה"; "רפאליס"; עונה חדשה ל"מחוברים" עם קרן פלס, אורנה בנאי ואורי ששון; "בעלת החלומות 2"; "בנות ברק"; "סקיי 2"; "אבא מטפלת 5"; "גדול עלינו" עם שלישית מה קשור; "גולדה ומאיר"; "זיגי 3"; "ספיידרס 3"; "היה היה"; "תאלתה"; "דרימארס"; "מטכ"ל" של עומרי אסנהיים; "מינכן"; "סיפורו של הגשש החיוור"; "דוקטור רודי: האמת העירומה"; "ז'ה טם - רונית אלקבץ"; "שלמה ארצי"; "שיסל ואריק - זה לא רק געגוע"; "צל של אמת - הפרק החמישי"; "המסע של ירדנה" עם ירדנה ארזי ועוד. ענף ייצוא מרכזי
כ-20 סדרות של HOT נמכרו לגופי שידור בינלאומיים בשנתיים האחרונות, ושמונה מהן יעלו לשידור בשנה הקרובה ומופקות בקופרודוקציה עם גופים מהארץ ומחו"ל. ברשימה אפשר למנות את "ירושלים" עם חברת ההפצה הבינלאומית Studios ITV, חברת ההפקה WestEnd Films עם "בוגד", "מג"ב" עם גוף השידור הגרמני neo ZDF, "ספיידרז" עם VIACOM, "היה היה" ו"דרימארס" עם Ka&Sklan PROCIDIS וחברת ההפצה הצרפתית Samaka, "מינכן" עם תדמור אנטרטיינמנט וחברת ההפקה של ויל סמית וג'יידה פינקט סמית TELEPOOL, ו"תלאתה" עם VIACOM. סמנכ"ל התוכן והחדשנות של HOT, נדב חנין, הציג את הפקות המקור שעתידות לעלות השנה, ואמר: "HOT הפכה להיות שחקנית משמעותית מאוד בזירה הבינלאומית. גופי שידור מעבר לים, חברות הפצה ותוכן בינלאומיות מביעות עניין רב בתוכן המקורי שלנו. גם השנה נוביל את התוכן המקורי בישראל עם השקעה של כ-130 מיליון שקל ביותר מ-50 סדרות חדשות".
10 הסדרות שהציג חנין שנמכרו לחו"ל, הן "אזהרת מסע" (קופורודקציה עם נטפליקס שדורגה במקום הרביעי בעולם בצפיות בשירות הסטרימינג הפופולרי); "אופוריה" של רון לשם ודפנה לוין שנמכרה ל-HBO והפכה לאחת הסדרות המדוברות ביותר בעולם, ואשר חודשה לעונה שלישית; "אורי ואלה", "מלכות" ו"נורמלי" (נמכרו ל-HBO Max); "מטומטמת" (נמכרה ל- HBO Max באמריקה הלטינית); "אוטונומיות" (נמכרה ל-TOPIC), "לאבד את אליס" (נמכרה לאפל TV); "נאפס" (נמכרה ל-Now Sundance של רשת AMC); ו"הנספח" שנמכרה ליותר מ-13 טריטוריות בעולם.
- אפילו דוריה למפל לא מצליחה להרים את חדשות 13
- חתונמי שלטה בפריים טיים במוצ"ש - 21.6% רייטיניג
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
רגולציה מול השקעה בפועל
על פי דוח מועצת הכבלים והלוויין האחרון שפורסם בקיץ 2021, בשנת 2018 השקיעה HOT כ-147 מיליון שקלים בתוכן מקורי, כך שבפועל נראה שחלה ירידה בהשקעה בתוכן, שהיא נגזרת גם לסך ההכנסות של החברה, נגזרת בעצמה למספר מנויי החברה.
ואולם, ב-HOT הגבירו את הקופרודוקציות עם חברות בחו"ל, כך שבפועל ההשקעה בתעשיית התוכן בישראל גוברת, למרות שמספרית נראה שלא כך הדבר. הכיצד?
HOT ונטפליקס מושקעות ב"אזהרת מסע". על פי הערכות, בעוד HOT משקיעה כארבעה מיליון שקל בסדרה בת עשרת הפרקים. מאידך, נטפליקס צפויה על פי הערכות להשקיע כ-25 מיליון שקלים בסדרה. כך יוצא שהסדרה של HOT מכניסה לתעשייה הישראלית כ-30 מיליון שקלים, בעוד שרגולטורית ההשקעה נאמדת בארבעה מיליון.
הקרן לטלוויזיה של הנדל שר התקשורת יועז הנדל שלקח חלק באירוע של HOT, הודיע על תוכנית להקמת קרן לטלוויזיה. לדבריו, "אנחנו עובדים על הקמת קרן לטלוויזיה שתשקיע בהפקות מקור ישראליות. בדומה לקרן הקולנוע הישראלית שמעודדת יצירה ויוצרים ישראלים, הגיע הזמן שתהיה תמיכה ביצירות טלוויזיוניות. חיזוק מדינת ישראל הוא צורך לאומי וימשיך להיות צורך כזה. ביטחון, התיישבות, תשתיות ולא פחות חשוב מכך תרבות".
"הקרן תבטיח שאנחנו שומרים על האינטרס הלאומי שלנו, על השפה, המורשת והיוצרים", אמר והוסיף כי "גם בעולם החדש, בו הכל עובר לאינטרנט, חשוב לנו שהיצירות ימשיכו. להפוך את הסיפור המורכב והמגוון של החברה הישראלית".