"ללחוץ" יד לרונאלדו: הטכנולוגיה שתנוסה במשחק טוטנהאם - רומא בחיפה

רונאלדו אמנם לא ישחק במוצ"ש בסמי עופר, אבל כוכבים אחרים כן ועליהם ינוסו לא מעט פיתוחים. אמיר רווה, מנכ"ל החממה המתמחה בספורט HYPE Sports Innovation, בראיון לביזפורטל על טכנולוגיית העתיד, והמודל הכספי שלהם. צפו בראיוןTV

 | 
telegram
(1)

"מה שהופך את משחק ה'הייטק-קאפ' בין טוטנהאם לרומא בשבת בחיפה לתופעה יוצאת דופן, זו העובדה שמדובר בשתי קבוצות מובילות באירופה שמגיעות לישראל - סטארטאפ ניישן שהיא לא מדינת כדורגל, אבל מובילה בעולמות הטכנולוגיה, והיתרון של משחק ידידות כזה הוא שברגע שאנחנו לא תחת אופ"א או כל גוף ליגה אחרת, יש אפשרות להתנסות בחדשנות ללא גבולות", אומר בראיון לביזפורטל אמיר רווה, מייסד ומנכ"ל HYPE Sports Innovation, חממה טכנולוגית שמתמחה בסטרטאפים בעולמות הספורט, שתבחן לא מעט פיתוחים טכנולוגים במהלך המשחק בשבת.
 
-אילו טכנולוגיות ינוסו במשחק בשבת?
"תדמיין מצלמה שנמצאת על השופט כשהוא רץ לפנדל ואתה יכול לראות את הזווית שלו, או מצלמה על השוער ולראות את הגול מהזווית שלו, או טכנולוגיות של NFT ומטאברס (עולמות וירטואליים תלת מימדיים, א"כ). יש פה הזדמנות לשפר ולשדרג את חוויית הצופה במגרש או בבית, בצורה שלא נעשתה עד היום.
 
"הרבה מאד שנים ספורט היה מאחור בכל מה שקשור לטכנולוגיה. היום, בעיקר בעקבות הדור הצעיר שכל היום מבלה בעולמות הגיימינג והפורטנייט, הקבוצות מבינות שהן צריכות להתחיל לתקשר עם איתם בשפה שלהם, ולמעשה הרבה מאד טכנולוגיות מהעולמות האלה של גיימינג, מתחילות להיכנס לעולמות הספורט, והרבה מאד טכנולוגיות אחרות מתחילות להתיישב בנושא של מציאות מדומה. למשל - לשבת באצטדיון, לכוון את הטלפון שלך על שחקן ספציפי ולקבל את כל הנתונים הסטטיסטיים שלו. תוכל במחצית לשבת פיפא על המגרש במחצית, אפשר להעביר את המשחק לשולחן בסלון – כלומר לראות את המשחק בתלת מימד בסלון.
 
-יש טכנולוגיות חדשות שנראה בשידורי הספורט בישראל?
"יש דברים שכבר מתחילים להיכנס לעבודה מול ספורט5. אמנם אנחנו גוף שעובד מאצטדיון המושבה בפתח תקווה, אבל הפוקוס שלנו איך אנחנו יכולים להשפיע על החיים של אנשים, ולכן אנחנו עובדים מול ברודקאסטרים בעולם. אין לי ספק שאם נסתכל על השנה-שנתיים הקרובות, הרבה מאד מהטכנולוגיות שדיברתי עליהם עכשיו יתחילו להיכנס, מהסיבה הפשוטה, כי יש להן מודל עסקי והן מייצרות הכנסות. למשל הקליפים ממצלמה שתרוץ על ז'וזה מוריניו על הראש או על החולצה, או על ליאונל מסי שבועט את הפנדל, כל הקליפים הייחודיים האלה יסתובבו אחר כך ובעלי הזכויות (קבוצות או ערוצי שידור, א"כ) יעשו להם מוניטיזיישן (ניצול הנכסים הדיגיטליים לטובת הכנסות, א"כ), והם כבר ידעו לעשות מזה את הכסף". צפו בראיוןTV
.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    cool (ל"ת)
    david 31/07/2022 10:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות