שלמה גרוניך
צילום: שלומי בוצ'צ'ו

גרוניך משלם על ההתבטאות: ירידה חדה בהשמעות ברדיו

מספר ההשמעות בשבוע האחרון, אחרי שאמר בפסטיבל עין גב כי "כולם כאן אשכנזים ששרים יפה ואין אפילו צ'חצ'ח אחד", צנח ב-33% ביחס לשבוע שלפני כן, כך עולה מבדיקת מדיה פורסט עבור "ביז מדיה"
אלכסנדר כץ | (1)

הזמר שלמה גרוניך משלם על ההתבטאות שלו בשבוע שעבר בפסטיבל עין גב. לצד ביטול מספר הופעות שתוכננו בעתיד הקרוב, עולה גם כי בשבוע שאחרי הדברים המקוממים שאמר, מספר ההשמעות שלו בתחנות הרדיו הארציות והמקומיות צנח ב-33%, ביחס לשבוע שלפני כן.   הבדיקה שהפיקה חברת מדיה פורסט עבור מדור "ביז מדיה", התרכזה בשבועיים שבין 13 באפריל ועד 26 באפריל בחצות. בשבוע שבין 13 בבוקר ועד 19 בלילה, מספר ההשמעות עמד על 46 שירים. מ-20 בחודש ועד אתמול בחצות, מספר ההשמעות ירד ל-31.   כזכור, במהלך הופעה בפסטיבל המוזיקה בעין גב, אמר גרוניך לקהל: "אתם קהל נהדר, כולם כאן אשכנזים ששרים יפה ואין אפילו צ'חצ'ח אחד". מספר נוכחים בקהל צחקק מהדברים. מנחת האירוע נסלי ברדה ואמרה לקהל ולגרוניך: "לא שמת לב שעם ישראל כולו יושב כאן בקהל וזו הסיבה שהקהל הזה כל כך יפה והשירים שייכים לכולם – לגרוניך, לברדה, לכולם". בהמשך שב גרוניך לבמה, התנצל על דבריו ואף פרסם התנצלות בפייסבוק בה כתב: "לא יודע מאיין באה לי בדיחה גרועה זו. אני מתנצל מעומק הלב". משפחתו הסבירה כי גרוניך סובל בשנים האחרונות ממחלת הדימנציה.   בעוד שבתקופה הראשונה שלפני דבריו, הושמעו 16 שירים שונים שלו ב-17 תחנות רדיו, הרי שבשבוע שלאחר מכן מספר התחנות פחת ל-14 שהשמיעו 14 שירים שונים שלו. ברדיו ירושלים למשל הוא הושמע שש פעמים אחרי הפרשה, בלב המדינה שלוש פעמים, ובכאן גימל – תחנת הרדיו של התאגיד שמשמיעה שירים ישראלים, הוא הושמע שלוש פעמים.   ומי לא השמיע אותו בשבוע החולף? גלי צה"ל (ששבוע לפני כן השמיעה אותו ארבע פעמים, אגב בגלגלצ הוא הושמע פעמיים בשבוע האחרון), רדיו צפון, קול רגע, רדיוס, רדיו תשעים וגלי ישראל.   יש לציין כי גם לפני הפרשה, גרוניך לא היה בטופ 10 או טופ 20 ברשימת הזמרים המושמעים בישראל. בשבוע האחרון למשל מוביל את הטבלה עומר אדם עם 557 השמעות בכל תחנות הרדיו. אחריו ברשימה אייל גולן עם 534 השמעות, שרית חדד (471), שלמה ארצי (437), שלומי שבת (417) ואריק איינשטיין ז"ל (411).   הנתונים הופקו כאמור על ידי חברת Media Forest המספקת הפצת תכנים (סינגלים, אלבומים, ועוד), ניטור, הקלטה ואנליטיקה של שידורים, הפקת דוחות ומצעדי השמעות, תמלול אוטומטי של מדיה משודרת, מחקרי מדיה עבור תעשיות המוסיקה והפרסום בארץ ובעולם.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ברכה 27/04/2022 22:22
    הגב לתגובה זו
    לא להשמיע אותו זה לא גזענות ? ודאי שכן . על טעם וריח לא מתווכחים .הטעם שלו ( ושלי גם כן) זה הקהל והשירים האהובים ששרו בפסטיבל . על זה לא תולים אומנים .