בגלל עידוד לאלימות והסתה: 1% מכלל הסרטונים בטיקטוק נמחק
דוח אכיפת כללי קהילה שהרשת החברתית טיקטוק מפרסמת מדי רבעון, חושף כי אחד מכל 100 סרטונים שעולים לרשת, מוסרים בשל הפרת המדיניות של טיקטוק. על פי טיקטוק, בחודשים אוקטובר עד דצמבר 2021, הוסרו 86 מיליון סרטונים, בהם 28 מיליון בצורה אוטומטית - עוד לפני שהתקבלו עליהם תלונות.
.
* טיקטוק יצרה שוק חדש, ענקיות הרשתות החברתיות יגזלו אותו?
.
ומה זה אומר הפרה של מדיניות טיקטוק? בין היתר מדובר על סרטוני הסתה, סרטונים שמעודדים אלימות, עידוד הפרעות אכילה ועוד. לגבי שני הסעיפים הראשונים, ניסינו ב"ביז מדיה" לקבל תשובה מטיקטוק כמה סרטונים כאלה הוסרו בשבועות האחרונים, מאז החל גל פיגועי הטרור (הראשון בבאר שבע, ובהמשך בחדרה, בני ברק ותל אביב), לצד האלימות בירושלים נגד מתפללים יהודים שעושים דרכם לכותל המערבי. בטיקטוק טרם מיפו נתונים אלה.
בכל מקרה, מאז שטיקטוק החלה לפרסם דוחות אכיפה, התווספו תובנות על נפח התוכן שהוסר באפס צפיות, חשבונות שהוסרו, על החשד של חשבונות מתחת לגיל 13, ועל תוכן מזויף. בדוח זה טיקטוק מספקת לראשונה מידע על הסרת תוכן בשווקים נוספים ועל שיפורים מתמשכים למערכת שמאתרת, מתייגת, ובמקרים מסוימים מסירה תוכן.
מהדוח הראשון שפורסם לאכיפת כללי הקהילה ב-2021 עד לדוח הזה, התקדמה טיקטוק ביציבות בהסרת תוכן עוד לפני שהגיע לצפייה אחת. לדוגמא, מ-Q1 ל-Q4, הסרות התוכן באפס צפיות השתפר ב-14.7% להטרדות ובריונות, 10.9% לתוכן שנאה, 16.2% לאלימות, ו-7.7% להתאבדות, פגיעה עצמית ומעשים מסוכנים.
בתוך כך, בשוק הפרסום צופים כי ההכנסות של טיקטוק מפרסום יהיו גבוהות פי שלושה בשנה הקרובה ביחס לשנת 2021, ואילו יעמדו על לא פחות מ-11 מיליארד דולר, כששישה מיליארד דולר מכלל ההכנסות יגיע מהשוק האמריקאי. מכירות הפרסום של הרשת הפופולרית שנהנית מיותר ממיליארד משתמשים פעילים, צפויות לעבור השנה את אלה של טוויטר וסנאפצ'ט גם יחד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה