
אפקט פרישתו של מנכ"ל רשת: הערוץ מבטל את המיזם עם בריל
החלטתו של מנכ"ל רשת אבי בן טל לפרוש מהתפקיד ממשיכה לעורר גלי משנה. החברה החליטה להפסיק את המו"מ שניהלה עם בריל -0.62% לגבי פעילות סחר מקוון משותף לשתי החברות.
בהודעה לבורסה מהיום, מסרה בריל תעשיית נעליים בע"מ: בהמשך לדיווח החברה מיום 27.2.2022 בעניין ניהול מו"מ בקשר לעסקה - מודיעה ומעדכנת בזאת החברה, שעל רקע חילופי הגברי שנערכו לאחרונה בהנהלת רשת 13, הודיעה רשת 13 לחברה ביום 13.4.2022, על כך שהחליטה שלא להתקדם בשלב זה עם הליכי המו"מ בעניין העסקה. בנסיבות אלו, הליכי המו"מ הנ"ל הופסקו, ו העסקה עם רשת 13 אינה עומדת עוד על הפרק מבחינת החברה.
בריל היא חברה ציבורית עם מחזור של מעל חצי מיליארד שקל בשנה. היא מפעילה כ-220 סניפים בפריסה ארצית עם זיכיון למותגים רבים בהם טימברלנד, נאוטיקה, ניין ווסט, לי קופר, גלי, קאטרפילר, האש פפיס, ועוד. היא גם מפעילה חמישה אתרי סחר מקוונים שונים Timberland, Nautica, Step In, Runy, Emporium.
מטרת המהלך במקור הייתה להאיץ את פעילות הדיגיטל בעולם האופנה עם התמחות ספציפית בסחר מקוון על מנת להיות בין הגורמים המובילים בישראל. התכנון היה שהחברה המשותפת שאמורה הייתה לקום, תהיה בחלוקה של 75% לקבוצת בריל ו-25% לרשת 13. במסגרת המגעים, גובש מתווה שעבור 25 האחוזים שתקבל רשת, היא תקצה מדיה בשווי של 33.3 מיליון שקלים שתתפרס על פני תקופה של חמש עד שש שנים. העסקה שיקפה באותה עת שווי של 133.3 מיליון שקל.
- אחרי המנכ"ל: גם סמנכ"ל התוכניות של רשת 13 הודיע על עזיבה
- הבורות, המועמדים והספין: על עזיבת מנכ"ל רשת אבי בן טל
בראיון TV לביזפורטל לפני כשבועיים, אמר יו"ר בריל שחר תורג'מן: "לכל שחקן ריטייל שמכבד את עצמו צריך להיות לצד רצפת מכירות חזקה גם אתר סחר. החלטנו עם רשת להקים אתר אחוד בו נמכור את כל המותגים שלנו. ב-Step In של חברת הבת שלנו אס.בי.אן כיום נמכרים רק מותגי נאוטיקה, אמפוריום וטימברלנד". . לצד הרצון של בריל, גם ברשת ניסו לאורך השנים להיכנס לעולמות הסחר האלקטרוני,. לפני ארבע שנים היא רכשה חלק מאתר Terminal-X של רשת פוקס, אבל שנתיים לאחר מכן יצאה מעסקה זו. לאחרונה ניסתה כאמור להקים את המיזם עם בריל, אבל כעת הרימה ידיים. . מרשת טרם התקבלה תגובה.