היתרונות של מעבר למיקור חוץ

 | 
telegram

כל ארגון הוא בעל תחומי התמחות. כל עסק מייצר מוצר או מוכר שירות והוא מתמקצע בהשלמה והתייעלות של התהליכים הפנים ארגוניים שלו. מה שלעיתים עובר "מתחת לרדאר", הוא שכל ארגון, ולא משנה מה תחום ההתמחות שלו, נדרש לעסוק גם בתחומים תפעוליים במקביל. כמו שיווק, תחזוקה, ניהול, מכירות, נכסים דיגיטאליים, חשבות שכר, ועוד רבים. לא כל הארגונים פועלים באופן היעיל ביותר כאשר הם דואגים לכל צרכי הארגון באופן פנימי, כלומר In House. יותר ויותר ארגונים לומדים שהוצאה החוצה, למיקור משנה, של חלק מהתחומים התפעוליים, מביאה לניהול יעיל של תפעול הארגון מבלי "לבזבז" משאבים מיותרים. על ניהול ותפעול במיקור חוץ - במאמר שלפניכם.

מה זה בדיוק מיקור חוץ ומתי הוא עדיף על פני עובדים פנימיים?
מיקור חוץ הוא בעצם העסקה של עובדים שאינם עובדים פנימיים של הארגון, בשכר, על מנת להשלים באופן מקצועי ועל פי מספר השעות הנחוץ, נושאים תפעוליים שאינם בתחום ההתמחות של הארגון. האפשרות להשתמש באנשי מקצוע במיקור חוץ לטיפול בנושאים תפעוליים מאפשר לארגון להתמקד בתחום העיסוק שלו תוך שהנושאים "שמסביב" מקבלים טיפול רציני וראוי. כך, במקום להעסיק אשת מכירות, לדאוג לחישובי המשכורות על ידי העסקת מנהל חשבונות או יועץ מס, או במקום לעסוק בשיווק העסק בערוצים השונים - ניתן לשמור "בתוך הבית" את העיסוק הממוקד בתחום שלכם, ולאפשר לחברות המתמחות בשירותים אלה, לדאוג לתפעול יעיל של הארגון בנושאים אחרים. הנה כמה מהיתרונות של שימוש במיקור חוץ בנושאים תפעוליים:

  • זה מקצועי יותר. גופים המספקים שירותים תפעוליים במיקור חוץ מתחרים ביניהם עם מקצועיות, וכך תוכלו להשיג אנשי מקצוע שיספקו שירותים ללא רבב, במקום להחזיק עובד אצלכם ולדאוג שיהיה מקצועי.
  • זה זול יותר. ובוודאי זול יותר ביחס לתוצאות. אתם לא חייבים לעבור תקופות הכשרה, לשלם את עלות התקורה של השכר, ואתם אפילו לא מחויבים למספר שעות לא נוח.
  • זה פותר אתכם מהרבה דאגות - אין ימי מחלה, אין תשלום פיצויים, אין צורך לנהל עוד עובד או להקצות שעות לעובד קיים שאינו מקצועי.
דוגמאות לתחומים תפעוליים שבהם כדאי לשקול מיקור חוץ
אחת הדוגמאות הבולטות לתחום פורח במיקור חוץ הוא תחום חשבות השכר. תוכנות שכר, המנהלות את תלושי השכר החודשיים בהצלחה רבה, חוסכות לכל מנהל את הצורך להעסיק מנהל חשבונות או להפיק תלושי שכר בעצמו. עוד תחומים רלוונטיים למיקור חוץ הם: שיווק דיגיטלי, אדמיניסטרציה, מכירות, ניקיון, פיתוח לאינטרנט וניהול נכסים ברשת, ואחרים.

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות