לוקחים את החלומות שלהם ברצינות

מחירי ביטוח הרכב בירידה בחודשים האחרונים - האם זה יימשך?

 | 
telegram
(6)

בשנה שעברה עלו מחירי ביטוחי הרכב בכ-30% ובשנתיים האחרונות הם התייקרו בלמעלה מ-50%. ההתייקרות הזו נובעת מכך שהתחום לא היה משתלם לחברות הביטוח וכדי להגיע לרווחים הם העלו מחירים.

בשנה שעברה הפסידו חברות הביטוח מעל 1 מיליארד שקל בתחום ביטוחי הרכב כשהיקף גניבות הרכב עלה במקביל להיקף התאונות. גם בשנת 2022 התחום היה הפסדי כשחברות הביטוח הפסידו כ-1.5 מיליארד שקל. ב-2021 הוא היה מאוזן. מעבר לגידול בתאונות ובגניבות חלה גם עלייה במחירי חלקי החילוף (שהיא כשלעצמה הניעה והאיצה את הגניבות).

כל זה גרם להתייקרות של אלפי שקלים בשנה למשפחה ממוצעת, והשאלה היא מה יהיה בהמשך. משיחות עם סוכני ביטוח ומנהלים בחברות הביטוח עולה התמונה הבאה - השוק מתאזן, ונרשמות אפילו ירידות של כמה אחוזים בודדים במחירי הביטוח לרכב בחודשיים האחרונים. עם זאת, עדיין מתחילת השנה מדובר על עליות במחירי ביטוח הרכב של כמה אחוזים בודדים. 
 

חברות הביטוח חזרו להרוויח בתחום הרכב

חברות הביטוח בקצב רווחים בתחום של כ-1.5 מיליארד שקל - זה נובע מההתייקרות במחירים וגם מירידה בהיקף התאונות, לצד ירידה קלה בהיקף גניבות הרכב, במקביל למלחמה ולנוכחות הצבאית גם סביב הגדה. 

הרווחים האלו עולים על ההפסד בשנה שעברה, אבל כמכלול של כמה שנים התחום עדיין הפסדי, כך שניתן היה לצפות שחברות הביטוח ירצו להשאיר את הרווחים גבוהים. אלא שזה שוק תחרותי, והחברות מסתכלות קדימה - הן לא מקבעות את המחירים במטרה להרוויח יותר כי אז הלקוחות יעברו למוצר זול של חברה מתחרה, כלומר ברגע שיש רווחים עודפים, התחרות גורמת לירידת מחירים, בלי קשר להפסדים הגדולים של השנתיים האחרונות.

וזה כבר קורה בחודשים האחרונים כאשר זה בולט במיוחד בדגמים הפופולאריים וכנראה התחרותיים יותר בתחום הביטוח, לרבות דגמי רכבי מאזדה, הונדה ויונדאי שהביטוח רכב עליהם ירד בחודשיים במעל 5%.

לגבי ההמשך, ההערכות בשוק הן שבמידה ולא יהיה שינוי במגמה של ירידה בהיקף התאונות ביחס לתקופה הקודמת, הרי שצפוי שחברות הביטוח שכעת נמצאות במרווחים משופרים בתחום, יכולות להוריד את המחירים. הן יעשו זאת בהדרגה, אם כי צריך לזכור שיש להן תחרות דיגיטלית שהולכת ומתחזקת.

ולכן, בהינתן שהיקף התאונות יישאר יחסית נמוך, בדומה לחודשים האחרונים, צפוי שמגמת השחיקה במחירים תימשך, אבל לא בשיעורים משמעותיים מאוד, אלא בכמה אחוזים בחודשים הבאים. ועדיין - בדגמים הפופולאריים זה יכול להגיע לירידה של 5% נוספים וזה כבר יכול להפוך למשמעותי מאוד בהמשך לירידה של 5% שכבר היתה. 


תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עוד מונופול שלא עושה חשבון
    שאול 06/06/2024 17:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במדינת בננות השחיתות חוגגת ואין מי שיעצור . ממשלה זבל ,פיקוח זבל , האזרחים אוכלים קש ושותקים . בימים אלו האש אוכלת כול חלקה טובה גם נושא הטיפול במונופולים נדחק ונקבר חוץ מהפוליטי של ביבי מירי רקב .ושאר החלאות ..
    סגור
  • 4.
    חברות הביטוח רק מעלות את המחירים ביקשו יותר על הביטוח (ל"ת)
    יוניי 05/06/2024 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    שיעצרו את רמאות המוסכים
    nnm 05/06/2024 11:04
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אתה מגיע למוסך עם מעיכה בכנף, דופקים לך הערכת שמאי של 8 אלף שקל אם אתה בא דרך חברת ביטוח.תגיע פרטי, ותקבל 1000 ש"ח על אותה עבודה בדיוק.מניסיון אישי של שני אירועים.
    סגור
  • 2.
    חברות הביטוח לעולם לא מפסידות תמיד יש "עורקי" רווח דרך
    ביאליק 05/06/2024 10:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    וסוכני חלקי החילוף והמוסכים
    סגור
  • 1.
    מישהו פה התבלבל
    יוסי 05/06/2024 09:54
    הגב לתגובה זו
    9 0
    חדשתי ביטוח לרכב בחודש שעבר,התייקרות של 25% רכב מיצובישי לא גניב.חידשתי ביטוח חובה לאופנוע ,התייקרות של 20%.מאיפה ההמצאה הזאת שמחירי הביטוח בירידה?
    סגור
  • טען עוד
  • אתה התבלבלת
    בני 05/06/2024 11:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    .. אל תחפש כאן אמת צרופה..זוהי הנדסת תודעה לציבור שרובו הגדול אינו בודק מחירים על כך שהמחירים ירדו..בפועל , אתה צודק... אין כאן בעמק הבכא הזה פיקוח על המחירים , ובטח לא לקהל שבוי..
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות