"הפרסום המותאם אישית בטלוויזיה מטלטל את שוק הפרסום העולמי"

לירן דן, מומחה לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה ומי שהוביל את הקמת פרטנר TV: "לפני שנתיים בארה"ב שוק הפרסום בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט עמד על כ-10 מיליארד ד', השנה הוא הוכפל". ועד כמה מדובר בפגיעה בפרטיות? צפו בראיוןTV

 | 
telegram
(2)

"עד לפני כמה שנים רוב התוכן הטלוויזיוני היה מועבר או באמצעות אנטנה, כבלים או לוויין. אנחנו כבר חיים במציאות שהרוב המוחלט של התוכן הטלוויזיוני עובר על גבי אינטרנט, ומהרגע הזה הוא מביא איתו את היכולות הדיגיטליות שמאפשרות לי לפלח קהלים", מסביר לירן דן, מומחה לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה ומי שהוביל את הקמת פרטנר TV במסגרת תפקידו כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בפרטנר, בראיון ל"ביז מדיה" על מה הוא פרסום פרוגרמטי, שעורר לאחרונה סערה בעקבות החלטת נטפליקס להיכנס לשוק הפרסום המטורגט.
 
-לפלח קהלים, כלומר לדעת מי אני כצופה
"הרגלי הציפיה שלך. ואז יש פה קומבינציה מושלמת שמאפשרת לעשות שימוש במסך הגדול שכל מפרסם יודע כמה הוא אפקטיבי, יחד עם יכולות דיגיטליות מאד אפקטיביות, והשילוב הזה מייצר את הסערה המושלמת שמביאה לטלטלה מאד גדולה בשוק הפרסום העולמי. יותר ויותר תקציבים מועברים משני מקורות מרכזיים. הראשון מהפרסום הטלוויזיוני המסורתי. המפרסם אומר - אם אני יכול במסך הגדול להשתמש בכלים מתקדמים, למה לא לעשות את זה. ועוד ערוץ ממנו מגיע הכסף  זה הערוץ הדיגיטלי המסורתי. הוא אומר - אם אני יכול בכלים דיגיטליים מסורתיים לעשות שימוש במסך הגדול, אני רוצה את זה. לכן חברות ענק כמו פלמוליב, פולקסווגן ובוש הודיעו שבתוך שלוש שנים רוב תקציבי הטלוויזיה שלהם יועברו לטובת פרסום מותאם אישית.
 
"בארה"ב אנחנו רואים לדוגמה שאם עד לפני שנתיים השוק הזה של פרסום בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט עמד על כ-10 מיליארד דולר, השנה המספר כבר הוכפל, והתחזיות שזה ימשיך להכפיל את עצמו לאורך השנים. רק עכשיו פורסם שהפרסומות שמוגשות בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט, עברו את הפרסומות על גבי המובייל. זו דרמה של ממש. יותר מ-10% (מסך תקציב הפרסום בטלוויזיה הולך לאזור הזה (של פרסום פרוגרמטי בטלוויזיה). המגמה הזאת מתרחבת לכל העולם. ואם ניקח את ארה"ב כדוגמה, השנה אנחנו נמצאים בבחירות אמצע הקדנציה. 15% מהתקציב הכולל של המועמדים, הולך היום לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה בגלל היכולות שהוא מאפשר".
 
-איפה זה עומד בישראל – הפרסום שמותאם לצופה?
"גם המגמה הזאת שמעבר לצפיית תוכן על גבי האינטרנט קיימת בישראל. יותר ויותר פלטפורמות רב ערוציות מעבירות את השירותים שלהן על גבי האינטרנט, חלקן כל השידורים שלהם על גבי האינטרנט. ויש עוד שחקנים חדשים שנכנסים לעולם הזה וזה הטלוויזיות החכמות. חלקן מחוברות לאינטרנט ומאפשרות לך יכולות מאד מתקדמות של פרסום מותאם אישית".
 
דן גם נכנס לרזולוציות על דרכי הפרסום והיכולת של הצופה לרכוש את המוצר שמונגש לו באותו רגע, כמו גם מותגים שיוצגו לו בתוכניות טלוויזיה שונות. והאם לדעתו הפרסום הפרוגרמטי פוגע בפרטיות שלנו כצופים? צפו בראיוןTV
.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גוגל TV היינה תהייה מונופול בתחום (ל"ת)
    לילי 25/05/2022 09:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לי נראה
    לרון 25/05/2022 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ש"לילי" היא "אלין" או שאני טועה?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות