פרסום בנקים בזמן מלחמה – הפועלים מנצח בנוק אאוט
אין זה פשוט לבנות קמפיין פרסומי בזמן מלחמה, ובפרט של גופים מסחריים כמו הבנקים הגדולים, שאינם נתפשים באופן חיובי מדי בעיני הציבור. בתקופה בה האדמה רועדת, וחיילינו לוחמים בג'בלייה ובשג'עייה, הציבור מצפה לממלכתיות, תקווה, ובעיקר סיוע למדינה ותושביה. מגופים גדולים, עתירי ממון ומובילים כמו הבנקים הישראלים יש ציפייה שיירתמו למאמץ הלאומי, ויתנו את חלקם להקל על הלקוחות ולבוא לקראתם.
הבנקים נדרשו לאמץ תדמית תומכת יותר
לכן, נדרשו הבנקים, ציבורית, מסחרית ותדמיתית, לצאת אל הציבור, ולהביא איתם משהו. לא היה זה בהכרח אילוץ רע, ומי שעשה זאת נכון – גם הרוויח מכך. הפרסום בזמן מלחמה אפקטיבי ביותר מכמה סיבות: ראשית, החשיפה עצומה, מכיוון שבתקופת מלחמה הרייטינג גבוה, צריכת החדשות מוגברת, וכל דקת פירסום נצפית על ידי הרבה יותר אנשים, שצמאים למידע. שנית, התחרות על תשומת לבו של הצרכן מצטמצמת. גופים רבים חדלו מלפרסם, כי הצריכה הפרטית ירדה באופן דרמטי בתחומים מסוימים, ולגופים אחרים אין את היכולת והמשאבים ליצור קמפיין מיוחד לתקופה כה חריגה. כתוצאה מכך, נרשמה ירידה כללית של מעל 50 אחוז בהיקפי הפרסום, מה שהגביר את הבולטות לגופים שהמשיכו לפרסם.באופן טבעי, הבנקים היו הראשונים שחזרו לזירה, כולם תוך גילויי אמפטיה וסיוע למגזרים מסוימים, לא רק בתחום עיסוקם הישיר. בנק דיסקונט דיסקונט +2.03% דיסקונט 2,367 +2.03% בסיס:2,320 פתיחה:2,320 גבוה:2,367 נמוך:2,311 תמורה:37,895,018 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שלח למסכים את רותם סלע, במונולוג קר ומרוחק, שלא נגע באופן ישיר בשום חלק מהאוכלוסייה; הבינלאומי בינלאומי +1.04% בינלאומי 17,550 +1.04% בסיס:17,370 פתיחה:17,320 גבוה:17,600 נמוך:17,310 תמורה:12,252,707 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שיגר את עידו רוזנבלום עם הטבות לתושבי העוטף (מה עם הצפון?) ועוד הטבות למשרתי קבע ומילואים, בפרסום מעייף ומרוחק.
לאומי לאומי +2.06% לאומי 4,109 +2.06% בסיס:4,026 פתיחה:4,040 גבוה:4,109 נמוך:4,030 תמורה:49,512,666 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ומזרחי מזרחי טפחות +1.62% מזרחי טפחות 16,290 +1.62% בסיס:16,030 פתיחה:16,030 גבוה:16,290 נמוך:15,970 תמורה:28,413,735 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לקחו את האתגר ביתר רצינות: מזרחי-טפחות הקים את 'כתום ישראל', עם מכירה של מוצרים מעסקים בעוטף בעשר ערים ברחבי ישראל, לאומי העניק מלגות קטיף לאלפי סטודנטים.
הכוונות היו טובות, אבל הפעילויות הללו "נגעו" רק בחלק קטן מאזרחי ישראל, ובפועל היו פספוס שיווקי גדול, בעיקר בקמפיין של לאומי, שלא הבין נכון את הסיטואציה, והיה רלוונטי רק לכמה עשרות חקלאים, וכמה אלפי סטודנטים, שזכו למילגות על סיוע לחקלאים.
הניצחון של פועלים
על רקע האכזבה מארבעת הבנקים, בלט באופן חריג בנק הפועלים פועלים +1.31% פועלים 4,262 +1.31% בסיס:4,207 פתיחה:4,207 גבוה:4,263 נמוך:4,193 תמורה:47,823,250 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . בבנק השכילו להבין שהסיטואציה היא כזו ש"כל העם צבא", והם אימצו לחיקם באהבה ובתבונה את חיילי צה״ל בקבע ובמילואים, תוך שהם לא מתביישים לפרוט על נימי הרגש.בסרטון הראשון עמוס תמם הציג את הטבות הבנק לחיילים ולתושבי קו העימות, כשהוא עונד את דיסקית החטופים, דבר המשותף כיום, לפי ההערכות, לכ-800 אלף ישראלים (כולל רה"מ, כפי שזכינו לגלות). באופן טבעי זה ייצר חום והזדהות עם הבנק.
אבל זה היה רק הפרומו לפרסומת הכי טובה והכי נכונה שנעשתה כאן במלחמה. יש מעל חצי מיליון חיילים בסדיר ובמילואים, אין משפחה שלא מכירה חייל, שלא רוצה לתמוך בו, ובעיקר שלא דואגת ומצפה שהלוחמים ישובו בשלום לביתם.
הבנק אימץ את השיר של יגל אושרי (שעוסק בכלל במקור בהתמודדות עם דיכאון...) "עוד יבואו ימים טובים, גם בשעות החשוכות של הלילה, תמיד יהיה כוכב קטן שיאיר לך, את עצמך, את הדרך הביתה, תמיד זה הכי חשוך לפני הזריחה." ברקע השיר - חיילים במפגש מרגש עם המשפחות ופק"ל מילואים - הטבות בנקאיות לחיילי המילואים.
פרסום נבון, מרגש, ולא במקרה המדינה מזמזמת את השיר, ששוייך מיידית לבנק הפועלים. הפועלים היה גם הבנק היחיד. נזכרתי לרגע באותה תקופה לפני שני עשורים בה בנק הפועלים חילק בעיתון 'ידיעות אחרונות' את דגל ישראל, ומיליוני אזרחים תלו אותו על מרפסת ביתם. כאז כך היום, הפועלים השאיר אבק למתחרים, כשהוא מפצח באופן מדוייק את 'רוח האומה', ויודע להתחבר אליה במקומות הנכונים, באופן חכם, רגיש ואחראי, שגם הביא עימו תועלת שיווקית משמעותית לבנק.
הכותב, רונן קרסו, הוא מנכ״ל איסתא הולידייס וסמנכ״ל השוק לשעבר
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.ניתוח מעולה.טל 21/12/2023 22:17הגב לתגובה זו0 0גם חשתי ככה. שיחקו אותה הפועליםסגור
-
8.איפה רותםדביר 21/12/2023 19:29הגב לתגובה זו0 0פעם דיסקונט היו הממזריםסגור
-
7.דמעותסיוון 21/12/2023 18:55הגב לתגובה זו1 0אני אמא לשני חיילים קרביים. עם הבכור לא היה לי קשר מעל חודש. כל פעם שאני רואה את הפרסומת שלהם אני עם דמעותסגור
-
6.בולעומרי 21/12/2023 16:28הגב לתגובה זו0 0איזה סרטון נהדר הם עשו. שיורידו ריבית ובכלל יהיה טובסגור
-
5.10איריס 21/12/2023 15:20הגב לתגובה זו0 0רק שחיילנו ישובו בשלום. מרגשסגור
- טען עוד
-
4.כל מילהאלדד 21/12/2023 14:59הגב לתגובה זו1 0קמפיין וואווסגור
-
3.גם לי הזכיר את הפועלים של פעםטלי 21/12/2023 14:13הגב לתגובה זו1 0איזה קמפיין נהדר. איזו חשיבה חכמהסגור
-
2.מרגשעודד 21/12/2023 13:18הגב לתגובה זו1 0הדבר הכי מדויק שנעשהסגור
-
1.מדויק. קמפיין מעולהאבי 21/12/2023 13:12הגב לתגובה זו3 0הרבה זמן לא התרגשתי מפרסום ככהסגור