דוחות חלשים לפוטומדקס: הפסד של 14.9 מיליון דולר ברבעון שחלף

חברת האסתטיקה הרפואית הציגה צמיחה של 17% במכירות בעיקר בזכות רכישה שביצעה
 | 
telegram

חברת האסתטיקה הרפואית {פוטומדקס} מפרסמת היום דוחות כספיים חלשים לרבעון השלישי של השנה. אמנם, ההכנסות של החברה הצליחו לטפס ב-17% לעומת הרבעון המקביל - אך בשורה התחתונה רושמת החברה הפסד כבד - 14.9 מיליון דולר.

פוטומדקס עוסקת בתחום האסתטיקה הרפואית. המוצר המוביל של החברה נקרא NoNo ומיועד להסרת שיער באופן ביתי. ברבעון השלישי רשמה החברה מכירות של 53.7 מיליון דולר - אך עיקר הזינוק במכירות נבע מתרומתה של חברת LCA שנרכשה במהלך הרבעון השני ועוסקת בטיפולים להסרת משקפיים באמצעות ניתוחי לייזר.

בשורה התחתונה - היה זה רבעון חלש במיוחד. ההפסד החשבונאי (GAAP) הסתכם ב-14.9 מיליון דולר. ההפסד המתואם כאשר מנטרלים והוצאות שונות הסתכם ב-5 מיליון דולר. נכון לסוף ספטמבר בקופת המזומנים של החברה היו 15.9 מיליון דולר בלבד.

בחודשים האחרונים צנחה מניית החברה בחדות, זאת בעקבות אי עמידה בקובננטים מול הבנקים להם חייבת החברה סכום של 85 מיליון דולר. לפני יומיים הודיעה החברה על הסכמות מול הבנקים המלווים כך שלא יעמידו את ההלוואה לפירעון מיידי בעקבות אי עמידה בקובננטים, זאת עד לסוף פברואר 2015.

"תוצאותינו הכספיות לרבעון השלישי הושפעו ממספר אתגרים אותם זיהינו ברבעון הקודם, אשר השפעתם השלילית קוזזה בחלקה על ידי מספר נקודות חיוביות. הירידה בהכנסות מערוצי השיווק הישיר בארה"ב נבעה כתוצאה מהפחתה של הוצאות הפרסום בגרסה הקצרה בטלוויזיה האמריקאית. החלטה זו נבעה עקב ירידה בהיצע שטח הפרסום בעוד מחירו התייקר".

לדבריו, "הוצאות הפרסום של מותג הסרת השיער no!no! היו נמוכות בלמעלה מ-5 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, דבר המסביר את הירידה בהכנסות הנובעות כתגובה ישירה לפרסום. כל עוד שטחי הפרסום ימשיכו להיות יקרים נמשיך לפעול לפיתוח יוזמות חדשות", אמר ד"ר דולב רפאלי, מנכ"ל פוטומדקס

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות