רן גוראון: "זוהי שנת מפנה עבור yes, שירות הפרימיום לא יוזל"

בבזק יכולים להיות מרוצים מנתוני הדוח שמתייחסים ל-yes, למרות התחרות העזה בשוק הטלוויזיה. רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינ"ל, על הגידול ברווח הנקי, העלייה במספר המנויים והזינוק במספר הלקוחות שצורכים את הטלוויזיה של yes דרך האינטרנט
 | 
telegram

בזק +0.58% בזק 518 +0.58% בזק בסיס:515 פתיחה:510 גבוה:518 נמוך:510 תמורה:11,953,310 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה היום בדוחותיה כי לראשונה מאז 2016, היא רשמה צמיחה שנתית. לצד הצמיחה של גם של פלאפון - תחום שספג בעשור האחרון מכה קשה עם רפורמת הסלולר, בקבוצת בזק יכולים להיות מרוצים מנתונים של החברה הבת yes, שהמשיכה לרשום גידול (אמנם צנוע) במספר המנויים, נהנית מירידה בשיעור נטישת המנויים, ועברה לרווח נקי של 30 מיליון שקלים.

"בדוחות האלה השלמנו מהפך, מ-2018 כשעוד לקחו 200 מיליון שקל מבזק, מול השנה שעברה לתזרים חיובי", אומר מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינ"ל, רן גוראון, בשיחה עם "ביז מדיה": "היו לנו שנתיים חיוביות מאד, למרות הקורונה. השנה הצטרפו 5,000 מנויים והגדלנו את ההכנסה הממוצעת למנוי".

ואכן, על פי הדוחות עולה כי ההכנסה ברבעון הרביעי ללקוח עמדה על 190, עלייה קלה של שני שקלים ביחס לרבעון שלפני כן. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שוק הטלוויזיה הישראלי לוהט, עם כניסתם של שירותי סטרימינג בינלאומיים חדשים, שיתחרו בחברות המקומיות, בהן HOT ו-yes הוותיקות. גם שירות הסטרימינג החדש של RGE וקשת - FREETV, נושף בעורף של חברות הטלוויזיה המקומיות.

מאידך, ב-yes נערכים מבעוד מועד עם ההתקשרות המסתמנת כ"שותף מועדף" של דיסני פלוס בישראל. על פי הערכות, תשלם yes ל-  WALT DISNEY +5.44% WALT DISNEY 115.06 +5.44% WALT DISNEY סגירה:0 פתיחה:110.8 גבוה:115.19 נמוך:110.43 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כ-150 מיליון לשלוש שנים ותגייס בצורה מדורגת לקוחות לתאגיד הענק. במקביל הלקוחות ישלמו בחשבונית אחת עבור שירותי yes ודיסני, ואף צפויים לזכות להנחה. yes תרוויח בנק תוכן נוסף שתוכל להציע ללקוחותיה, הגם שאין מדובר בעסקת בלעדיות והישראלים יוכלו להתחבר לשירות של דיסני גם באופן עצמאי, כפי שקורה עם נטפליקס שחתמה לפני מספר שנים על הסכם עם פרטנר. ואולם, יש לציין כי העסקה בין yes לבין דיסני עדיין לא נחתמה, ובין החברות מתקיימים עדיין מגעים.

גוראון מסרב להגיב לעסקה הזאת ("מעדיף לא לדבר על כך") אבל הסכים להתייחס בצמצום על היתרון שבשיתוף פעולה של חברה ישראלית עם תאגיד מדיה בינלאומי: "שת"פ בינלאומי מקל על הנוחות של הלקוח שיכול לשלם הכל בחשבונית אחת, ולחברה המקומית שתוכל להציע שירותי תוכן נוספים ללקוחות. כולם מרוויחים מכך".

-מול התחרות העזה בשוק הטלוויזיה, האם יש סיכוי לראות ירידה במחיר המנוי בשירותי הפרימיום yes ו-yes פלוס?
"בדיוק בשביל זה יש את שירות סטינג TV, שירות מוזל שכבר הגיע ל-90 אלף לקוחות. ועדיין מרבית הלקוחות שלנו מעדיפים שירות עשיר בתוכן ובוחרים בשירות הפרימיום. לא תהיה הוזלה כי עדיין מדובר בשירות יקר עם הסכמי תוכן יקרים".

אחד הפרויקטים השאפתניים של yes הוא המעבר משידור לווייני לקבלת שירות באינטרנט, כאשר הדד-ליין לפסקת השירות הלוויני הוא תחילת 2026. ואולם מדוחות בזק שמתייחסים ל-yes ולה שנכון לסוף 2021 מספר מנויי ה-IP, כלומר לקוחות yes פלוס וסטינג, עומד על 226 אלף מתוך 563 אלף לקוחות החברה, ארבע שנים לפני סיום השירות הלווייני. במספרים מדובר על 40% מהלקוחות שכבר נמצאים על תשתית האינטרנט, זינוק של כמעט פי שניים בתוך שנה, מ-120 אלף בדוחות בזק לסיכום 2020.

-האם 226 אלף לקוחות ה-IP הם באמת לקוחות של IP בלבד?
"הנתון הזה כולל גם מנויי IP שעושים שימוש במקביל גם בשירותי הלווין. אנחנו מחשיבים את זה כבית אב בעמודת ה-IP, אבל מדובר במספר נמוך של לקוחות. עד 2026 נעביר כבר את כל לקוחות yes את כל הלקוחות לאינטרנט".

-הבעיה במעבר לאינטרנט בכלל, בשימוש באפליקציות, שאתם עשויים לאבד את הלקוחות המבוגרים, אלה שהטכנולוגיה טיפה מקשה עליהם
"ב-yes פלוס יצאנו בהתחלה עם שלט של אפל TV, ואז עברו לאנדרואיד. אנחנו עובדים קשה כדי שאפשר יהיה לפשט את השירות. אין לנו רצון ששירות טלוויזיה יקשה על הלקוחות והמטרה היא לכל האוכלוסיות. הנה, גם ממשק המשתמש הולך ומשתנה כדי להקל. וזה בדיוק היתרון הגדול של האינטרנט - שהוא מאפשר פישוט דברים. אנחנו עושים למידה של השלט ומה הלקוח אוהב, ומיישמים את זה".

מוקדם יותר אמר גוראון לכתב ביזפורטל איתי-פתיה לגבי השאלה על עלויות התשלום של yes בור השידור של קשת ורשת, כי "בכל בית אב שאנחנו מעבירים מהלוויין לאינטרנט בטלוויזיה, אפילו אם זה ממיר בודד - מתחילים לשלם בגינו בהסכם ארוך טווח. העלויות פר מנוי לא אמורות לעלות והן נלקחו בחשבון בתוכניות שלנו. כך בחשבון שהמעבר מהלוויין מייצרת חיסכון בקבוצה - מפסיקים לשלם לחלל תקשורת ומתחילים לשלם לבזק - בתוך הבית - על תעבורה. יש התייקרות מסוימת בעלויות לקשת ורשת אבל זה חלק מהתוכניות כפי שציינתי. טלוויזיה באינטרנט, בשונה מהלוויין היא מוצר פחות עתיר שירות, וזה גם חלק מהחיסכון". 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות