סיבים, טלוויזיה רזה וייצוב מחירי הסלולר: מאחורי דוחות פרטנר

עם כמעט רבע מיליון לקוחות לתשתית הסיבים האופטיים, מחיקת מנויים לא משלמים ופתיחת הסכמי תוכן כדי להפחית בהפסדי הטלוויזיה, פרטנר רואה עצמה יותר ויותר כחברת תשתיות. ניתוח
 | 
telegram
(1)

פרטנר -1.65% פרטנר 1,908 -1.65% פרטנר בסיס:1,940 פתיחה:1,785 גבוה:1,915 נמוך:1,785 תמורה:5,217,114 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הופכת יותר ויותר לחברת שירותים ותשתיות, עם דגש על תשתיות, ורואה עצמה כמתחרה ישירה מול בזק הוותיקה ו-HOT הצעירה יותר בתחום התשתיות כמובן. על פי הדוחות שפרסמה אתמול, תשתית הסיבים האופטיים שלה מגיעים כבר ל-740 אלף בתים שפוטנציאלית יכולים להתחבר לשירותיה, ו-225 אלף כבר עשו כן. עד סוף השנה בחברה מקווים להגיע למיליון בתים שיוכלו להתחבר.

כחלק מהדגש על התשתיות, בחברה הפכו דיסקט בכל הנוגע לשירות הטלוויזיה שלה, אותו השיקו ברוב הדר ופאר ב-2017. בשנים הראשונות היא לא רק הייתה פלטפורמה, אלא גם בסיס לחבילות תוכן שהלכו והתנפחו. בתעשייה מדגישים כי בפרטנר נורא מאד התלהבו מהמשחק החדש הזה, להפוך פתאום ל-HOT ולהגדיל יותר ויותר את חבילת התוכן שהוצעה ללקוחות.

אבל השנה בחברה החליטו לחזור לבייסיק עם פלטפורמה זולה מאד, שלא ברור בשלב זה מה יהיה מחירה, אבל הלקוח יחליט מה הוא רוצה לשלב בה. לחברה כבר הסכמים עם עם NETFLIX -1.59% NETFLIX 823.96 -1.59% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:832.04 גבוה:832.04 נמוך:816.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ועם AMAZON -4.19% AMAZON 202.61 -4.19% AMAZON סגירה:0 פתיחה:206.77 גבוה:207.3 נמוך:199.62 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . נכון, עם נטפליקס החברה קצת התפרעה (הבנדלינג עם חברת הסטרימינג האמריקאית, א"כ), אבל מדובר היה בתקופת השקת שירות הטלוויזיה לפני כמעט חמש שנים, והיו חייבים לבוא עם משהו ביד ללקוחות. עם אמזון ההסכם כבר הרבה יותר סולידי. על WALT DISNEY +5.44% WALT DISNEY 115.06 +5.44% WALT DISNEY סגירה:0 פתיחה:110.8 גבוה:115.19 נמוך:110.43 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: החליטו בפרנטר לוותר. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כשדיסני בחנה את כניסתה לישראל, היא נפגשה עם חברות תקשורת שונות שעוסקות בעולמות הטלוויזיה. עם פרטנר התקיימה פגישה אחת אולם הקשר לא המשיך בשל דרישת התשלום הגבוהה מצידה של ענקית הבידור האמריקאית עבור שיתוף הפעולה. בסופו של דבר, חתמה דיסני עם yes במסגרתו תשלם החברה הישראלית לא פחות מ-150 מיליון שקל לשלוש שנים עבור החדרת השירות לישראל. בפרטנר לא היו יכולים לעמוד אפילו בשליש מכך. הרי לא מדובר ב-yes עם 600 אלף לקוחות, ועל השירות היא לא גובה 200 שקל דמי מנוי לחודש, ולכן ידעו שם שאי-אפשר לקפוץ מעל הפופיק.

ההחלטה לוותר על דיסני היא חלק מהאסטרטגיה של פרטנר לחזור לפורמט המקורי - פלטפורמה זולה שהלקוח מרכיב עליה את החבילות שהוא מעוניין בהן, ולגבות עמלות נמוכות על הרכבת חבילות תוכן נוספות לבסיס שפרטנר תספק. למשל, מדוע לא לאפשר לאפליקציית סטינג TV של yes? בפרטנר היו רוצים לראות אפליקציות כאלה וגם אחרות על הפלטפורמה שלהם.  

בנוסף בחברה פעלו לצמצם את ההפסדים בנישה הזו, בין היתר על ידי העלאת מחירי חבילות בצורה מתונה, מחיקת 21 אלף לקוחות - שלא יצרו הכנסה לחברה. כמו כן פרטנר פתחה הסכמים עם ספקי התוכן בתחומי הלייף סטייל, הספורט, הערוצים הזרים ועוד. לא בכל המקרים הצליחה החברה להפחית את הסכומים, ולא מן הנמנע שבמסגרת אותה החלטה להפוך את פרטנר TV לרזה יותר, חלק מההסכמים גם יבוטלו במועדי היציאה הבאים.

אז פרטנר חזרה לבסיס - ספק תשתיות, בשוק שמתגבש לקבוצות, למשל מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE בשם FREETV, אליו ייתכן וישולבו חברות נוספות. בשנים האחרונות אהבו לדבר על טריפלים, למדוד כמה לקוחות טריפל וטלוויזיה יש לכל חברה, אבל זה הולך ומשתנה. אם הפייבר עולה 80 או 90 שקלים, הלקוח יחליט איזה ספק הוא רוצה. השוק מנסה להתגבש לקבוצות, ומסתכל קדימה - הסטטוס קוו עומד להשתנות בחמש או שש השנים הקרובות.

עוד בשורה היא בתחום הסלולר, עם שמירה על יציבות בהכנסה ממנוי (ARPU) של 48 שקלים בממוצע בחודש, שחיקה של 6% ביחס לשנת 2020 – אז הסכום עמד על 51 שקלים. החברה הפחיתה את שיעור הנטישה שלה, והגדילה את מספר המנויים ב-187 אלף לכדי 3.02 מיליון, עם נתח בשוק הסלולרי שמוערך ב-28%. במצב השוק הנוכחי, לא נראה כנראה יותר מחירי רצפה בתחום הסלולר. זה לא אומר שהמחיר יתחיל לטפס, אבל הוא כנראה יפסיק לרדת. האם זה אומר גם שנראה את הסוף למצב בו חברות קטנות מנסות לרכוש לקוחות במחירי הפסד במחיר המנוי החודשי, רק כדי למכור את אותם לקוחות לחברות הגדולות? כנראה שגם העידן הזה עומד לחלוף לו.

במצב בו מחיר הסלולר בישראל הוא מהנמוכים בעולם, הלקוחות נפגעים. למה נפגעים כשהמחירים נמוכים? כי נכון שזה נחמד לשלם 30 שקל לחודש (זוכרים שפעם שילמנו 200 שקל ויותר לחודש?), אבל רק 30% מהמדינה מכוסה ב-5G וגם הוא לא באיכות הטובה ביותר. אם מחיר הסלולר היה 50 שקלים ולא 30 למשל, רמת השירות הייתה משתנה בצורה דרמטית.

על פי הערכות בשוק, רק כ-10% ממנויי הסלולר מחזיקים בטלפונים דור חמש, למרות הפריסה ההולכת וגדלה בישראל. שירותי דור חמש יקרים יותר מהדור הרביעי, ובחברות הסלולר היו רוצים לחזור למצב שהיה בעבר, בו יכלו להציע חבילות סלולר + מכשיר נייד, כדי לממן את הדור החמישי. שבפרטנר בינדלנו (להכניס לחשבונית אחת מספר שירותים, א"כ) לחשבונית אחת, הם מימנו את האפשרות לרכוש את הטלפון. כעת השוק נמצא בעיצומה של מהפכת הדור החמישי שילך איתנו 15 שנה קדימה. אם חברות הסלולר רוצות לתת שירות ולמכור את המכשיר, מה הבעיה בעצם - תוהים בשוק התקשורת? "הרי לא לאפשר את השירות הזה דופק את הלקוח", אומר גורם בתעשייה.
.

.
בהודעה שהופצה אתמול לתקשורת, אמר מנכ"ל פרטנר אבי צבי כי "פרטנר מחזקת את מעמדה כשחקנית תשתיות מובילה וככזו הוחלט על האצת קצב פרישת הסיבים האופטיים במטרה להגיע לכמיליון משקי בית מחוברים עד לסוף השנה, לרבות בפריפריה. בסלולר, בכוונת פרטנר להמשיך בהקמה המואצת של אתרי דור 5 במטרה להגיע לכיסוי של למעלה מ-40% מהאוכלוסייה עד לסוף השנה. גם בטלוויזיה, פרטנר נערכת לכניסתם הצפויה של שירותי סטרימינג בינלאומיים נוספים, עם מודל הסופר אגרגטור הייחודי לה".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואלה הכל מושלם, אם רק היה להם שירות טוב (ל"ת)
    דוד 01/03/2022 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות