סקר TGI: מעריב זינק - ואיך השפיעה פרשת NSO על כלכליסט?

הסטטוס קוו בין ישראל היום לידיעות אחרונות נשמר לטובת עיתונם של בני משפחת אדלסון, אך החשיפה של שני העיתונים נחלשה מול החציון השני של 2021. ומה קורה בגזרת העיתונים הכלכליים והשבועונים הדתיים? הנתונים המלאים כאן
 | 
telegram

בקרב בין שני העיתונים הגדולים בישראל, ידו של ישראל היום שוב ואף כרגיל על העליונה מול ידיעות אחרונות - כך עולה מנתוני סקר TGI המתפרסמים הבוקר. גם בסוף השבוע נשמר הסטטוס קוו בין שני העיתונים - לטובת העיתון ששינה את אופיו בחודשים האחרונים, מתמיכה אבסולוטית בבנימין נתניהו, לכיוונו של נפתלי בנט.
.
-סקר TGI: אחרי הדחת ברדוגו, גל"צ איבדה את הבכורה לכאן רשת ב'
.
סקר TGI מבוצע על ידי חטיבת המדיה של קנטאר בישראל, תחת החסות של איגוד חברות הפרסום. המאגר מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.634  מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998 והתוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.

החשיפה לישראל היום עמדה בחצי הראשון של השנה על 28.3%, ירידה קלה ביחס לחצי השני של 2021 – עם 30.5%. בחציון המקביל אשתקד הנתון עמד על 31.5%. ירידות גם רשם ירידה בחשיפה של כ-10% בתוך ששה חודשים – מ-20% ל-22.5%. לפני שנה החשיפה עמדה על 25.4%. איפה הימים שהעיתון הוגדר על ידי רשות התחרות כמונופול – עם חשיפה הגבוהה מ-50%?

הסיפור של הסקר הנוכחי הוא הזינוק של מעריב - על שתי גרסאותיו: מעריב הבוקר זינק מ-4.3% בחצי השני של 2021 ל-5.5% בחצי הראשון של 2022. רק לפני שנה החשיפה עמדה על מחצית – 2.7%, ואילו מעריב השבוע זינק ל-3.7% מ-3% לפני חצי שנה. הארץ ירד קלות מ-5.1% ל-5% - ירידה לא משמעותית.
.

 ..
מעריב רושם הצלחה גם בגזרת סוף השבוע עם זינוק כמעט 30% מ-4.3% בששה החודשים האחרונים של השנה שעברה, ל-5.9% כעת, דומה לנתון לפני שנה – 6%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

גם כאן מאבדים ישראל היום וידיעות אחרונות חשיפה: העיתון של אדלסון יורד מ-31.3% ל-29.1%, וזה של נוני מוזס מ-28.9% ל-26.2%. בסוף השבוע רושם הארץ עליה נאה מ-5.5% ל-6.4%.

את גזרת העיתונות הכלכלית ממשיך להוביל כרגיל כלכליסט – רבות בזכות פלטפורמת ההפצה של עיתון-האם ידיעות אחרונות. העיתון שעורר בחציון האחרון את הסערה הגדולה ביותר בשנים האחרונות בתקשורת המקומית, עם התחקיר השנוי במחלוקת על "NSO בשירות משטרת ישראל", איבד חשיפה - מ-11.9% בחצי השני של 2021 ל-10.5% בחצי הראשון של השנה.

אחרי שהחשיפה שלו זינקה לפני חצי שנה מ-4.5% ל-6.1%, איבד כעת TheMarker כ-20% והתייצב על 5%. מגזין סוף השבוע שלו - מגזין TheMarker רשם אותו נתון שהיה לו לפני חצי שנה – 1.8%. גלובס ירד מ-4.3% ל-3.8% בחשיפה היומית, אך בגיליון סוף השבוע דווקא התחזק – מ-2.9% ל-3.6%.
.

. 
בקרב השבועונים הדתיים, העיתון בשבע ממשיך לשלוט עם 6.1% בחצי השנה האחרונה, ירידה קלה מ-6.5% לפני חצי שנה. לפני שנה עמד על שיא של 7.5% חשיפה. מנגד מקור ראשון יד קלות מ-3.7% ל-3.6%.

בתוך שנה איבד לאישה כ-25% בחשיפה אליו, מ-8.4% בחצי הראשון של 2021 (ו-7.6% בחצי השני של אותה שנה), ל-6.2% בששה החודשים הראשונים של השנה. מגזין נשים, שהיה דו-שבועון והפך לירחון, רשם חשיפה של 1.3%, ירידה קלה ביחס ל-1.6% ב-Q2 של 2021.

ושאר המגזינים: מנטה התחזק - 3.1% (3.9% לפני חצי שנה); אוטו - 2.5% (2.8%); בנין ודיור - 3.6% (3%); נשיונל ג'אוגרפיק ישראל - 1.3% (2.3%).

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות