מיזם ה-TV החדש מבוסס הפרסומות של בכירי Wix וצביקה הדר
/
אל חברות הטלוויזיה הרב-ערוציות וחברות הסטרימינג המקומיות והבינלאומיות, מצטרף כעת שחקן חדש - שירות click.tv. השירות החדש יכלול ערוצי טלוויזיה מהארץ והעולם, תוכן ייעודי ומקורי, ערוצי רדיו ועוד, והוא יהיה חינמי, אך יתבסס על פרסומות. בשלב זה התוכן בו דל למדי, אולם במיזם מבטיחים כי הוא יהפוך בחודשים הקרובים לעשיר הרבה יותר.
את click.tv הקימו כמה יזמים מוכרים מאד, בהם מנכ"ל ויקס אבישי אברהמי ונשיא החברה ניר זוהר, גיא אדרי (Hisense, Toshiba, Vidaa) ושותפיו גל ורן בלינקיס (מקימי רשת הסופרמרקטים העירונית AM:PM), וגם ), יחד עם איש הטלוויזיה צביקה הדר יחד עם יזמים ואנשי עסקים נוספים.
בניגוד למשל ל NETFLIX -1.59% NETFLIX 823.96 -1.59% סגירה:0 פתיחה:832.04 גבוה:832.04 נמוך:816.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו- WALT DISNEY +5.44% WALT DISNEY 115.06 +5.44% סגירה:0 פתיחה:110.8 גבוה:115.19 נמוך:110.43 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שמתבססות על דמי מנוי חודשיים, השירות החדש הוא פלטפורמת FAST channels, כלומר שירות חינמי המבוסס פרסומות, בדומה לפלטפורמות הבינלאומיות פיקוק, פלוטו ורוקו. סך שעות הצפייה בפלטפורמות אלו ב-2021 גדל ב-103% ברחבי העולם (על פי דוח Amagi). ביצועי FAST מואצים ברחבי העולם, מונעים מעייפות המנויים, שחיקה של השירותים בתשלום והביקוש הגובר של חוויות צפייה ליניאריות. בחברה טוענים כי מיליוני צרכנים מבטלים מנויים בתשלום, והדבר אכן מתבטא - חלקית - בדוחות של נטפליקס למשל. רק בבריטניה התנתקו בחודשים האחרונים כמיליון לקוחות מנטפליקס, בין היתר משיקולים כלכליים.
ב-click.tv טוענים כי השירות שלהם מייתר את הצורך בעידן+, ואין צורך בממיר או סטרימרים. הפלטפורמה של click.tv נמצאת כבר עכשיו בטלוויזיות התומכות במערכת ההפעלה Vidaa ללא צורך בהורדה, ובעתיד הקרוב תהיה גם במערכות הפעלה נוספות. ״מעל ל-100 אלף בעלי מסכים תומכים בישראל יכולים להכנס ל-click.tv ובקרוב נגיע לעוד מאות אלפים באמצעות שותפים נוספים - המותגים המובילים ביותר בשוק, מדובר בשוק שגדל בכל שנה בכ-450 אלף מסכים", אומר אחד היזמים, גיא אדרי.
לדבריו, ״בארה״ב לבד מעל 140 מיליון נפשות, כמעט חצי מהאוכלוסייה צורכים טלוויזיה רב-ערוצית בחינם דרך רוקו, פיקוק ופלוטו, ומספר זה צפוי לעלות עוד יותר בשנים הקרובות. אנחנו בנינו ויצרנו פלטפורמה חכמה ונגישה שבכל מדינה בה נהיה תקבל את השידורים המקומיים, תוכן מקורי מותאם לקהל ועשרות ערוצים".
כבר כיום ניתן לצפות בערוצים ליניאריים ורדיו מקומי – אך כעת של תאגיד השידור הציבורי - ערוץ כאן 11, התכנים שלו בדיגיטל ורדיו כאן, כמו גם ערוץ 14. עד סוף השנה צפויים להצטרף גם קשת 12 ורשת 13, לצידם יותר מ-50 ערוצים מרחבי העולם, כאשר במיזם מבטיחים כי בהמשך יעלו עוד 150 ערוצים ליניארים נוספים. לאחר מכן, לא מן הנמנע ש-click.tv יעלה בקמפיין פרסומי.
המודל העסקי של המיזם כאמור מבוסס על פרסומות. הוא חותם על הסכמי התקשרות עם הערוצים השונים בתשלום שנתי, וכאשר המשתמש עובד לצפות בערוץ מסוים, הוא מקבל פרסומת אחת או יותר בתחילת השידור, עד לתחילת הצפייה באותו ערוץ. בהמשך הוא לא יקבל פרסומות מ- click.tv, אלא רק את הפרסומות שהערוץ עצמו משדר. כל מעבר מערוץ לערוץ, "יזכה" את המשתמש בצפייה בפרסומות בפתיח.
בנוסף, המיזם חותם על הסכמים עם מפרסמים ומשרדי פרסום, לשידור פרסומות אצלו בשירות, ואולם לא מדובר בפרסום פרוגרמטי - כלומר פרסום מותאם אישית לצופה. ואולם הטלוויזיה החכמה עצמה, באמצעותה אפשר יהיה לצפות ב-click.tv, תאפשר הגשת פרסומות מותאמות אישית, מאחר והיא כבר "למדה" את הרגלי הצפייה של המשתמש.
מעבר לערוצים עצמם, השידור מציע גם שירות VOD שכולל כיום 1,500 שעות טלוויזיה מקוריות, ומתוכננים להתווסף עוד כ-1,000 שעות, כמו גם גם כ-500 שעות של וודקאסטים (וידאו בתצורת פודקסטים, א"כ).
מנכ״לית click.tv, ורה ווקס-מנחל, מסבירה כי "ההצדקה שלנו נובעת מהיכולת לספק תוכן מגוון ככל שהצופים ירצו זאת. אנחנו גמישים יותר עם יכולות שאין לתאגידים. צופים הורגלו לשלם גם בשביל לראות ערוצי שידור בסיסיים וזה פשוט לא נכון. Click.tv לא תגבה כסף מהצופים, כי אנחנו בכוונה מעמידים בפני מפרסמים אפשרויות נוחות מאד לפרסם כי אנחנו בטוחים בשירות שלנו ובכמות האדירה של צופים שנגיע אליהם״.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה