FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?

חברה חדשה נכנסה לשוק הטלוויזיה והיא מנסה לאיים על הנוכחות של החברות הגדולות ועל פרטנר וסלקום שנכנסו לשוק. היא מבטיחה שתחסכו "עד 2,000 שקל בחודש", אבל המתחרות טוענות: יש לה תוכן רזה, היא לא זולה בהרבה. הנה המספרים
 | 
telegram
(4)

אחרי שהחברות YES והוט שלטו כאן במשך שנים על שוק הטלוויזיה, התחרות נפתחה בשנים האחרונות לחברות נוספות. זה שכלל את התחרות, למרות שהמחירים לא ירדו בצורה משמעותית. עכשיו, התחרות הזאת עולה שלב. חברת FreeTV, שבבעלות משותפת של קשת וחברת RGE (מפעילה בין היתר את ערוץ הספורט, ערוץ הילדים ולוגי וגם את ערוץ הכנסת), השיקה קמפיין שהמסר בו הוא ברור: באים להתחרות בגדולות.

בדומה למתחרות, החברה מציעה חבילת צפייה לכל המשפחה, עם ערוצי בידור, ספורט, סרטים ועוד. המטרה היא לנגוס בנתח של יס, הוט, סלקום ופרטנר - ואולי גם להוריד משמעותית את המחירים בישראל.

freeTV רוצה להביא לכאן בשורה חדשה. בפרסומת, היא מציעה להיפטר מהממיר של פעם ולחסוך עד 2,000 שקל בשנה. נשאלת השאלה - אם מנוי רחב ממוצע בחברת YES עולה 200-250 שקל (מנוי הבסיס עולה 159 שקל), האם היא מציעה מנוי במחיר כל כך אטרקטיבי?

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החברות המתחרות טוענות כי freeTV לא הביאה כל בשורה. היא בסך הכל מציעה מנוי עם תוכן רזה במחיר מופחת, אבל לא בהרבה. היום מאפשרת חברת יס, למשל, לקבל מנוי רזה (STINGTV) של 40 ערוצים ותכני VOD במחיר מופחת של 79 שקל ויש מאות אלפי לקוחות שמסתפקות במנוי כזה. הוט קוראת למותג שלה NEXT והוא עולה 59 שקל (אפשר להגיע גם ביס למחיר הזה, תלוי בגודל החבילה). מחיר חבילת הבסיס שלה עולה 149 שקל, עם מעל 200 ערוצים לעומת 14 בחבילה הרזה.

בהוט לא עברו לסדר היום. הם פנו לרשות השניה והתלוננו כי מדובר בפרסום שקרי. את הטענה שלה הזכרנו קודם - הנחה של 2,000 שקל בחודש תניב מחיר אפסי. לטענתה, המנוי החליפי שלה נמוך יותר.

בפרטנר וסלקום המצב לא שונה בהרבה. המחירים של החבילות הרזות נעים בין 69-99 שקל. ברף הגבוה, תקבלו גם נטפליקס. כמובן, גם אצלן יש אפשרות לחבילה גדולה יותר.

כעת, נשאלת השאלה מה תועיל כניסה freeTV, שלה הסכם עם פרטנר, להשקת שירותי הסטרימינג יחד תשתית הסיבים של פרטנר? בעיקר לפרטנר, כנראה, שעכשיו יכולה למכור את הסיבים שלה גם דרך ספק חיצוני שעושה בשבילה את העבודה. כרגע, freeTV עלתה בגרסה חינמית, אך בהמשך תגבה תשלום, משהו כמו 40 שקל לחודש. ​נכון, זו אופציה זולה, אבל היא מביאה תוכן רזה יחסית שחלקו, כך מתברר, זמין באפליקציות השונות. מעבר לכך, היא כוללת את הערוצים המובילים של הספורט, אבל ללא ערוצי צ'רלטון בתשלום - ערוצים שישראלים רבים אוהבים.

החברה מציעה שירות מבוסס אינטרנט. הלקוחות הישראלים לא אוהבים תקלות והשאלה היא מה יקרה בעת תקלה ברשת האינטרנט והאם התלות בטלוויזיה חכמה תשחק תפקיד. כלומר, אם יש לכם טלוויזיה אחת חכמה בסלון, אבל בחדרים לא - מה תעשו?

לסיכום, נראה כי freeTV עלתה כאן על משהו: היא מציעה מחיר נמוך. באמת נמוך. השאלה היא האם המחיר הוא חזות הכל. האם הישראלים מסוגלים לוותר על תוכן תמורת כסף. או במילים אחרות - לוותר על הנוחות בשביל משהו חדש ולא מוכר ולהתגאות בכך ש"דפקנו את המתחרות"?

ימים יגידו האם המהפך החדש הצליח. על פניו, נראה שאם אתם מנויים לחבילות רזות לא תחסכו באמת 2,000 שקל. בינתיים, שבו על הכורסא ותתרווחו. עוד מתחרה נכנסת לשוק ובטווח הארוך, אולי המאוד ארוך, זה עשוי להוריד את המחירים.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בידור נטו, ללא ערוצי מדע, טבע ואחרים. 40 שח ל-VOD??? (ל"ת)
    משלמים מעט על כלום 08/05/2023 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    2000 שקל בחודש או בשנה? (ל"ת)
    בר 03/05/2023 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בדקת כמה לקוחות כבלים מחוברים דרך אינטרנט? (ל"ת)
    אנונימי 03/05/2023 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה כן מהפך
    מסיבה פשוטה . התוכן לא מעניין כמו ערוצי החדשות, ספ 03/05/2023 10:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מסיבה פשוטה . התוכן לא מעניין כמו ערוצי החדשות, ספורט, ילדים. בעידן דיסני פלוס נטפליקס ועוד מתחרות בעתיד ליס ושות אין מה להציע מבחינת תוכן אלא רק ערוצי לייב כמו שאמרתי . פשוט שאר האפקלציןת לא מספיק טובות עד כה ואין להן איכות מספקת, השאלה אם פרי טיוי כן
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות