מכרז הרייטינג של כאן: 3 חברות ראש בראש, זוכה תוך 3 חודשים

פרסום ראשון: בצל הביקורת על נתוני הוועדה למדרוג, מכרז המדידה האחודה של התאגיד מתקדם לקראת הישורת האחרונה - בחירה בחברה שתספק נתוני צפייה לטלוויזיה, רדיו ודיגיטל
 | 
telegram

אם לא יהיו דחיות יוצאות דופן, כבר בחודשיים שלושה הקרובים תיבחר החברה שתפעיל את מערך מדידת הרייטינג האחוד של תאגיד השידור הציבורי כאן. ל"ביז מדיה" נודע כי השבוע העפילו שלוש חברות, לפחות אחת בינלאומית, לשלב הסופי, לאחר שלפחות חמש חברות – ישראליות ובינלאומית - רכשו את חוברת המכרז.

בתאגיד השידור כאן מסרבים לחשוף את שמות החברות שהגיעו לישורת האחרונה. בישראל ישנן מספר חברות שעוסקות במדידת רייטינג. הראשונה היא קנטאר מדיה, גוף המדידה של הוועדה למדרוג, כך נראה שהיא לא יכולה להתמודד במכרז של כאן בשל ניגוד עניינים. חברה נוספת היא הסניף המקומי של נילסן, שהתמודד ב-2019 על מכרז ועדת המדרוג, והפסיד לקנטאר.

בנוסף ישנן שתי חברות טכנולוגיה שעוסקות במדידה. הראשונה היא MRL של היזם עומרי לוי והשנייה היא MBR של שי מימון, שהתעניינה באפשרות להתמודד במכרז יחד עם מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה.  

כותרת ראשית

- כל הכותרות

באוגוסט 2021 פרסם תאגיד השידור כאן את המכרז להפעלת מערך מדידה אחודה לטלוויזיה, רדיו ודיגיטל, על פיו, הספק הזוכה יצטרך לספק "שירותי מדידה אחודה מתוקפת סטטיסטית, אשר תשקף את צריכת התכנים ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל. זאת באמצעות מדידה מדויקת, אמינה ומהימנה מכל ההיבטים (ובכלל זה בהיבט הסטטיסטי) של כלל גוני האוכלוסייה בישראל. המדידה תהיה של כמות, היקף, פרקי זמן של צריכת תכנים בקרב פאנל של נמדדים, בכל מכשיר צריכה (טלוויזיה, רדיו, מחשב, טלפון חכם וכו’), בכל פלטפורמת צריכה (כגון שידור לינארי, תוכן מוקלט וכו’), בכל דרכי הצריכה (צריכה ישירה, צריכה נדחית, בבית, OOH וכו’), ובכל שיטות ההפצה (כגון לווין, כבלים, אינטרנט וכו’) באופן שיתקבלו נתוני מדידה ומידע בנוגע לכל נמדד, ביחס לכל סוגי: תוכן, פלטפורמת צריכה (בתכני התאגיד ובתכנים האחרים ככל שניתן) וכן הלאה".

תקופת ההתקשרות הראשונית עם הזוכה במכרז, תהיה ל-34 חודשים, כך שיחד עם תקופה של חודשיים פיילוט, מדובר על שלוש שנים של התקשורת. כמו כן תהיה אפשרות להאריך את ההתקשרות לסך הכל שש שנים.

כזכור, תאגיד השידור הציבורי פרש מהוועדה למדרוג לפני כשלוש שנים, לאחר ביקורת שהטיח בה על כך שהמדידה אינה מהימנה משום שלא כוללת צפייה בכלל הכלים הדיגיטליים. כמו כן טענו בתאגיד כי המדידה גזענית משום ששיעורם של בתי האב מהמגזר הערבי בפיפל-מיטר נמוך ממספרם היחסי בציבור הכללי, וכי הוועדה נתונה למרותה של קשת.

בוועדה למדרוג ניסו לאורך השנים להחזיר את תאגיד השידור לחברות בוועדה, ובמשך תקופה אף הפיצו את נתוני הצפייה של כאן, אולם לפני מספר חודשים חדלו מכך. מהשבוע תפרסם הוועדה שוב את נתוני הצפייה של כאן 11 ושל ערוץ 14 - שאינם חברים בוועדה ואינם משלמים - אולם במתכונת של ממוצע שבועי.

על פי הנתונים השבועיים שפורסמו אתמול, הרייטינג הממוצע של כאן 11 בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, בשעות הפריים-טיים (20:00-23:00) עמד על 3.7%. ממוצע הרייטינג של ערוץ 14 עמד על 1.3% בלבד, בניגוד לנתונים שהופצו באתרים כאלה ואחרים על ממוצעים של 3-4%.

אגב, בזמנו לא הסתירו בתאגיד השידור כאן את רצונם לראות גופי שידור ותקשורת נוספים מצטרפים למערך המדידה החדש, שעלות הקמתו והפעלתו צפויה לעמוד על כארבעה מיליון שקלים בשנה. בין היתר כיוונו בכאן לערוץ 14 ואפילו לרשת 13, ואפילו מדידת תחנות רדיו אזוריות, בטח הגדולות שבהן.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות