איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
לשכת הפרסום האינטראקטיבי IAB (The Interactive Advertising Bureau) יחד עם פירמת PwC, פרסמו בשבוע שעבר את דוח ההכנסות מפרסום בדיגיטל לשנת 2021, המציג נתון פנומנלי: בקטגוריה הזו זינק הפרסום ב-35% והסתכם בלא פחות מ-189 מיליארד דולר.
.
לטור נוסף של דרור גנות:
* השמיים הם הגבול: בדרך לחצי מיליארד מאזינים לפודקאסטים
.
מתוך מגוון הקטגוריות ופלטפורמות הפרסום הדיגיטלי, הקטגוריה הצומחת ביותר היא הפרסום באודיו הדיגיטלי הכוללת פרסום בפודקאסטים ובשירותי מוזיקה בסטרימיניג. כמה הזינוק היה שם? 58% (!!!) בשנה. הפרסום באודיו הדיגיטלי הגיע ל-4.9 מיליארד דולר - שהם 2.6% מסך ההכנסות מפרסום בדיגיטל.
.
הזינוק המטורף בהוצאות הפרסום בדיגיטל לאורך השנים
.
עוד פורסם בדוח כי פרסום וידאו דיגיטלי ממשיך לצמוח עם עלייה של 50.8% בהשוואה ל-2020, עם סך הכנסות של 39.5 מיליארד דולר. גם הפרסום ברשתות החברתיות זינק ב-39.3% ל-57.7 מיליארד דולר, כאשר הצרכנים ממשיכים לעסוק בפלטפורמות של מטא (פייסבוק ואינסטגרם), טיקטוק, סנפצ'ט וטוויטר.
במבט צופה פני עתיד, IAB ו-PwC חוזות את המשך צמיחת שוק הפרסום הדיגיטלי, המונעת מחדשנות משמעותית גם בשוק ה Retail Media, CTV/OTT, הפרסום בGaming ואודיו דיגיטלי.
.
המלצת הבית לפסח
.
ועם תחילת חול המועד, הנה המלצה לפודקאסט משובח לילדים ובעצם לכל המשפחה. מדובר על "ויהי פודקאסט" מבית 929, עם דודו ארז שמשוחח על סיפורי תנ"ך, וזה מושלם להאזנה עם הילדים באוטו.
/
.
תמיד רציתם לדעת מה היה בנזיד שיעקב הכין לעשו? האם אליהו הנביא הוא רק איש נחמד שמגיע בליל הסדר? ולמה שמשון הגיבור נחשב לגיבור? הסיפורים המרתקים ביותר שיש בתנ"ך מסופרים מזוויות חדשות ומשעשעות, כולל שאלות שרלוונטיות לגדולים וקטנים כאחד. בהשתתפות: דודו ארז, ערן מור, ירדן לויתן, יובל סגל ויגאל שפירא.
.
דרור גנות הוא מייסד ומנכ"ל חברת ADIO המשווקת את הפרסום ב-Spotify, כאן הסכתים ופודקאסטים מובילים
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה