מדוע שיווק אתרי אינטרנט במובייל הוא העתיד?
מדוע שיווק אתרי אינטרנט במובייל הוא העתיד?
הנתונים מראים כי גלישה מהסלולר הולכת וכובשת נתח משמעותי יותר ויותר מהזמן שלנו. למעשה, לפי גוגל עצמה, יש היום יותר חיפושים מהנייד מאשר ממחשבים רגילים, ואין ספק שזוהי מגמה שרק תלך ותגבר (רק בשנה האחרונה ראינו עליה של 20% בנפח הגלישה מניידים). בנוסף לכך, רואים יותר ויותר גולשים שהופכים ללקוחות פוטנציאלים כאשר הם גולשים מהנייד, ומבחינה זו חל גידול של לא פחות מ – 30%. כלומר, בניגוד לעבר, הגולשים כבר לא מפחדים לבצע רכישות דרך הסלולר והמחשבה ש – "עדיף להזמין מהמחשב בבית" כבר לא תקפה.
מדוע אתם חייבים אתר מותאם למובייל (אתר רספונסיבי)?
אלו הם כמובן נתונים ומספרים מאוד מרשימים, אבל רק מי שיש לו אתר מותאם למובייל ייהנה מהם מכיוון שאתרים שאינם מותאמים למובייל נוטים להיות מאוד לא נוחים לשימוש : למשל, צריך להשתמש הרבה בזום של המכשיר או להפוך אותו, יש לגלול לצדדים, האותיות קטנות מדי לקריאה, קשה ללחוץ על קישורים וכך הלאה. בעזרת בניית אתר מותאם למובייל אפשר לדלג מעל כל המשוכות האלו וליצור אתרים אטרקטיביים ונוחים לגלישה.
יחד עם זאת, זה לא מספיק וצריך לדעת גם איך ליצור אתר טוב למובייל עם מאפיינים שונים שמתאימים לגלישה ממכשירים סלולריים אשר שונים ממאפייני הגלישה במחשבים נייחים, למשל, יש צורך בחשיבה על הדברים הבאים:
טכני
• הניווט צריך להיות נוח ולדרוש מעט גלילה יחסית מלמעלה עד למטה (בלי גלילה לצדדים כאמור).
• מוטב שהתפריטים עצמם לא יהיו קבועים, אלא יהיו תפריטים נפתחים או אפילו תפריטים מרחפים (תפריטים בהם יש כפתור אחד מרכזי שניתן לגרור לכל מקום במסך והוא נפתח בצורת שמש לכמה כפתורים נוספים)
• הטפסים צריכים להיות פשוטים יחסית והשדות מספיק גדולים על מנת שיהיה אפשר להקליד בהם בנוחות. אם יש שדות מספריים, צריך להגדיר אותם ככאלו על מנת שהמקלדת שתיפתח תהיה נומרית בלבד (ללא אותיות).
• אם מישהו מגיע ממנוע חיפוש, הפנו אותו לעמוד הרלוונטי באתר, ולא לדף הבית המותאם
• וודאו כי האתר עולה במהירות וכי לא נטענים חלקים מיותרים שאינם משמשים לצורך ההצגה על המכשיר. זכרו שרשתות סלולאריות ואפילו חיבורי Wi-Fi עמוסים עשויים להיות איטיים למדי בתנאים מסוימים.
הנעה לפעולה
• רצוי שהעמודים לא יהיו ארוכים מדי, הסבלנות של הגולשים במובייל היא קצרה יותר...
• באותו אופן, המסר העיקרי שאותו אתם רוצים להעביר צריך להיות קצר וקולע. פנו אל הרגש של הגולש, דברו איתו בצורה ישירה ואל תנסו ליצור מסרים שיווקים מורכבים שרק יעייפו אותו.
• יש לשים מספר טלפון דרכו הגולשים יוכלו להתקשר אליכם ישירות
• הבליטו כפתורי שליחה בטפסים וכפתורי קריאה לפעולה אחרים (למשל, מיני באנרים שמפנים לטופס יצירת קשר, הורדת ספר אלקטרוני וכך הלאה), כך שיהיה ניתן לראות אותם בברור מבחינת הגודל והקונטרסט אל מול הרקע.
היתרון של התאמה למובייל מצדו של גוגל
גם מנועי החיפוש כגון גוגל מבינים את החשיבות הגדולה שבבניית אתרים מותאמים למובייל ולכן הם משקיעים רבות בהתאמת תוצאות החיפוש לגלישה מטלפונים סלולריים. לגוגל למשל יש מנוע חיפוש ייעודי למובייל שמציג תוצאות שונות מאשר מנוע החיפוש הרגיל. התוצאות במנוע חיפוש זה מתבססות בין היתר על מידת ההתאמה למובייל של כל אתר, כך שאתר שלא מותאם למובייל עשוי למצוא את עצמו בנחיתות (מקום נמוך יותר) מאשר אתר שכן מותאם, אבל אם בחיפוש הרגיל (במחשבי Desktop) הוא נמצא מעל אתר זה!
למרבה המזל, גוגל מציעה לבעלי אתרים כלים לניתוח האתר שלהם כדי שיכולו לראות עד כמה הוא מותאם לגלישה דרך ניידים ואילו בעיות ספציפיות יש באתר כדי שיהיה ניתן לשפר את מצבו. כלים אלו נמצאים בתוך ה – Search Console. כמו כן, ב – Search Console אפשר לראות את מילות המפתח השונות עליהן האתר מדורג אך ורק בסלולר דרך שינוי הפילטר של "מכשירים" ואף להשוות בין התוצאות הרגילות לבין התוצאות בסלולר.
עוד שינוי מעניין של גוגל מתבטא בפורמט חדש של AMP (Accelerated Mobile Pages), זהו פורמט שמטרתו לייצר דפים שיטענו במהירות גבוהה יותר מאשר דפים רגילים. בעתיד דפים אלו עשויים יהיו עשויים להיות מסומנים בסימן "AMP" בתוצאות החיפוש. בכל אופן, חשוב לזכור שמהירות עליית דפים בכללותה (כולל דפים המותאמים למובייל ואינם דפי AMP) מהווה פקטור בדירוג של גוגל לאתרים.
המאמר נכתב ע"י חברת אקסטרה קידום אתרים https://www.extra.co.il
חברה מובילה המתמחה בפתרונות שיווק, קידום ופיתוח אתרי אינטרנט.