ביטוח דיגיטלי. צילום: Shutterstockביטוח דיגיטלי. צילום: Shutterstock

המעבר של חברות הביטוח לשירות דיגיטלי: מה השתנה וכיצד זה משפיע עליכם?

השירותים הדיגיטליים המתקדמים של חברות הביטוח מאפשרים לכם כצרכנים להרוויח יותר ביטוח בפחות כסף

נושאים בכתבה חברות ביטוח

בשיתוף ביטוח ישיר

ביטוח דיגיטלי אינו המצאה חדשה. כבר שנים שישראלים רבים נהנים מהמהפכה הטכנולוגית בעולם הביטוח, שעוזרת להם לחסוך הרבה זמן וכסף. חברות הביטוח מבינות שהעולם ממשיך לצעוד קדימה, ולכן הן משקיעות משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיות חדשות, שהופכות את השירות ללקוח ליותר קל, יעיל ופשוט.

אבל גם מהפיכות גדולות יכולות לאבד את הרלוונטיות שלהן, אם הן לא מקפידות להמשיך להתפתח. חברה שממשיכה להסתמך על מודלים ישנים נשארת מאחור, ולכן התחרות אחר פיתוח ואימוץ שירותים ישירים ומתקדמים, רק הולכת וגוברת. מוזמנים לקרוא כיצד השתנה עולם הביטוח לאורך השנים וכיצד אתם בתור צרכנים רק מרוויחים מזה.

שירותים דיגיטליים בחברות הביטוח: מה השתנה? 

במשך שנים ענף הביטוח נתפס כבירוקרטי ומיושן – הוא כלל בעיקר אדמיניסטרציה מסובכת וטפסים בלתי נגמרים, כך שלקוחות היו צריכים להיעזר בסוכנים שיתווכו בינם לבין חברת הביטוח. ביטוח ישיר הייתה החברה הראשונה שטענה שביטוח הוא עניין פשוט, ואין סיבה שלקוח לא יתנהל ישירות מול החברה, כדי שיוכל לרכוש ביטוח ללא עמלת תיווך מיותרת של הסוכן שבאמצע.

הקפיצה המשמעותית הבאה הייתה להפוך את המידע לממוחשב ולאפשר ללקוחות לרכוש ביטוח באופן דיגיטלי, כאשר כל תהליכי הצלבת המידע וניהול הסיכונים נעשו מאחורי הקלעים. כך לקוחות יכלו לרכוש ביטוח בקלות תוך מספר דקות בודדות, בלי צורך בפגישות ארוכות או שיחות מיותרות.

המעבר לתהליכים דיגיטליים ישירים, אפשר לביטוח ישיר להציג מחיר שקוף ומשתלם יותר, לשפר את חוויית השירות עם מידע מונגש וזמין באתר, ולהתאים את השירותים למכשיר הנייד, כדי שיהיו זמינים בכל מקום ובכל זמן. הלקוחות מצידם, הבינו ממה מורכב הביטוח שלהם, ויכלו להשוות בקלות הצעות עם חברות מתחרות.  

השלב הבא בשירותים דיגיטליים מתקדמים

חברות הביטוח אינן קופאות על השמרים ומחפשות באופן תמידי דרכים ליעל ולשפר את השירותים הדיגיטליים שלהן. אלו השירותים שיכולים להפוך את הביטוח שלכם ליותר קל ופשוט:

יותר שירותים מתקדמים
אפליקציות ייעודיות מאפשרות לקבל את כל המידע אודות הביטוח ולבצע בקלות פעולות ישירות מהנייד, ללא צורך בחיפוש אחר המידע במיילים או בשיחות טלפון מיותרות. לאחר אירוע ביטוחי עם הרכב, למשל, באפליקציה של ביטוח ישיר תוכלו להתעדכן כל עת בקלות לגבי סטטוס הטיפול באמצעות שירות סטטוס+ וגם לעדכן פרטים, להעלות מסמכים, לתאם אנשי מקצוע ולעקוב אחרי סטטוס התביעה עד לקבלת הפיצוי.

שירות לקוחות דיגיטלי ומהיר 

במקום להתקשר למוקד שירות ולהמתין זמן רב על הקו, חברות הביטוח מאפשרות לפנות בכל שאלה או בקשה גם בצ'אט ייעודי או ב-WhatsApp - כך תוכלו לקבל מענה מהיר ומיידי לכל נושא. נגישות המידע באמצעות צ'אט שכזה חשובה כדי שתוכלו לקבל את המידע שאתם זקוקים לו ברגע אמת, בדגש על האופן בו תוכלו לממש את הזכויות שלכם בתור מבוטחים. 

פיצוי כספי ישירות למכשיר נייד
במקום להמתין להעברה בנקאית לאחר סיום תהליך התביעה, חברות ביטוח מתקדמות דיגיטלית יעבירו לכם את הפיצוי ישירות לחשבון הבנק, באמצעות המכשיר הנייד. ביטוח ישיר למשל, מעבירה את הפיצוי למבוטחיה באמצעות אפליקציית bit, כדי שיוכלו לחזור לשגרה כמה שיותר מהר.

מעטפת שירותים ברגע האמת

תאונה היא גם ככה אירוע מלחיץ, ובעבר לא רק שהיה צריך להתמודד עם הסיטואציה הלא נעימה, אלא שגם ההתנהלות מול חברת הביטוח הייתה מורכבת, ודרשה גיוס כוחות נוספים עבור תהליכים בירוקרטיים ארוכים ומתישים. היום לעומת זאת, ניתן לדווח על התאונה בקלות באפליקציה, לאחר הדיווח ניתן לעקוב אחרי סטטוס התביעה, ולקבל את הפיצוי הכספי ישירות לנייד.

בביטוח ישיר תוכלו בנוסף ליהנות משירות "ישיר עד אליך", שבמסגרתו נציג של מוסך ההסדר יגיע עם רכב חלופי עד אליכם, כדי שתוכלו להמשיך להתנייד כרגיל בזמן שהרכב בתיקון. כמו כן, במידה ותבחרו לשלוח את הרכב למוסך הסדר, החברה מתחייבת לתיקון הרכב בתוך שלושה ימים תחת הסלוגן "ישיר מהיר", ומציעה שובר מפנק של ₪100 עבור כל יום איחור. 

איזון בין ביטוח דיגיטלי לשירות אנושי

מעבר לתהליכים דיגיטליים מציב בפני חברות הביטוח גם אתגרים לא פשוטים, כמו הצורך בעדכון תמידי של מערכות האבטחה כנגד ניסיונות פריצה, והשקעה מתמשכת בתשתיות, כדי לשפר את חווית השירות. אתגר נוסף הוא לשמר ולשפר את מערך הנציגים שמעניקים מענה אנושי ללקוחות. השאיפה היא לספק שירות דיגיטלי מצוין, אבל גם לאפשר ללקוחות שמעוניינים לדבר עם נציג אנושי, לקבל את המענה שמתאים להם.  

לצד שירות דיגיטליים מתקדמים, ביטוח ישיר מציעה מוקד חירום שזמין לכם 24/7 וידריך אתכם כיצד יש לפעול ברגע האמת. בנוסף, החברה מפעילה מוקדי שירות שזמינים בשעות פעילות נרחבות, ומציעה מגוון דרכי התקשרות כמו WhatsApp, יצירת קשר באתר ותיבת מייל, כדי שכל לקוח יוכל למצוא את דרך ההתקשרות שמתאימה לו. 

בשורה התחתונה,

ענף הביטוח עבר מהפכה דיגיטלית גדולה אבל זו רק ההתחלה. חברות הביטוח ממשיכות להתקדם כדי להעניק ללקוחות שלהם שירות יותר מהיר, אישי ויעיל. בעתיד הביטוחים שיוצעו יהיו אפילו יותר מותאמים אישית לצרכי הלקוחות, ויותר פעולות יהפכו לאוטומטיות, כדי שאתם תצטרכו להתעסק פחות עם הביטוח. בינתיים חשוב לבחור בחברה עם מעטפת שירותים דיגיטלית מתקדמת, שתאפשר לכם לחסוך זמן וכסף יקר, כדי שתוכלו להמשיך בשגרת היום כמה שיותר מהר.     

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה