לא כולם יוכלו לצפות בשירות הסטרימינג דיסקברי+ בישראל

בניגוד לנטפליקס ודיסני+ שחתומות על שת"פים עם שירותי רב-ערוציים בישראל אבל גם מאפשרות התחברות עצמאית, ההסכם בין yes לדיסקברי לא יאפשר זאת בשלב זה. האם מדובר ב"דיל ברייקר"? ספק רב
 | 
telegram
(1)

אחרי שיתוף הפעולה עם דיסני+, הבוקר יוצא לדרך שת"פ נוסף של yes עם שירות סטרימינג בינלאומי. דיסקברי+ זמין החל מהיום באמצעות yes ואפליקציית STING TV, כך הודיעו לפני שעה בכירי קבוצת וורנר ברדרס דיסקברי במסיבת עיתונאים משותפת עם מנכ"ל yes אילן סיגל. לקוחות yes יהנו משלושה חודשי צפייה בחינם בשירות, ולאחריו ישלמו כ-20 שקלים לחודש עבור שירות הסטרימינג וה-VOD של ענקית הבידור והמדיה האמריקאית. 

בין התכנים הבולטים בדיסקברי פלוס אפשר למצוא את תוכנית הראיונות "אופרה ווינפרי מראיינת"; סדרת הדוקו החדשה בת שלושה הפרקים "טראמפ: גישה חסרת תקדים" המתעדת את הנשיא לשעבר ומשפחתו ועוקבת אחריהם במערכת הבחירות עד לאירוע ה-6 בינואר; סדרת הדוקו "ג'וני נגד אמבר" שעוקבת אחרי מערכת היחסים הרעילה בין ג'וני דפ ואמבר הרד; ועוד. 

חברות הסטרימינג הבינלאומית מחפשות עוד ועוד טריטוריות להיכנס אליהן, וישראל היא אחת מהן – למרות שמדובר במדינה קטנה יחסית. במקביל, חברות הטלוויזיה המקומיות מחפשות שיתופי פעולה נוספים כדי להציע ללקוחותיהן בחבילה אחת שלל שירותים ותכנים. מעבר לכך, בחברות הרב-ערוציות חוששים גם שהחדירה של השירותים הבינלאומיים לישראל, תוביל את אותם שירותים להורות לחברות המקומיות להוריד תכנים וערוצים, וזאת כדי ליצור בלעדיות בטריטוריות. כך למשל עושה דיסני, שהורידה בחודשים שלפני כניסתה ביוני לישראל, תכנים מספריות ה-VOD של החברות המקומיות, כחלק מאסטרטגיה שלה שהצרכן יצרוך את רוב תכניה אצלה בבית, ולא אצל גופים אחרים. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ואם אתם מעוניינים להתחבר לשירות של דיסקברי+, יש גם בשורות רעות. כדי לעשות זאת יש צורך, לפחות בשלב הזה, להיות לקוח של yes, ואין אפשרות לצרוך את התכנים באמצעות הורדה של אפליקציה ותשלום ישירות לחברת הסטרימינג, כפי שקורה עם נטפליקס, דיסני+ ואחרים.  מבחינת yes, מדובר בנקודה חשובה, שעשויה להוביל מבחינתה לגיוס לקוחות חדשים שלא יכולים לצפות בתכני דיסקברי+ בדרך אחרת. מאידך, גורמים בשוק מעריכים כי לא מדובר בחבילת תוכן שהיא "מאסט" אצל הלקוח הישראלי, ולא בטוח שמדובר ב"דיל ברייקר" עבור yes.


הבוקר אמר במסיבת העיתונאים ג'יימי קוק, מנכ"ל GM, CEE  מדינות בלטיות, מזרח התיכון, הים התיכון וטורקיה בקבוצת וורנר כי "השותפות המורחבת הזו עם השותף המוערך שלנו yes והשקת דיסקברי בישראל היא אבן דרך נוספת עבורנו בחברת וורנר ברדרס דיסקברי. הפלטפורמה תכלול גם מגוון של תכנים מקוריים שיוקרנו בבכורה בלעדית". 

מנכ"ל yes אילן סיגל הציג את אסטרטגיית ה-Super Content TV: "אנו נמצאים בתהליך משמעותי של שיתופי פעולה עם ענקיות הסטרימינג העולמיות ומגיעים עם מגוון הצעות ומסלולים בטווח רחב לכל סוגי אוכלוסיות הצופים. החיבור בין ענקית התוכן, וורנר ברדרס דיסקברי ל-yes הוא חיבור מתבקש ואנו גאים ש- yes נבחרה כשותפה להשקת השירות בישראל. אנו ממשיכים לגדול במצבת המנויים בשוק מאתגר ותחרותי ואני שמח להודיע שכבר למעלה מ-300 אלף מלקוחותינו צופים בטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט וש-yes  ממשיכה לצמוח ולבסס את מעמדה כחברת ה-IP הגדולה בישראל". 

האם המהלכים לחתימה על הסכמים עם חברות בינלאומית, עשוי להוביל את yes להפחתה בהשקעה בתוכן מקורי? סיגל שולל זאת: "לא, זה לא יקרה. השקענו כ-200 מיליון שקלים בשנה בתוכן מקורי, ונמשיך להשקיע".

ומה לגבי השקעה בתוכן מקורי, כפי שהצהיר בכל אופן שר התקשורת היוצא יועז הנדל, שיש לחייב חברות סטרימינג בינלאומית? קנצ'י בלוסביק, סמנכ"לית פיתוח עסקי בדיסקברי, אמרה במסיבת העיתונאים: "אנחנו עומדים בתנאים בכל הטריטוריות בהן אנחנו פועלים. נעמוד בתנאים האלה במידה ואלה יהיו".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלומר,זה ערוץ רכילויות ? (ל"ת)
    מפריח 14/09/2022 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות