אודי שליש אינסייט
צילום: אינסייט

ד"ר לוינגר - מנהל מחלקת Web באינסייט על פרויקטי פיתוח מורכבים

אודי שליש, מנהל מחלקת ווב ב"אינסייט": "לבנות אתר זה קצת כמו להיות פסיכולוג. צריך להבין אנשים, להבין את השוק ולא פחות חשוב - להבין את האדם מולך. מה הצרכים שלו, מה קהל היעד, מה המטרה ולפי זה לבנות את המסר"
נושאים בכתבה בניית אתרים

"לבנות אתר, זה קצת כמו להיות פסיכולוג" מסביר בחיוך אודי שליש, מנהל מחלקת ווב ב"אינסייט". "צריך להבין אנשים, להבין את השוק ולא פחות חשוב - להבין את האדם מולך. מה הצרכים שלו, מה קהל היעד, מה המטרה ולפי זה לבנות את המסר".


אודי מספר כי העברת המסרים באתר לא מסתכמת במילים. לדבריו, אתר הוא מכלול של תמונות, מילים, עיצוב, דרך ההצגה של דברים, קלילות ונגישות. כל הדברים האלה מתקשרים עם הצופה באופן לא מודע:  "אתר צריך לתפוס את העין ברגע הראשון ולהיות מזמין ונגיש. רק לאחר מכן, המשתמש נכנס לעומק, משוטט, קורא. אך גם אם הטקסט כתוב בצורה רהוטה ביותר, אם האתר לא נעים לעין ופשוט לשימוש, מעטים יקראו אותו".


אינסייט, חברה "צעירה", הוקמה ב-2017 והפכה בתוך מספר שנים בודדות לאחת מחברות הפרסום והשיווק הבולטות בארץ. החברה מספקת שירותים ללקוחות קטנים, בינוניים וגדולים בניהם אדידס, H&M וקבוצת ד"ר לוינגר.


לדבריו של אודי, העברת המסרים באתר לא מסתכמת במילים. 


"אתר הוא מכלול - תמונות, מילים, עיצוב, אופן הצגת התוכן ובעיקר - קלילות ונגישות. בניית אתר כוללת מגוון רחב של תחומים ודורשת יכולות מגוונות. זה מתחיל מהיכרות מעמיקה, כמעט אינטימית, עם הלקוח, מסביר אודי. "מכאן ממשיכים לפיצוח האסטרטגיה של האתר. מה אני מוכר? למי? מה המטרה של האתר? ורק אז אפשר לאפיין אותו בצורה שתביא לתוצאות".

עיצוב הוא שם המשחק

באינסייט כל המחלקות עובדות יחד למען הלקוח: לאחר בחירת האסטרטגיה שתבטא את האופי של המיוחד של החברה באופן הכנה ביותר, תוך ההבלטות הנכונות, מחלקת קריאטיב תעסוק בכתיבה ובטקסט ובהמשך יבחר העיצוב הטרנדי והחדשני ביותר שיתאים למסר אותו רוצים להעביר.


"בונה אתרים צריך להיות מאוד מעודכן משום שהתחום מתחדש כל הזמן" ממשיך אודי. "צריך כל העת להיות בלופ על מנת להכיר את הטרנדים החדשנים ביותר. העיצוב, נותן את הרושם הראשוני של האתר וזה אולי הדבר החשוב ביותר בו אנו משקיעים זמן ומחשבה רבים. מחקרים מראים שב-3 שניות הראשונות של אדם באתר הוא מגבש את דעתו על החברה או המוצר וזה נעשה באמצעות העיצוב. הדבר הזה מביא להחלטה, לא מודעת, אם הוא רוצה לעשות שימוש בחברה ומוצריה. רק לאחר מכן הוא גולש באתר, קורא מידע נוסף ומקבל את שאר החיזוקים".

כיצד אתם גורמים לכך לקרות?

"אינסייט עובדת בסינרגיה בין המחלקות. במחלקה שלנו ישנם מומחים בתחום בעלי ניסיון עשיר ויש לנו מעטפת מאוד טובה של אנשי מקצוע חזקים בתחומם. אנו נעזרים בסטודיו גדול שיודע לספק את הפתרונות הטכנולוגיים ביותר בשפת העיצוב".


כדוגמא אודי מספר על מיזם שהחליטו לקחת על עצמם בהתנדבות, להקמת אתר זיכרון שירכז בתוכו תמונות, מידע ודפי זיכרון על נופלים במערכות ישראל או קורבן לפעולות איבה.


"הכל החל מפניה של אחות שכולה שהעלתה את הצורך באתר בו ניתן להעלות סרטונים, תמונות, מידע וליצור בתוכו דפי זיכרון חדשים שינציחו את החלל. רשתות חברתיות פחות התאימו לכך, משום שהדבר לא מרוכז באופן הנכון".


לאחר שעות של עבודה, ראיון מקיף לצרכים ופיילוט ראשוני, עתיד לעלות בעתיד הקרוב אתר זיכרון שכל בן משפחה או חבר יוכל להעלות בדף החלל, באופן מאובטח מידע וחוויות חדשות.

היכרות מעמיקה עם הלקוח

ההיכרות העמוקה עם הלקוח נמשכת לאורך כל זמן העבודה בעדכונים, בשימוש בשפות העיצוב הטרנדיות ביותר וכמובן בעובדים מסורים, מקצועיים ומנוסים. "כשאנו נכנסים לפרויקט הדבר הראשון הוא לבצע היכרות יסודית עם העסק" מסביר אידו. "אנו מגדירים יחד את המטרה לאתר, את הקהל שלו, לאן אנו רוצים להגיע ויודעים לבנות את האתר באופן המדויק ביותר כך שישרת זאת. ההיכרות העמוקה, לפרטים, היא דבר חשוב מאוד שלא מקפידים עליו בכל המקומות, לכן אנחנו קולעים למטרה ויעילים מאוד בפרויקטים שלנו".


במחלקת הווב של אינסייט מועסקים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בעלי ניסיון רב, אך דבר זה מגיע בשילוב עם הטכנולוגיות הטובות ביותר שיש לשוק להציע. "מדובר בטכנולוגיות שלא תמיד משתמשים בוני אתרים אחרים בישראל, פשוט משום שיש צורך להתעדכן כל העת בחידושים האחרונים, בשפות ובתוכנות העדכניות ביותר, ואנשים נוטים להתרגל לדרך עבודה מסוימת. אצלנו ההתעדכנות והחידוש היא חלק מהעבודה היום יומית. זה מאפשר לנו לבנות אתרים מאוד יציבים, מהירים ולא פחות חשוב – גמישים. כאשר רוצים לבצע שינויים הם נעשים בקלות ובפשטות רבה ומאפשרים לעסק להתרחב ולהשתנות בהתאם לתקופה ולצרכיו".

מגה אתר: כתובת אחת שתספק הכל

חברות גדולות להם סניפים רבים, או שירותים מגוונים, זקוקות לא פעם לאתר אחד שיסכם מצד אחד את כלל השירותים שהחברה מציע ללקוחותיה, אך גם ידע להכווין לשירות המבוקש באופן קל לשימוש ונעים לעין.


"קבוצת ד"ר לוינגר היא דוגמא טובה לכך" ממשיך אודי. "לכל מרכז רפואי היה אתר, תחום הסרת המשקפיים, אסתטיקה ופניה לרופאים מומחים, היו מפוזרים באופן לא מאורגן ברשת. כשהם הגיעו אלינו ביצענו מיפוי של כלל החומר וחשיבה אסטרטגית כיצד לרכזו מחדש במגה אתר בו הגולש יוכל למצוא הכל. האתר משלב שפה עיצובית אחת, אך מעניק שוני וייחודיות בכל תחום. כך ניתן לאתר בקלות רופא מתוך מאות שהקבוצה מכילה, או להיכנס לאזור האסתטיקה והטיפולים בו לא תועמס במידע לא רלוונטי כגון ניתוחים".

מה החשיבות בלמידה מתמדת, חידוש וגמישות בתחום?

"בניית אתרים היא תחום ורסטילי שמשתנה כל העת. למרות שמרבית הגולשים בדרך כלל לא מומחים בעיצוב, הם מזהים מיד אם האתר נעים לעין וחדשני. אנו חשופים כל העת לטרנדים עיצוביים, באתרים אחרים, בפרסומות, בשלטים בדרך לעבודה. לכן שפת עיצוב שהייתה פופולארית בשנה שעברה תרגיש לנו מיד כמשהו מיושן או מוזנח. הניואנסים יכולים להיות קטנים כמו טופוגרפיה, מרווחים או צבעים אבל בסופו של דבר, זה יגרום לך באופן לא מודע לרצות להישאר באתר וגם לתת לך רושם ראשוני לגבי המוצר או השירות".

 

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה