סקר TGI: מעריב זינק - ואיך השפיעה פרשת NSO על כלכליסט?
בקרב בין שני העיתונים הגדולים בישראל, ידו של ישראל היום שוב ואף כרגיל על העליונה מול ידיעות אחרונות - כך עולה מנתוני סקר TGI המתפרסמים הבוקר. גם בסוף השבוע נשמר הסטטוס קוו בין שני העיתונים - לטובת העיתון ששינה את אופיו בחודשים האחרונים, מתמיכה אבסולוטית בבנימין נתניהו, לכיוונו של נפתלי בנט.
.
-סקר TGI: אחרי הדחת ברדוגו, גל"צ איבדה את הבכורה לכאן רשת ב'
.
סקר TGI מבוצע על ידי חטיבת המדיה של קנטאר בישראל, תחת החסות של איגוד חברות הפרסום. המאגר מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.634 מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998 והתוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.
החשיפה לישראל היום עמדה בחצי הראשון של השנה על 28.3%, ירידה קלה ביחס לחצי השני של 2021 – עם 30.5%. בחציון המקביל אשתקד הנתון עמד על 31.5%. ירידות גם רשם ירידה בחשיפה של כ-10% בתוך ששה חודשים – מ-20% ל-22.5%. לפני שנה החשיפה עמדה על 25.4%. איפה הימים שהעיתון הוגדר על ידי רשות התחרות כמונופול – עם חשיפה הגבוהה מ-50%?
הסיפור של הסקר הנוכחי הוא הזינוק של מעריב - על שתי גרסאותיו: מעריב הבוקר זינק מ-4.3% בחצי השני של 2021 ל-5.5% בחצי הראשון של 2022. רק לפני שנה החשיפה עמדה על מחצית – 2.7%, ואילו מעריב השבוע זינק ל-3.7% מ-3% לפני חצי שנה. הארץ ירד קלות מ-5.1% ל-5% - ירידה לא משמעותית.
.
..
מעריב רושם הצלחה גם בגזרת סוף השבוע עם זינוק כמעט 30% מ-4.3% בששה החודשים האחרונים של השנה שעברה, ל-5.9% כעת, דומה לנתון לפני שנה – 6%.
גם כאן מאבדים ישראל היום וידיעות אחרונות חשיפה: העיתון של אדלסון יורד מ-31.3% ל-29.1%, וזה של נוני מוזס מ-28.9% ל-26.2%. בסוף השבוע רושם הארץ עליה נאה מ-5.5% ל-6.4%.
את גזרת העיתונות הכלכלית ממשיך להוביל כרגיל כלכליסט – רבות בזכות פלטפורמת ההפצה של עיתון-האם ידיעות אחרונות. העיתון שעורר בחציון האחרון את הסערה הגדולה ביותר בשנים האחרונות בתקשורת המקומית, עם התחקיר השנוי במחלוקת על "NSO בשירות משטרת ישראל", איבד חשיפה - מ-11.9% בחצי השני של 2021 ל-10.5% בחצי הראשון של השנה.
אחרי שהחשיפה שלו זינקה לפני חצי שנה מ-4.5% ל-6.1%, איבד כעת TheMarker כ-20% והתייצב על 5%. מגזין סוף השבוע שלו - מגזין TheMarker רשם אותו נתון שהיה לו לפני חצי שנה – 1.8%. גלובס ירד מ-4.3% ל-3.8% בחשיפה היומית, אך בגיליון סוף השבוע דווקא התחזק – מ-2.9% ל-3.6%.
.
.
בקרב השבועונים הדתיים, העיתון בשבע ממשיך לשלוט עם 6.1% בחצי השנה האחרונה, ירידה קלה מ-6.5% לפני חצי שנה. לפני שנה עמד על שיא של 7.5% חשיפה. מנגד מקור ראשון יד קלות מ-3.7% ל-3.6%.
בתוך שנה איבד לאישה כ-25% בחשיפה אליו, מ-8.4% בחצי הראשון של 2021 (ו-7.6% בחצי השני של אותה שנה), ל-6.2% בששה החודשים הראשונים של השנה. מגזין נשים, שהיה דו-שבועון והפך לירחון, רשם חשיפה של 1.3%, ירידה קלה ביחס ל-1.6% ב-Q2 של 2021.
ושאר המגזינים: מנטה התחזק - 3.1% (3.9% לפני חצי שנה); אוטו - 2.5% (2.8%); בנין ודיור - 3.6% (3%); נשיונל ג'אוגרפיק ישראל - 1.3% (2.3%).
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה