על הסיכון שלוקחים מותגים שתומכים בזכות לבצע הפלות

על רקע החלטת ביהמ"ש העליון בארה"ב, מנתח אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה, את המהלך של מותגים בארה"ב לתמוך כספית בעובדות שרוצות לבצע הפלה: "אין ספק שיש מחיר לדבר הזה. יהיו לקוחות שלא יאהבו את זה. אחרים יתחברו. חברות מוכנות להסתכן". צפו בראיוןTV
 | 
telegram
(1)

החלטת בית המשפט העליון בארה"ב לבטל את הפסקה ההיסטורית לנשים על גופן, ולהחזיר למדינות עצמן את האפשרות לאסור הפלות בחוק המדינתי, ממשיכה להסעיר את העולם. ודווקא על רקע זה, לא מעט חברות אמריקאיות הצהירו כי יעזרו כספית לעובדות שלהן לעבור למדינות המתירות הפלות, כדי לבצע הפלה.

עד כמה מהלך כזה עשוי לסכן את שורת הרווח של המותגים שתומכים במתן האפשרות לנשים לעשות הפלות? "אנחנו חיים ב-2022, בתקופה שבה יש שתי מגמות מאד חזקות בעולמות השיווק ובניית מותגים שלא ראינו בשנים האחרונות", מסביר אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה בראיון לביזפורטל. "המגמה הראשונה שכל חברה ומותג מחפשת לעצמה משמעותית. הלקוחות של היום לא מחפשים רק את המוצרים ואת השירותים הרגילים, אלא מחפשים חברה שלוקחת אחריות לחברה, לסביבה, לקהילה, ומתחברת לאג'נדות חשובות שחלק מהן זה גם הלקוחות שלהן. הדבר השני זה שהחברות מוכנות היום להסתכן. חברות נזהרו פעם לא לעשות דברים מורכבים מדי, לא להילחם, לא לעשות דברים שיתסיסו חלק מהלקוחות שיכעסו עליהן, או שידירו עצמם מהחברות, וחברות אלה מבינות היום שאי אפשר להישאר על הגדר".

-מדובר פה על קיטוב בין שמרנים לליברלים. ללכת על מהלך פוליטי זה בעצם לירות לעצמך ברגל כי אתה עשוי לאבד 40-50% מקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך
"אין ספק שיש מחיר לדבר הזה, כי מדובר במשהו שהוא על גבול הטאבו ואף האלמנט הדתי. מצד שני, להישאר ללא שום דעה בנושא הזה, לא לקחת אחריות ולא להבין שדברים בעצם קורים בחוץ, ויש מגמות סוציולוגיות, פסיכולוגיות ואנתרופולוגיות שקורות, ואנחנו מתעלמים מהם כחברות גדולות, זה נראה לא מתאים. חברות שלא מגיבות ולא מתחברות לקהילה, מאבדות את הקהל שלהן. אנחנו בעצם מבינים שיש סיכון מסוים בהליכה לדרך כזו או אחרת, כי חלק מהמותגים מדברים לכולם, WALT DISNEY +5.44% WALT DISNEY 115.06 +5.44% WALT DISNEY סגירה:0 פתיחה:110.8 גבוה:115.19 נמוך:110.43 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (שהודיעה אף היא על תמיכה כספית בעובדות שמעוניינות לבצע הפלה, א"כ) מדברת לכולם. מחר יבואו הורים שנגד הדבר הזה ויגידו - אתם לא תראו דיסני לילדים שלי. מצד שני יהיו הרבה אחרים שיוקירו את זה, יתחברו לזה, יצרו PR חיובי לזה, עובדים שירצו לעבוד.

"אנחנו מבינים שיש מחיר להחלטה אבל אנחנו מוכנים לעשות צעד אחד קדימה, לקחת אג'נדה, להסתכן שיהיו כאלה שלא ירצו לקנות מאיתנו, אבל מצד שני להרוויח תדמיתית את העבודה שאנחנו לא מנותקים לקהילה".

-בארץ אתה לא רואה חברות שנכנסות לסוגיות שקורעות את הציבוריות הישראלית, למשל החזרת שטחים
"בארץ זה בחיתוליו. ראינו את זה בזמנו בפרשת סודהסטרים שהמפעל היה מעבר לקו הירוק והעבירו אותו לקריית גת כי הייתה מחאה צרכנית מאד גדולה (בעולם, לא בישראל, א"כ). ואם אתה זוכר, סודהסטרים יצאה בקמפיין שהם נפרדים מכל העובדים המגזריים בצער רב ועשו להם הוקרה גדולה, וגם על זה הם קיבלו נקודות. מדי פעם אתה יכול לראות פרזנטורים של חלק מהחברות מגיבים, ואז החברות נלחצות איך זה ישפיע. לפעמים אתה רואה פרסומות של מותגים שכן מעלים איזושהי הזדהות בימי גאווה". צפו בראיוןTV
.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יותר זול לשלם לעובדת על הפלה מאשר על חופשת לידה
    תוהה 30/06/2022 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארה״ב כמובן
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות