מה עומד מאחורי הכניסה של לינקדאין לשוק הישראלי?
איריס שור (צילום יח"צ)
קשה היה לפספס ביומיים האחרונים ברשתות החברתיות, את הפוסטים והציוצים של מייסדי ועובדי חברת האנליטיקה אוריבי של היזמית איריס שור, שצהלו ובצדק בעקבות רכישת החברה על ידי לינקדאין העולמית. התקשורת דווחה כי הסכום שתשלם הרשת החברתית-עסקית עומד על כ-90 מיליון דולר.
בימים כתיקונם רכישה של סטארטאפ ישראלי על ידי חברה גדולה מחו"ל לא מרימה גבות, במיוחד בימים בהם חברות טכנולוגיה נמכרות ומנפיקות כמו פטריות אחרי הגשם. הצעד המעניין במיוחד כאן, הוא שבעקבות הרכישה, לינקדאין למעשה נכנסת לראשונה לישראל כשאנשיה מתכננים לפתוח משרד ראשון בישראל - מרכז פיתוח.
מה המשמעות? לטעמי יש במקרה זה שני צדדים:
1. השיקול הישראלי
.
היסטוריה כחול לבן. לינקדאין גדלה מאוד והגדילה הכנסות בשנים האחרונות, מאז רכישתה על ידי
MICROSOFT
-0.14%
MICROSOFT
414.43
-0.14%
סגירה:0
פתיחה:414.5
גבוה:415.03
נמוך:412.1
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
ב-2016, והרבה בזכות התפשטות מגפת הקורונה. לפני כמעט שנתיים התמנה תומר כהן הישראלי ל-CPO (מנהל מוצר ראשי), ובפועל - מספר שתיים בלינקדאין תחת המנכ"ל החדש יחסית ריין רוסלנסקי. משיחות עם מנהלים בלינקדאין ובתעשייה, ניכר כי כהן מעורב במהלך הכחול לבן הזה של רכישתה של אוריבי.
הסיבה העיקרית להקמת מרכז ישראלי קשורה בראש ובראשונה בצמיחה יפה וגידול משמעותי בהכנסות מפרסום בשנתיים האחרונות. ב-2021 נרשם גידול של 21% בהכנסות מפרסום ביחס לשנה שלפני כן, ועמדו על 3 מיליארד דולר, לפי דיווחי לינקדאין.
הגידול האקספוננציאלי בהכנסות מפרסום ומכלי ה-talent solutions, קרי מוצרי הפרימיום מתחום גיוס עובדים, HR של מחלקות השוק הישראלי, מנוהל על ידי לא מעט עובדים ישראלים המנהלים את פעילות הפרסום מול השוק הישראלי, וכוח האדם רק הולך וגדל, וזו כנראה סיבה נוספת לקיום שלוחה של לינקדאין בישראל.
סיבה נוספת שייתכן ומשפיעה על החלטה של חברה גלובלית כלינקדאין להקים מרכז בישראל, היא קשרי המסחר. עקב הקורונה, אין קשרים כאלה ואינטראקציות פנים אל מול פנים בכלל, כך שהן מבחינת ווליום הפעילות ההולך וגדל והן מבחינת הגידול במספר הלקוחות הישראלים שצריכים שירות, הולידו את הצורך בהקמת מטה מקומי. גם אם בתחילה מדובר במרכז פיתוח, ייתכן בהחלט שמדובר בהכשרת הקרקע למטה המספק מגוון מוצרי שיווק ושירותים.
2. השיקול המקצועי
.
אוריבי היא חברה המתבססת על ניתוח דאטה ואנליטיקס, מעין דור העתיד של חברות האנליזה השיווקית. בהקשר זה, חיבור מקצועי לכלי הפרסום והשיווק של לינקדאין הוא מעניין, יצירתי וכזה שיכול להוסיף לכלל כלי הפרימיום של לינקדאין ערך מוסף גדול ומנועי צמיחה נוספים.
מבחינה מקצועית, יש כאן מוצר שתרומתו למערכת הפרסום של לינקדאין - וכמובן למפרסמים - עשויה להיות גבוהה מאוד. אוריבי מספקת מערכת אנליטיקס פשוטה משמעותית לתפעול, וכזו המייתרת הרבה מאוד אתגרים טכניים במערכות כגון גוגל אנליטיקס, שמייצרות אתגרים לא פשוטים ודורשות ידע (שמניסיון כאוב) לא תמיד נמצא בידי מנהלי קמפיינים ואף אנשי אנליטיקס בסוכנויות דיגיטל, שלא לומר בצד המפרסם. אם יש עקב אכילס ללינקדאין, זו הביקורת המוצדקת על ממשק הפרסום שנמצא בפיגור מול מערכות הפרסום של פייסבוק וגוגל, ופתרונות לא מלאים בכל הקשור לסטטיסטיקה ומדידה.
בפורמט החדש, אוריבי תתרום משמעותית לשיפור האטריביושן (אפקטיביות מדידת הפרסום מבוסס התוצאות) ותוכל לגשר מהר וטוב יותר על הפער בין מערכת הפרסום שלה לזו של גוגל ופייסבוק.
מבחינת גודלו של כוח אדם, אין שום צורך להגיע לישראל ולפתוח מרכז פיתוח. אוריבי היא חברה קטנה יחסית (עם כמה עשרות עובדים) אבל ייתכן שהרכישה תייצר הרבה מאוד משרות פיתוח סביב פעילות האנליטיקס והדאטה, עליהם אפשר להוסיף גם אנשי שיווק, מנהלי לקוח ומכירות.
הפתרון של אוריבי מותאם לתחום השיווק של לינקדאין, הmarketing solutions- ובכך אמור לתרום להכנסות כלי הפרסום, אלף - בעיקר כשלינקדאין מרגישים שהם צריכים לתת פייט רציני לדואופול פייסבוק/גוגל ששולט ביד רמה בשוק הפרסום, ובית – אל מול פתרונות שיווק ה-B2B של פייסבוק/גוגל שהופכים לאיכותיים ויעילים יותר ויותר עם הזמן.
צריך לזכור שחלק מאסטרטגיית הצמיחה בחו"ל של חברות טכנולוגיה, היא להקים שלוחות מקומיות, כך שבמקרה הזה - הרכישה הגיעה בזמן הנכון.
.
זיו שיינפלד הוא מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום Z Digital House המתמחה ב-B2B -DATA MARKETING
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה