עסקת ענק בין קשת לאורבניקה - תמורת 60 מיליון שקל

קשת ממשיכה להיכנס לשותפויות עם חברות במשק, והפעם תקבל 4.99% מרשת אורבניקה שבבעלות קבוצת קסטרו-הודיס. בתמורה היא תעניק זמן פרסום בכל הפלטפורמות שלה. הדבר מעניק שווי של כ-1.2 מיליארד שקל לאורבניקה לפני הנפקה
 | 
telegram
(1)

חברת הטלוויזיה קשת ממשיכה לשלוח זרועות לחברות מסחריות. חברת פאלו ריטייל, בעלת מותג האופנה אורבניקה חתמה על הסכם השקעה ענק עם קשת החזקות. במסגרת הסכם ההשקעה, תפרסם אורבניקה בכל הפלטפורמות של קשת בהיקף של 60 מיליון שקלים.

ההסכם כולל מניות עתידיות לקשת בהיקף של 4.99% מאורבניקה, תמורת כאמור 60 מיליון שקל שווי פרסום על פני תקופה של חמש שנים. העסקה מגלמת שווי של כ-1.2 מיליארד שקל לאורבניקה לפני ההנפקה הצפויה.

על פי ההסכם, יוקצו לקשת מניות רגילות של פאלו המהוות במועד הקצאתן, על בסיס הון מניות פאלו בדילול מלא ערב השלמת הנפקה ראשונה לציבור של מניות פאלו, 4.99% מהון המניות של פאלו. הסכם ההשקעה כאמור כפוף להשלמת הנפקת פאלו עד ל-30 בספטמבר. השירותים יסופקו לפאלו על-ידי קשת בהתאם למנגנון מחירים אשר נקבע בהסכם, כשהחברה התחייבה לניצול שירותים בהיקף מינימלי ומקסימלי בכל שנה קלנדרית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בחוזה עם פאלו ריטייל, תהיה קשת מנועה מלבצע כל פעולה במניות המוקצות במהלך שנתיים ממועד הקצאת אותן מניות. כמו כן הוקנתה לפאלו ריטייל זכות הצעה ראשונה בעת מכירה או העברת מניות פאלו על-ידי קשת, בתנאים שנקבעו בהסכם.

אורבניקה היא חברת בת בבעלות מלאה של קבוצת קסטרו-הודיס. רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס, אומר כי "הסכם ההשקעה של 'קשת החזקות' במותג האופנה אורבניקה מהווה עבור הקבוצה שיתוף פעולה משמעותי לקראת ההנפקה של אורבניקה. הסכם זה יאפשר חיזוק והעמקת העוצמה של מותג 'אורבניקה' ומיצובו כאחד ממותגי האופנה והלייף סטייל המובילים בישראל בחנויות ובזירת האונליין".

לדבריו, "אנו מאמינים כי שיתוף פעולה זה עם קשת, קבוצת התקשורת המובילה והחזקה בישראל, מהווה חיבור איתן ויציב לשתי הקבוצות".

קשת פיתחה מודל עסקי חדש בשוק הישראלי בשנים האחרונות, שזכה להצלחה, במסגרתו היא מאתרת חברות קטנות או חברות בצמיחה, ותמורת אחוזים בהן ואף מעורבות בניהולן ובהשבחתן, היא מעניקה להן זמן פרסום על המסך של קשת 12 ובאתרי האינטרנט של קשת. חברה בולטת שכזו היא חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה, שעל פי דוחותיה עולה כי קשת העניקה לה זמן פרסום בשווי של 70 מיליון שקלים. בשלב הראשון קיבלה קשת 5% ממניות החברה, ובהמשך קיבלה נתח נוסף.

ומהצד השני של הכביש, רק לפני חודש, עסקה בין רשת לבין קבוצת אופנה גדולה אחרת - בריל, לא יצאה בסופו של דבר אל הפועל, זמן קצר לאחר הודעתו של מנכ"ל רשת אבי בן טל על פרישתו מהתפקיד. באמצע אפריל הודיעה רשת על החלטה לסגת מהמו"מ שניהלה לגבי פעילות סחר מקוון משותף לשתי החברות, תמורת 33.3 מיליון שקל בהקצאת מדיה, עבור 25% מאתר משותף ששתי החברות תכננו להקים.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרגולטור צריך לעצור את זה (ל"ת)
    אני 10/05/2022 12:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות