הפרסום בנטפליקס יחל ב-2023 "בשווקים עם הוצאות פרסום משמעותיות"

כך הודיע מנהל התפעול גרג פיטרס בשיחה עם משקיעים לאחר פרסום דוחות החברה, מהם עולה כי היא הפסידה "רק" מיליון משתמשים ב-Q2. ואיך חדשות אלה משפיעות על קשת ורשת?
 | 
telegram

לא מעט חודשים מדברים על המהלך של NETFLIX -1.59% NETFLIX 823.96 -1.59% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:832.04 גבוה:832.04 נמוך:816.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שלב פרסומות, ובכל פעם מתווספים עוד ועוד נתונים, כגון שיתוף הפעולה הבלעדי עם מיקרוסופט שתספק את מכירת הפרסומות והטכנולוגיה - וזאת לאחר בדיקות שקיימה נטפליקס עם גוגל, קומקאסט וענקיות פרסום וידאו אחרות.

אמש, לאחר פרסום דוחות נטפליקס שחשפו כי ברבעון השני של השנה היא איבדה מיליון משתמשים, לאחר שצפתה כי הנתון יהיה גבוה יותר – כשני מיליון, חשפו בכירי שירות הסטרימינג עוד מידע לגבי תוכניותיה של החברה, שהצליחו עד כה לטלטל את שוק הסטרימינג והפרסום. מנהל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, אמר בשיחה עם משקיעים, כי שירות הפרסומות במסגרת חיבלה חדשה ומוזלת יותר שתוצע ללקוחות, יושק בתחילת 2023. השירות יושק בשווקים עם "הוצאות פרסום משמעותיות".

מבחינת קשת ורשת, שהזדעקו לאחר הפרסומים על רצונה של נטפליקס לשלב פרסומות בשירות הסטרטימינג שלה, ואף פנו לשר התקשורת יועז הנדל, מדובר בחדשות עם אפקט מעורב: מצד אחד הן חוששות ששילוב פרסומות בשידורי נטפליקס יפגע בהכנסותיהן, מצד שני ישראל לא נחשבת לטריטוריה עם הוצאות פרסום משמעותיות, ולכן בשלב הראשון המהלך לא יגיע לישראל, כך שרוע הגזירה תתעכב במקצת – וכל עיכוב כזה מבחינתן הוא ברכה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כזכור, במכתבן לשר התקשורת לפני כשלושה חדשות, טענו קשת ורשת: "חברות הסטרימינג צפויות לייצר הכנסות מפרסום, ולהתחרות בערוצים המסחריים בזמן שהן משוחררות ממגבלות רגולטוריות. חברות אלה אינן מייצרות תוכן עצמאי מקומי, אך הן מייצרות, עבור עצמן, הכנסות מפרסום על בסיס תוכן שמיוצר על ידי גופי תוכן מקומיים, ובכלל זה הערוצים המסחריים. הפגיעה בערוצים מסחריים כתוצאה מכך היא פגיעה כפולה - פעם אחת בשל ירידה בשיעורי הצפייה, ופעם נוספת בשל העברת תקציבי הפרסום מתמיכה בתוכן ישראלי לחברות הסטרימינג. משמעות של פגיעה זאת בערוצים המסחריים היא פגיעה בהיקף ההשקעה בהפקות מקומיות".

פיטרס, בכיר נטפליקס, מתאר התלהבות בשוק הפרסום מכניסתה הקרובה לתחום: "ראינו התרגשות רבה בדיונים המוקדמים שלנו עם מותגים, חברות אחזקות וסוכנויות. ההתלהבות הזו מגבירה את האופטימיות שלי, את ההתרגשות שלי להוציא את זה החוצה".

מנכ"ל נטפליקס, טד סרנדוס, שלפני כמה שבועות ביקר בישראל ונפגש עם שר התקשורת - בין היתר בשל המהלך לחייב גם חברות סטרימינג בינלאומיות להפיק תוכן מקומי ישראל - הוסיף בשיחה עם המשקיעים: "בעוד שאנחנו חושבים על מודל התמחור הנכון, אנחנו גם רוצים לשמור אותו הכי פשוט שאנחנו יכולים מנקודת מבט של צרכנים".

כאמור, דוחות החברה שפורסמו אתמול, כללו בשורה טובה: החברה איבדה פחות משתמשים ממה שצפתה, ובנוסף מעדכנת כי ברבעון השלישי היא צופה גידול של כמיליון מנויים חדשים. זה היה הנתון שאכזב בפעמיים הקודמות וגרם להתרסקות המניה. האם נטפליקס בכוונה שחררה תחזיות קודרות כדי "להפתיע לטובה" עם איבוד של מיליון מנויים? על כל פנים, עליה במספר המנויים באזור האסיה-פאסיפיק חיפתה במקצת על איבוד מנויים באירופה ובארה"ב. אם אכן נטפליקס תגדיל את מספר המנויים ברבעון הבא במיליון מנויים הרי שמספר המנויים הכולל יגיע ל-221.7 מיליון מנויים.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות