"לפעמים הכי נכון פשוט לא לעשות שום דבר בתיק"
צילום: שחר פליישמן
שם: נדב צמרת
תפקיד: סוכן ביטוח פנסיוני
סוכנות: עתיד בטוח
מקום מגורים: רמת גן
מצב משפחתי: נשוי + 3
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר בניהול וכלכלה
ניסיון תעסוקתי: כ-15 שנים בתחום הפיננסי, עבדתי כיועץ משכנתאות בבנק לאומי, וכסוכן פנסיוני בחברת מנורה מבטחים וחברת הפניקס ולפני כ-7 שנים יצאתי לעצמאות.
למה בחרת את תחום העיסוק הזה?
אני נהנה לתכנן ביחד עם האנשים את העתיד הכלכלי שלהם, מרגיש שיש לי אפשרות להשפיע ולתרום בתחום.
כמה זמן אתה במקצוע הזה?
15 שנים.
ספר קצת על העבודה שלך, מהו התהליך שאתה עובר עם הלקוח, השירות שאתה נותן?
פונים אליי לקוחות בעיקר דרך הפניות לתכנון פיננסי מקיף לתא המשפחתי או העסקי, אני מכין הצעת מחיר מסודרת עבור המלצותיי המקצועיות ומכאן יוצאים לדרך. אני עורך התאמה של צורכי הלקוח אל מול כל הגופים ומציג ללקוח את האופציות האופטימליות עבורו.
איזה ערך אתה נותן ללקוחות שלך?
אני סוכן נאמן ללקוח ועובד עם כל הגופים המוסדיים. המחויבות שלי היא ללקוחותיי בלבד. לקוחותיי מעודכנים ברמה חודשית במצב התיק הפנסיוני והביטוחי שלהם, ולפי הצורך אני עורך ריענון לפי מצב השוק.
מה האני מאמין שלך?
אני אוהב להסתכל על הצד האופטימי של החיים, אבל אני מספיק ריאלי בשביל לדעת שצריך לתכנן מראש לכשיקרה משהו לא צפוי – ופשוט להיות מוכנים לכך.
מה הגורמים החשובים שאתה מתחשב בהם כשאתה בוחר מסלולי השקעה ללקוחות?
צורכי הלקוח: גיל לקוח, מצב תא משפחתי, צפי שימוש בכסף, מטרת ההשקעה, האם ההשקעה היא לטווח ארוך או קצר, רמות סיכון.
מה הלקוחות שואלים אותך הכי הרבה?
איזה חברה הכי טובה? איפה אתה משקיע? מה היית עושה במקומי? אני תמיד מספר בגלוי היכן אני משקיע.
ספר על אירוע מרגש או מאתגר שקרה לך עם לקוח.
הגיעה אליי אמא של לקוחה לקראת סוף 2020 (התפרצות הקורונה), אשה מבוגרת שממש לא אוהבת סיכונים עם הכספים שלה. באותה שנה קרתה טרגדיה משפחתית אז היא ממש לא עקבה אחרי הקופות שלה. בתחילת 2020 היו לה בקופות הגמל כ-2.9 מיליון שקל. כשנפגשתי איתה היו לה 2.95 מיליון. הראיתי לה שהדבר הכי נכון שקרה לה בתקופה הזאת זה שהיא לא הסתכלה על הכספים - היות ובאפריל באותה השנה (שיא מפולות הקורונה) הצבירה שלה הייתה כ-2.2 מיליון, ומאז התיק עלה ומחק את כל הירידות. היא אמרה שאם הייתה רואה באותו זמן את מצב התיק, ללא ספק היא הייתה פודה במיידי את הכספים, כי לא הייתה מסוגלת לחשוב על הפסד כזה. היא ביקשה שאעביר את התיק שלה לטיפולי וכן לאחר מכן העברתי אותה למסלולים שיותר תואמים את הגיל שלה ואת הצרכים. אבל זה רק מלמד אותנו שאף אחד לא יכול לתזמן את השוק ולפעמים הכי נכון פשוט לא לעשות שום דבר.
איך אתה מתמודד עם לקוחות שלא מסכימים עם ההמלצות שלך?
אני מציע מה שלדעתי נכון לבצע, הלקוח הוא זה שצריך להחליט, והבחירה בסופו של יום היא משותפת. אם הלקוח מעוניין באסטרטגית השקעה שהיא לא לפי ההמלצות שלי - נבצע אותה אבל נחליט שהמעקב על התיק יהיה דינמי יותר. המטרה שלי היא ללוות את לקוחותיי לאורך זמן ומה שחשוב הוא שלקוחותיי יהיו שלמים עם החלטותיהם.
כשאתה מקבל פניות מלקוחות מבוהלים כשהשוק יורד - מה אתה אומר להם?
אני אומר שאכן זה מלחיץ שהשוק יורד, אבל דווקא ברגעים אילו יש להמשיך לדבוק במסלול השקעה שבחרנו, וכל עוד ההשקעה היא לטווח ארוך – לא תמיד יהיה נכון לבצע שינוים בתמהיל ההשקעות.
מה החלום שלך?
לדעת שביום האחרון של החיים שלי - כל הצ'ק ליסט שלי בוצע.
השלם את המשפטים:
- כסף זה… אמצעי - לא המטרה.
- לקוחות הם… שותפים לדרך
- עבודה היא… חשובה - כל עוד לא נשכח שחשוב יותר לחיות.
- אפשר להגשים חלומות אם... בצעדים קטנים ובטוחים נגרום להם לקרות.
אם היית יכול לחזור לרגע בזמן, איזה טיפ היית נותן לעצמך בתחילת הדרך?
ללמוד על ניהול חסכונות בגיל צעיר. היתה לי קופת גמל ישנה שנפתחה על ידי סבא שלי ובגיל 22 "מצאתי" כ-70 אלף שקל נזיל ופטור ממס, אז כמובן פדיתי את רוב הכסף ונסעתי לטיול של אחרי צבא. אילו רק ידעתי את המשמעות של חיסכון פטור ממס, אין ספק שלא הייתי משתמש בכסף והוא היה מושקע בצורה מיטבית, ועדיין הייתי יודע למנף את הכסף ולא לוותר על הטיול.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה