סקירת רכבי חברה ניסאן ג'וק הייברדי
הפעם נסקור את הניסאן ג'וק החדש ואת ההתאמה לעולמות ציי הרכב. את הניסאן ג'וק כבר סקרנו במבחן שערכנו בביזפורטל לרכב, אולם נקודת המבט היתה של לקוח פרטי.
ראשית, נמקם אותו בסגמנט המתאים לו. הדגם העדכני של הג'וק נושק לקטגוריה ה C-Suv עם בסיס גלגלים של 2.636 מטר, מה שמביא איתו מרווח פנימי ראוי למשפחה צעירה, יחד עם העיצוב הייחודי של הניסאן ג'וק.
מערכת הנעה של הג'וק היא היברידית מלאה עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי הנעזר בסוללה בקיבולת 1.25Kwh והספק משולב של 143 כ"ס.
תיבת ההילוכים של הניסאן ג'וק היא אוטומטית כמובן אבל חדשנית מאוד. למנוע הבנזין יש ארבעה הילוכים + N ואילו למנוע החשמלי יש שני הילוכים + N. בפועל יש למחשב הרכב יכולת לבחור בין 15 יחסי העברה שונים, והכל למען יעילות אנרגטית וצריכת דלק מינימלית. תיבת ההילוכים של הניסאן ג'וק יודעת לסנכרן בין ההילוכים כך שהחלפת ההילוכים שקופה לנהג והתחושה היא של תיבה רציפה, ומכוונת לחסכון בצריכת דלק.
צריכת הדלק הרשמית של הג'וק ההיברידי עומדת על 4.8 ליטר ל 100 ק"מ בתקן WLTP, 20.8 ק"מ לליטר. צריכת הדלק בפועל, כמעט לא משנה כמה אגרסיבי תנהגו, אתם תעברו בקלות את ה 15 ק"מ לליטר, ואילו בנסיעה רגועה וחסכונית הצלחתי לקבל מהג'וק 24.9 ק"מ לליטר וזו כבר צריכה חסכונית מאוד. נסיעה רגילה בהחלט תביא אתכם לצריכה באיזור ה 18-19 ק"מ לליטר. במבחן צריכת הדלק הג'וק מקבלת נקודות זכות רבות.
בתחום הבטיחות הג'וק קיבלה אביזרי בטיחות אקטיבית מתקדמים כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, אבל היא עדיין חסרה בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת או בלימה בנסיעה לאחור.
אבל נושא נוסף שאני רוצה להתעכב עליו וזה נוחות ואיבזור – מושב הנהג היה אחד הנוחים עליהם ישבתי. המושב רך מעט במגע ראשוני ואז מוצק ומחזיק את הנהג היטב, וכמי שסובל מכאבי גב קשים, הוא היה אחד הנוחים והנעימים.
העידכונים הגדולים הם בתא הנוסעים, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'' עם עברית מלאה וטובה, וכך גם מתגי השליטה על ההגה שברורים ונוחים, וההפעלה אינטואיטיבית מאוד. מסך מולטימדיה בגודל זהה, עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו (עם כבל נתונים)ואפל קארפליי (אלחוטי). בניסן השאירו מתגי בקרה פיזיים למערכת המיזוג, נוח ושימושי. מוט הילוכים אמיתי עם מתג קטן למצב e-pedal לבלימה רגנרטיבית חזקה יותר שמאחזרת חשמל חזרה לסוללה.
הניסאן נבחן כאשר הושק הדגם גם ב EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחיר 158,990 ₪ דבר שגוזר שווי שימוש של כ 3400 ₪, זול משמעותית מהמתחרות ההיברידיות.
לסיכום,
קרוסאובר מעוצב, מרווח, היברידי וחסכוני שנהנה מהטבה בשווי שימוש, ומספק מענה ראוי לאותם קריטריונים חשובים, כשלכם נותר רק לוודא שהרכב הולם את צרכי המשתמש.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה